מלאנוקס ואסאל ערכו האקתון ברשות הפלסטינית

וגם: מי נערכו להתחזקות המסחר המקוון

דודו סלמה, הייטם ג'ונדי, ניזר חווארה ויאיר גולדל  / צילום: שגיא שלנגר
דודו סלמה, הייטם ג'ונדי, ניזר חווארה ויאיר גולדל / צילום: שגיא שלנגר

שבוע שעבר ערכה חברת מלאנוקס טכנולוגיות בשטחי הרשות הפלסטינית, האקתון, כלומר תחרות לפיתוח רעיון טכנולוגי המוגבלת למשך 48 שעות בלבד. המיקום: רוואבי ועזה. רוב משתתפי התחרות היו עובדי חברת אסאל הפועלת בשטחי הרשות, העובדים עבור מלאנוקס, והיתר מהנדסים שסיימו באחרונה את לימודיהם, כאשר יחד הם חולקו ל-17 קבוצות עבודה.

למקום הגיעו גם מנהלים מחברת מלאנוקס שתמכו במשתתפים כמנטורים טכנולוגיים וחלק אחר שימש בצוות השיפוט יחד עם בכירי אסאל. במקום הראשון זכתה קבוצה שפיתחה תוכנה לניהול וייעול צריכת החשמל בחוות שרתים. הפרס לחברים בצוות היה קונסולת משחקים של XBOX. בטקס ההכרזה על המנצחים נכחו הייטם ג'ונדי, ראש צוות תוכנה בחברת אסאל; ניזר חווארה, מהנדס תוכנה בחברת אסאל ויאיר גולדל, דירקטור בכיר במלאנוקס.

דודו סלמה, מנהל הפעילות של חברת מלאנוקס בשטחים, העיד על אווירה נהדרת. הוא סיפר כי "האתרים חוברו באמצעות וידאו ומסכי ענק על מנת שהצוותים משני האתרים במקביל יוכלו לצפות ולחוות מהאווירה. עבור העובדים הצעירים זו הייתה הזדמנות להיחשף להנהלה הבכירה בחברה וגם להציג תוצרים. נחשפנו להרבה רעיונות מצוינים ואני מעריך שלפחות חמישה מהם ישולבו בקרוב במוצרי החברה. זוהי רק תחילתה של מסורת ואני בטוח שבעתיד נקיים תחרויות דומות נוספות", הוא אמר.

ניחוח דיגיטלי: מי נערכו להתחזקות המסחר המקוון 

המגמות הצפויות במסחר המקוון, כניסתה של אמזון לישראל, ובעיקר השפעת דור הדיגיטל, היו רק חלק מהנושאים שנדונו בוועידת GO eCommerce השנתית של מידע כנסים שהתקיימה אתמול (ד') בתל אביב.

במשתתפים מהארץ ומהעולם ניתן היה לפגוש את אנדראה מרקיוטו, מנהל הסחר המקוון בחטיבת המזון של יוניליוור העולמית; גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו; דניאל גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל; יונתן איבגי, סמנכ"ל שיווק DHL ישראל;רונן כהן, סמנכ"ל שיווק UPS ישראל; איימי ויירון, מנהלת תחום הדליברי ב-GETT; העיתונאית העצמאית דפנה הראל כפיר; אירית קריאף, נשיאת GCX; שון מקארי, סמנכ"ל המכירות של מג'נטו קומרס; עופר ירום, מנכ''ל עזריאלי.קום; דני כרמון, מייסד מאמא גורו; יניב בן טובים, מנכ"ל HFD; תמר ברנר, סמנכל"ית שרשרת אספקה ורכש בנספרסו ישראל; רמי גור, מנהל מטריקס דיגיטל; אריק גיל, מנהל הפיתוח העסקי של fisha ואחרים.

דניאל גולדשטיין אמר במקום כי "אנו מעריכים שהישראלים מכרו ב-2017 כ-20 מיליון פריטים באתרי האונליין הבינ"ל, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. דואר ישראל תשיק בקרוב את חטיבת ה-CEP כדי לתת לצרכן הישראלי את השירות הטוב ביותר החל מהאריזה ועד השילוח". 

