הנקראות ביותר

נתוני TGI לעיתונות ולרדיו: מי עלה ומי ירד

שיעור הקריאה בעיתונות המודפסת ירד מ-58% ביולי-דצמבר 2015 ל-47% בינואר-יוני 2018 ● שיעור ההאזנה ברדיו ירד ל-65.6% במחצית הראשונה של 2018, לעומת 71.2% ביולי-דצמבר 2015

עיתונים ישראליים / צילום: תמר מצפי
עיתונים ישראליים / צילום: תמר מצפי

מתוצאות סקר TGI למחצית הראשונה של 2018, שפורסם היום (ג'), עולה כי העיתונות המודפסת ממשיכה להתמודד עם משבר קשה. בהשוואה חצי-שנתית גם "ישראל היום" וגם "ידיעות אחרונות" רושמים ירידה בשיעורי החשיפה: "ישראל היום" נפל מ-34.4% ל-29.8%, ו"ידיעות אחרונות" ירד מ-30.6% ל-27.3%. "מעריב השבוע" ירד מ-3.8% ל-3.6%, והחשיפה של "הארץ" ירדה מ-4.9% ל-4.4%.

ירידה נרשמת גם בחשיפה לעיתוני סוף השבוע: "ישראל היום" ירד מ-32.6% ל-31.7%, ו"ידיעות אחרונות" ירד מ-33.4% ל-31.4%.

גם עבור העיתונים הכלכליים המחצית השנייה הייתה לא קלה, למעט "גלובס" שהוא היחיד שעלה בשיעור החשיפה שלו. שיעורי החשיפה של "גלובס" עלו מ-4.8% ל-5.6%. בהשוואה, "דה מרקר" ירד מ-6.4% ל-5.4%, ו"כלכליסט" ירד מ-11.3% ל-10.6%. עם זאת, בהסתכלות שנתית "דה מרקר" ו"כלכליסט" רושמים עלייה בשיעור החשיפה השנתית. 

בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים לאורך 3 השנים האחרונות, נמשכת המגמה של ירידה כללית בשיעור הקריאה. בעיתונות יום חלה ירידה חדה ומובהקת מיולי-דצמבר 2015, כשאז שיעור הקריאה עמד על 58.0%, לשיעור של 47% בינואר-יוני 2018. שיעור הקריאה בעיתונות סוף שבוע התנהג בצורה דומה וירד מ-60.7% בינואר-יוני 2015 ל-52.0% בינואר-יוני 2018. ירידות אלה הן מובהקות סטטיסטית. 

סקר TGI קובע

ומה קורה ברדיו?

עברה שנה מאז שתאגיד השידור הציבורי עלה לאוויר תחת המסגרת של "כאן" לאחר שנים ארוכות תחת רשות השידור, ובכל הקשור לנתוני האזנה שנתית נראה כי ברוב המקרים השינוי הטיב עם התחנות.

תחנות הרדיו של "כאן" עלו מ-36.2% (יולי 16-יוני 17) ל-37.1%. "כאן רשת ב'", התחנה המרכזית ביותר של "כאן", דווקא רשמה ירידה בשיעורי ההאזנה, מ-22.2% ל-20.7%. "כאן 88", שנגדה הייתה נגדה מחאה קשה, עלתה מ-7% ל-8.7%; ו"כאן גימל" עלתה מ-14% ל-15.3%.

עם זאת, בשיעורי ההאזנה החצי-שנתית נרשמה ירדה בהאזנה לשתי התחנות: "כאן 88" ירדה מ-8.9% ל-8.4%, ו"כאן גימל" ירדה מ-17.3% ל-13.3%. "כאן רשת ב'" נשארה ללא שינוי ב-20.7%, גלצ ירדה מ-24.1% ל-21.1%, גלגלצ ירדה מ-34.5% ל-33.8%, "כאן 88" ירדה מ-8.9% ל-8.4%, ו"כאן גימל" ירדה מ-17.3% ל-13.3%. 

ברדיו האזורי "99" מובילה בשיעורי ההאזנה החצי-שנתיים עם 9.8% לעומת 9.9% בחציון קודם. "רדיוס" עם 7.6% לעומת 9.4%. רדיו ללא הפסקה - 7.5% לעומת 9.1%. מאחר שמדובר בסקר שמבוסס על שאלון שלא מעודכן ברצועות החדשות בתוכניות הרדיו, כל רצועת הבוקר שכוללת את אראל סגל, ינון מגל ואיילה חסון אינה עדכנית, והשינויים בלוח השידורים לא באים עדיין לידי ביטוי.

מגמת הירידה בשיעורי ההאזנה לרדיו דומה למגמת הירידה בקריאת עיתונים, אך באופן פחות חד. מגמת ירידה מתמשכת (שהינה מובהקת) נרשמה בשיעור סך-כל ההאזנה לרדיו מיולי-דצמבר 2015 לעומת ינואר-יוני 2018, מ-71.2% ל-65.6%.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות