מ' התקשורת מקצה תדרים כדי להגביר את התחרות באינטרנט

המשרד העניק לחברת SMBIT אישורים לעריכת ניסוי הנדסי בטכנולוגיה להעברת אינטרנט אלחוטי בפס רחב • אם הניסוי יצליח החברה תוכל לייצר תחרות נוספות בשוק התקשרות

איוב קרא / צלם: תמר מצפי
איוב קרא / צלם: תמר מצפי

חברת SMBIT, שבבעלות יואב לודמר, קבלה אישור ממשרד התקשורת לעריכת ניסוי טכנולוגי לשימוש בטכנולוגיות גלים מילימטריים. מדובר בניסוי שניתן לתקופה של שנה ובמסגרתו תבחן SMBIT את ההיתכנות ההנדסית של שימוש בטכנולוגיות גלים מילימטריים לטובת שירותי תמסורת באמצעות עורקי נל"ן אלחוטיים המכונים בעגה המקצועית תדרי E-Band ו-V-Band.

התדרים שהקצה המשרד לניסוי הם בתחום ה-60 וה-70 גיגה ו-SMBIT תשתמש בהם באשדוד, עוספיא ואזור תעשייה עמק חפר, על בסיס מוצרים של חברת סיקלו.
לאחר בדיקת ההיתכנות ההנדסית ובתקווה שמשרד התקשורת ישלים את גיבוש המדיניות והקצאת התדרים, תגבש החברה את ההצעה השיווקית שלה בדרך להיות ספק אינטרנט אלחוטי (WISP).

טכנולוגיית הגלים המילימטריים היא טכנולוגיה משלימה שמסייעת בהעברה של קצבי אינטרנט בפס רחב באמצעים אלחוטיים, ומאד מקובלת ונפוצה בעולם הרחב. הטכנולוגיה מסוגלת להעביר קצבים גבוהים מאוד ולהוות תחליף לפריסת סיבים אופטיים במקומות שהנחת הסיבים היא לא כלכלית.

משרד התקשורת הקצה תדרים לכמה וכמה רשויות מקומיות שביקשו להשתמש בטכנולוגיה כתחליף להזמנת קווי תמסורת ישירות ממפעילי התקשורת. בינתיים ההקצאה היא כאמור במסגרת של ניסויים טכנולוגיים, עד שהמשרד יגבש את מדיניותו בנושא.