גבי רוטר התייחס בדבריו לשילובה של קים קרדשיאן כפרזנטורית החדשה של מותג המשקפיים קרולינה למקה, וציין כי "זו דרך טובה להיכנס לשוק האמריקאי. היא הראשונה שהצליחה למכור בושם בלי שהריחו אותו. כנראה שזה עוד אחד ממאפייני דור הדיגיטל", הוא אמר. 

אריק גיל, דניאל גולדשטיין, אירית קריאף, יונתן איבגי, רונן כהן ושון מקארי / צילום: שי שבירו ומארווין


הקיץ חם? משה ממרוד צפוי להמשיך ליהנות מתגמול חודשי של 142 אלף שקל בתדיראן

בעלי מניות יבואנית ומשווקת מערכות מיזוג האוויר תדיראן יתכנסו בחודש הבא לאשר את תנאי העסקת המנכ"ל ובעל השליטה, משה ממרוד, בתנאים דומים לאלה להם הוא זכאי כיום.

בהתאם, עלות העסקתו השנתית צפויה לפי הערכת החברה להסתכם בכ-3.5 מיליון שקל - סכום דומה לזה שניתן לו ב-2017, וזאת בהנחה כי יהיה זכאי למלוא המענק השנתי.

במסגרת תנאי העסקתו, ממרוד ייהנה מדמי ניהול חודשיים של כ-142 אלף שקל, צמוד למדד, נוסף לעוד הטבות ובהן רכב (בעלות נוכחית של יותר מ-500 אלף שקל), החזר הוצאות ועוד. 

תנאי הסף לחלוקת המענק השנתי לממרוד יעמוד על 40 מיליון שקל, וסכום המענק המקסימלי לו הוא יהיה זכאי נקבע על 1.5 מיליון שקל. 

תוקף הסכם העסקתו החדש ייכנס לתוקף בתחילת חודש ספטמבר.

עיקר פעילותה של תדיראן מתרכז בייבוא, שיווק, הפצת ומכירת מזגני אוויר ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה סבלה תדיראן, בדומה למתחרתה הבולטת בבורסה, אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) מהחורף השחון והחם בישראל, שגרר את החברה להציג ירידה של 8% בהכנסות הרבעון הראשון של השנה, ל-148 מיליון שקל ולשחיקת הרווח הגולמי והתפעולי. עם זאת, הקיץ החם (ובעיקר הימים האחרונים) עשויים לשפר את המצב ברבעון הנוכחי.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הרבעוני של תדיראן הצמצם כמעט ב-30% ועמד על מעט יותר מ-6 מיליון שקל. מתחילת השנה נשחקה מניית תדיראן בכ-15% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-750 מיליון שקל.

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'
 משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'

אסף ליבנה מונה לסגן נשיא מחקר בבולגארד ישראל

אסף ליבנה, לשעבר מנהל מו"פ הגנת סייבר בחברת צ'ק פוינט, מונה לסגן נשיא מחקר ופיתוח בחברת בולגארד ישראל, המפתחת פלטפורמת הגנה על מוצרי IoT (האינטרנט של הדברים). החברה נקנתה על-ידי בולגארד העולמית, לאחר שהחלה דרכה כסטארט-אפ דוג'ו לאבס, והמינוי הוא חלק מהתרחבותה של החברה בישראל. 

יוסי אטיאס, מנכ"ל בולגארד ישראל, הסביר כי מינויו של ליבנה לתפקיד חדש בחברה, יוביל את המשך הפיתוח של פלטפורמת ההגנה לעולם ה-IoT. לדבריו, על פי הערכה, עד שנת 2020 יהיו ברחבי העולם 20 מיליארד מכשירים חכמים המחוברים לרשתות, וההגנה עליהם היא אתגר שמחייב ריכוז של מיטב המוחות ובעלי הניסיון.

אסף ליבנה/ צילום: סרגיי שכטמן
 אסף ליבנה/ צילום: סרגיי שכטמן