דוטס נאנו הישראלית מגייסת 2.5 מיליון דולר אוסטרלי

שווי השוק של דוטס נאנו עומד על כ-16 מיליון דולר אוסטרלי • התמורה מהגיוס תשמש בעיקר למימון פעילויות המסחור שלה

הנפקות / צילום: Shutterstock
הנפקות / צילום: Shutterstock

דוטס נאנו הישראלית הודיעה על הנפקה פרטית באוסטרליה, ומגייסת סכום של 2.5 מיליון דולר אוסטרלי (כ-6.7 מיליון שקל). הגיוס מבוצע לפי מחיר של 9 סנט אוסטרלי למניה, דיסקאונט של 14.3% על מחיר המניה לפני הגיוס, אך גבוה ב-7.5% מהמחיר הממוצע בו נסחרה המניה ב-30 ימי המסחר האחרונים. היום נחלשה המניה ב-5.7% במסחר באוסטרליה. שווי השוק של דוטס נאנו עומד כעת על כ-16 מיליון דולר אוסטרלי (כ-43 מיליון שקל).

הגיוס בוצע כך שדוטס נאנו הנפיקה כ-27.8 מניות חדשות למשקיעים. לפי הודעת החברה, התמורה מהגיוס תשמש בעיקר למימון פעילויות המסחור שלה.

דוטס נאנו מייצרת ומשווקת חומר-נאנו, Graphene Quantum Dots - GQDs, המשמש ליישומי תעשייה שונים. כשהחומר של דוטס נאנו נחשף לאור UV, הוא מחזיר אנרגיה בצבע משתנה בהתאם לגודל - כך שניתן להשתמש בו למשל בתחום זיהוי הזיופים, כשהחומר משולב כסמן בתוך המוצר המספק חתימה ייחודית שמצביעה על כך שהמוצר איננו זיוף.

ההכנסות זינקו ב-2017

מנכ"ל דוטס נאנו הוא עוזי ברייר, לשעבר מנכ"ל אופטיבייס, נשיא אלווריון ומנהל פיתוח ואסטרטגיה בסיסקו מוביליטי. ברייר נכנס לתפקידו לפני כחודשיים והחליף את המנכ"ל הקודם, אחד ממייסדי החברה - ד"ר מוטי גרוס - שפרש בשל מה שהוגדר כנסיבות אישיות. לפני כשבועיים פרסם ברייר מכתב למשקיעי החברה וציין כי דוטס נאנו החליטה להתמקד בשלושה תחומים מרכזיים: תעשיית הנפט והגז; מניעת זיופים של סיגריות, בשמים ותרופות; וכן תחום אחריות המוצר (product liability). באותו מכתב למשקיעים דיווח המנכ"ל החדש גם על תוכנית התייעלות. "יחד עם שיווק מאמצי המסחור, הטמעתי תוכנית הפחתת עלויות משמעותית", נכתב שם. "חתכנו את ההוצאות התפעוליות שלנו ב-20% באמצעות הפחתת שירותי מיקור חוץ, הורדת משכורות המנהלים, סגירת הפעילות בסינגפור ושיפור הליכי הרכש שלנו".

בשנת 2017, הכנסות החברה הסתכמו בכ-108 אלף דולר אמריקאי, כמעט פי 5 לעומת 2016. החברה אינה רווחית אך ההפסד הנקי השנתי צומצם ב-47% ביחס ל-2016 והסתכם ב-4.4 מיליון דולר. דוטס נאנו הפכה לחברה ציבורית באוסטרליה כשמוזגה שם לשלד בורסאי בסוף 2016, במקביל לגיוס של 6 מיליון דולר. מאז המיזוג לשלד הבורסאי, מניית החברה איבדה כ-75% מערכה.