טראמפ נגד הפד: העלאת הריבית תפגע בכלכלה האמריקאית

בהמשך לשתי העלאות הריבית עליהן החליט הפד השנה והכוונה להעלותה בפעמיים נוספות, תוקף טראמפ את הפד: "הכלכלה במגמת עלייה, אולם בכל פעם שזה קורה, הם (חברי הפד) מחליטים להעלות את הריבית שוב"

דונלד טראמפ / רויטרס
דונלד טראמפ / רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נהג היום (ה') בצעד חריג, ומתח ביקורת על הפדרל ריזרב לאחר שהצהירו על כוונתם להעלאת הריבית פעם נוספת השנה. טראמפ הביע תסכול רב מהפד, ואמר כי התנהלותם עלולה לחבל בהבראת הכלכלה האמריקאית. נציין כי לרוב, נשיא אינו מתערב בהחלטות הריבית של הבנק המרכזי האמריקאי.

הפד בראשותו של ג'רום פאוול החליט כבר על שתי העלאות ריבית במהלך השנה, ורמז כי בכוונתו להעלותה פעמיים נוספות עד לסוף שנת 2018.

בראיון שהעניק טראמפ הערב לרשת CNBC, אמר טראמפ כי הוא "אינו מרוצה, כיוון שהכלכלה במגמת עלייה, אולם בכל פעם שזה קורה, הם (חברי הפד) מחליטים להעלות את הריבית שוב. אני לא מרוצה מזה בכלל. אבל באותו הזמן, אני מאפשר להם לעשות מה שהם חושבים לנכון".

השוקים הגיבו מיידית לדבריו של טראמפ, כאשר המדדים ירדו והדולר נפל.

הדברים נאמרו לאחר שביום ג' נשא יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול נאום לסאנט, בו הוא אמר כי הכלכלה האמריקאית מתקדמת בקצב מהיר מספיק בכדי להצדיק העלאת ריבית. פאוול התייחס גם לשיעור האבטלה ואמר כי "הוא נמוך, ואנחנו מצפים שימשיך לרדת. אמריקאים שרוצים לעבוד - יש סיכוי גדול שימצאו עבודה".