הנקראות ביותר

ארגון העיתונאים: להשעות את מנכ"ל "כאן" עד לבירור העובדות

בתוך כך, אגודת העיתונאים בירושלים פנתה למבקר המדינה בדרישה לפתוח בחקירה שתביא לחשיפה מלאה של תהליך פסילת המועמדים מרשות השידור בתאגיד

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צלם: איל יצהר
מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צלם: איל יצהר

יו"ר מועצת תאגיד השידור, גיל עומר, ומועצת התאגיד קיבלו את המידע על ההתנהלות הפוגענית לכאורה סביב גיוס אנשי רשות השידור לתאגיד כבר לפני מספר שבועות אך בחר לא להתמודד מולם - כך עולה ממכתב ששלח היום (ו') יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי.

במכתב שששלח היום לגיל עומר, טרצ'יצקי דורש להשעות את מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ מתפקידו עד לבירור העובדות. על-פי המכתב, עומר קיבל דיווח על הקובץ שמכיל הערות פוגעניות כבר לפני מספר שבועות, מתוך תקווה שפנייה בלתי מתוקשרת תגן על שמם הטוב ועל פרטיותם של העובדים שנפגעו, אך תעודד את מועצת התאגיד לבדוק לעומק את הטענות ולטפל בהן בחומרה.

"התשובות המתחמקות שקיבלנו מכם", כותב טרצ'יצקי, "וההודעה שפירסם אתמול המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, מעידות על היעדר כוונה לקחת אחריות על טעויות חמורות ביותר שנעשו - טעויות שקו ישר מחבר ביניהן לבין התנהלויות בעייתיות אחרות שקורות גם כיום.

"לא מאוחר לתקן לפחות חלק מהנזק. נדרשת פה התנהלות תקיפה ובלתי מתפשרת שתעיד על הבנה של חומרת המעשים. אנו מצפים כי המנכ"ל יושעה עד לבירור העובדות. אנו דורשים לקבל הבהרות בנוגע לשאלה מי עומד מאחורי ההערות הפוגעניות, מה השימוש שנעשה בקובץ וכיצד בכוונתכם לטפל בהתנהלות זו, כמו גם ביתר הליקויים שנחשפו בתחקיר, ובהם הטענות למכרזים תפורים ולהחלשת שומרי הסף של התאגיד".

בינתיים הסערה סביב הכתבה של גידי וייץ והילו גלזר בעיתון "הארץ", שחשפה את ההתנהלות הבין-אישית הבעייתית סביב גיוס אנשי רשות השידור לשורות התאגיד, מסרבת להירגע: גם אגודת העיתונאים בירושלים פנה למבקר המדינה, יוסף שפירא, ולמנהלת תלונות הציבור במשרדו, עו"ד אסתר בן-חיים, בדרישה לפתוח בחקירה לגבי בחירת מועמדים ופסילתם למשרות בתאגיד השידור הציבורי.

הארגון סבור כי הדברים שנחשפו ב"הארץ" הם רק "חלק מקרדום אכזרי שתייג אנשים", ומבקשים שייחשף מי כתב את חוות-הדעת שפגעו בעתידם של הכותבים, כיצד הגיבו הממונים עליהם, ומה היה משקל חוות-הדעת שחשפה תרבות ארגונית לקויה בהחלטות על שילוב עיתונאים ברשות השידור. "לכל אלה זכאי ציבור העיתונאים בישראל לתשובה - ולא פחות מכך גם הציבור הרחב המצפה לשידור ציבורי אמין ונטול פניות".

מתאגיד השידור הציבורי "כאן" נמסר בתגובה: "הכפשות והשמצות הן לא דרכנו, לא כלפי פנים ולא מול קולגות ומתחרים. בתקופת ההקמה נעשה שימוש אך ורק במידע מקצועי ורלוונטי להליך. כל מידע אחר המתואר בכתבה לא היה רלוונטי בשום שלב בהליכי הגיוס וההקמה ולבטח לא במסמכים רשמיים של התאגיד.

"הליך בחירת עובדי 'כאן' נעשה אך ורק במסגרות החוקיות - קרי ועדות איתור - ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד, וטעויות שנעשו תוקנו וטופלו. 'כאן' הוקם ומנוהל באופן נקי-כפיים ומקצועי, תוך מתן כבוד לכל העובדים, ולראיה - רבים מהמוזכרים בכתבה הם מבין עובדי 'כאן' המקצועיים והמוערכים ביותר, ואנו מצרים על עוגמת-הנפש שנגרמה להם בעקבות הפרסום".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות