שגריר מגדילה את חלקה במיזם הרכב השיתופי Car2Go

חלקה של שגריר במיזם הרכב עלה ל-81.6% • שגריר ובעלי המניות הנוספים במיזם יעמידו ל-Car2Go הלוואה בהיקף של 10 מיליון שקל

חברת שגריר מגדילה את ההחזקה במיזם הרכב השיתופי Car2Go. החברה דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי החליטה לרכוש מחלק מבעלי המניות הנוספים במיזם (מספר עובדים לשעבר ומשקיעים שהזרימו כספים למיזם בתחילת דרכו) עוד 9.2% מההון בכ-3.5 מיליון שקל (לפי שווי של 40 מיליון שקל למיזם).

בעקבות הרכישה עלה חלקה של שגריר ב-Car2Go ל-81.6% מההון. מניית שגריר , שהצטרפה לבורסה בתל אביב לפני כשנתיים, עולה היום במסחר. מאז ההנפקה זינקה המניה ביותר מ-200%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-143 מיליון שקל. 

במקביל, תעמיד שגריר, ביחד עם חלק מבעלי המניות הנוספים במיזם הלוואה בהיקף של 10 מיליון שקל ל-Car2Go (חלקה של שגריר בהלוואה עומד על כ-8.3 מיליון שקל). Car2Go צפויה להחזיר את ההלוואה (צמודה למדד בריבית של 7%) החל מעוד 3 שנים, ב-12 תשלומים רבעוניים רצופים.

עוד מציינים בשגריר כי החברה והמלווים הנוספים יהיו רשאים להמיר את ההלוואה (שטרם נפרעה) למניות הבכירות ביותר שיהיו קיימות ב-Car2Go באותה עת לפי שווי של 30 מיליון שקל למיזם ("לפני הכסף").

Car2Go התחילה את פעילותה בישראל לפני כעשור, והיא פועלת בגוש דן, בקריות ובחיפה, וצפויה להתחיל בפעילות בירושלים, בנתניה, אשדוד וראשון לציון, בחודשים הקרובים. החברה מציעה השכרת מכוניות לתקופה קצרה, במודל שקיים בערים שונות בעולם.

בחודש שעבר הודיעה שגריר כי GoTo מוביליטי, חברה-בת של Car2Go, התקשרה עם חברת שיתוף רכב הפועלת באירופה ונמצאת בבעלות יצרנית כלי רכב מהגדולות בעולם, בהסכם ראשון למתן רישיונות לשימוש במערכת של GoTo בכלי רכב שיתופיים המופעלים על ידי החברה האירופית.

בשלב הראשון המערכת תותקן ב-200 כלי רכב במדריד, כשהחברה האירופית תעביר תשלום בכל חודש עבור כל רכב העושה שימוש במערכת. ההכנסות מהעסקה לא צפויות להיות מהותיות עבור החברה בשלב הראשוני, כשבהמשך צפויה החברה האירופית לעשות במערכת שימוש גם בערים נוספות בספרד, בפורטוגל ובאיטליה.

לפני כחודשיים דיווחה שגריר כי פעילות Car2Go מתרחבת לאי מלטה. הפעילות במלטה תבוצע באמצעות חברה חדשה שתוקם, ובה תחזיק Car2Go 53.5% מההון, החברה המלטזית Debono תחזיק ב-33.5% ושני שותפים נוספים במיזם יחזיקו ביתרה (13%).

במסגרת המיזם העניקה ממשלת מלטה לCar2Go רישיון בלעדי להפעלת פרויקט כלי רכב שיתופיים בחניות ציבוריות (450 חניות ייעודיות ברחבי האי), שמלטה תעמיד לטובת הפרויקט למשך 10 שנים. Car2Go תרכוש ותפעיל 150 כלי רכב חשמליים עבור הפרויקט.

שגריר פועלת בשני תחומים: פעילות עיקרית בתחום של אספקת שירותי רכב לחברות הביטוח, וכן שיתוף והשכרת כלי רכב באמצעות קאר2גו. הכנסות תחום השיתוף וההשכרה של רכב צמחו ברבעון הראשון של 2018 ב-8.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והגיעו לכ-9.2 מיליון שקל. זאת, לאחר שבשנת 2017 כולה נרשמה קפיצה של כ-72% לעומת 2016, לרמה של כ-34 מיליון שקל (מתוך הכנסות של כ-222 מיליון שקל לשגריר בשנה שעברה). הרווח התפעולי מהפעילות זינק ב-178%, והסתכם אשתקד בכ-8.3 מיליון שקל (36% מהרווח התפעולי של שגריר ב-2017).