יורם נוה חושף את הכוורת החדשה שלו בהנהלת כלל ביטוח

בראש כל חטיבות ליבת הפעילות העסקית המרכזיות של הקבוצה - למעט אחת - יעמדו מנהלים חדשים, ללא ניסיון בניהול בסדר גודל שכזה

יורם נוה / צילום: תמר מצפי
יורם נוה / צילום: תמר מצפי

כלל ביטוח יוצאת לדרך חדשה, תחת המנכ"ל הנכנס יורם נוה. היום (א') פרסמה הקבוצה כי החל מספטמבר היא תפעל תחת מבנה ארגוני חדש, ש"תומך במשימות ובאתגרים העומדים בפני החברה, במטרה להמשיך לצמוח ולהוביל את ענף הביטוח", כדברי המנכ"ל נוה. כלל ביטוח  נסחרת היום לפי שווי של כ-3.3 מיליארד שקל, לאחר התאוששות המניה מירידה שחוותה לאחרונה.

מהודעת החברה עולה, כי מבנה ההנהלה החדשה נועד "בין היתר, לתמוך במשימות ובאתגרים העומדים בפני החברה", ו"במסגרתו, ימוזגו חטיבות ביטוח חיים ופנסיה וגמל לחטיבת חיסכון ארוך-טווח; תוקם חטיבה חדשה, חטיבת לקוחות והפצה, אשר תמזג את מערך הלקוחות עם מערך העסקים; יוקם מערך חדש, מערך שירות ותפעול, ותבוטל חטיבת המטה, ואגפי המטה יוכפפו ישירות למנכ"ל".

מבנה ההנהלה החדש של כלל ביטוח, בהתאם למה שנחשף לראשונה ב"גלובס", כולל רק מנהלת חטיבת פעילות ביטוח אחת שנשארת בתפקידה, עלית כספי, שמנהלת את חטיבת הביטוח הכללי, בעוד שבכל יתר חטיבות ליבת הפעילות העסקית המרכזיות של הקבוצה יעמדו מנהלים חדשים, שזו להם הפעם הראשונה שהם מנהלים חטיבה בסדר גודל שכזה בענף הביטוח.

מדובר במשנה למנכ"ל משה ארנסט, שימונה לראש חטיבת חיסכון לטווח ארוך, ובמשנה למנכ"ל ירון שמאי, שימונה למנהל חטיבת הלקוחות וההפצה, ושתחתיו ימונה שלומי תמן למשנה למנכ"ל ולראש מערך העסקים.

לשמאי יוכפף גם ערוץ לקוחות ישירים - בניהולם של ליאור דיטמן, מנכ"ל הכלל הראשון, וניר עובדיה, מנהל אגף המעסיקים הישירים של הקבוצה, ושמאי ימונה גם ליו"ר סוכנות הביטוח תמורה. כמו כן, ליאת שטראוס תמונה למנהלת מערך השירות והתפעול, כסמנכ"לית בכירה, ודיויד ארנון, שיגיע מהראל, ימונה למשנה למנכ"ל ולמנהל חטיבת הבריאות.

לצד מנהלים אלה ישנם משנים למנכ"ל נוספים: יוסי דורי, שקודם לאחרונה, שהינו משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת השקעות ומנכ"ל כנף, וערן צ'רנינסקי שהצטרף לאחרונה, והינו משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הפיננסית.

משנים ותיקים נוספים: דרור זסלר, מנהל מערך תביעות, הדר ברין וייס, יועצת משפטית ראשית ומנהלת אגף ייעוץ משפטי ורגולציה, עדי קפלן, מנהל מערכות המידע ומנכ"ל כללביט מערכות, הילה קונפורטי, מנהלת סיכונים ומנהלת אגף ניהול סיכונים, עופר ברנדט, אקטואר ראשי ומנהל אגף אקטואריה, שמעון קלמן, עוזר אישי למנכ"ל לעניינים מיוחדים, וערן שחף, מבקר פנימי ראשי.

חברת הנהלה נוספת היא גלי שבד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת שיווק ואסטרטגיה.

לאחרונה הודיעה החברה, כי המנכ"ל נוה יזכה לתגמולים בעלות כוללת של עד 3.5 מיליון שקל. השכר החודשי של נוה יעמוד בתחילה על 185 אלף שקל ברוטו, ובתחילת 2019 יועלה לכ-196 אלף שקל לחודש, כאשר "ההוצאה החזויה בגין התגמול למנכ"ל לפי העלות הכוללת של רכיבי התגמול לשנה, הינה כ-3.02 מיליון שקל", לאחר ההעלאה כאמור. 

בשנת 2017 קיבל נוה, כמשנה למנכ"ל החברה וראש חטיבת משאבים, שכר ומענקים בעלות כוללת של כ-2.46 מיליון שקל, מתוכם שכר קבוע בעלות שנתית של כ-1.41 מיליון שקל. לנוה יש תקופת הסתגלות של שישה חודשים, שבמהלכה הוא יקבל שכר, ועוד תקופת הודעה מוקדמת של שישה חודשים.