ויסוצקי | בלעדי

לא רק המלח: ויסוצקי מעלה גם את מחירי התה בכ-8%

החברה תעלה את המחירים מיד לאחר חג הסוכות • ההתייקרות מצטרפת אל העלייה במחירי החלב, האורז, הטונה, הפירות וירקות

נילי צור, מנכ"לית קבוצת ויסוצקי / צילום: סיון פרג'
נילי צור, מנכ"לית קבוצת ויסוצקי / צילום: סיון פרג'

קבוצת ויסוצקי הודיעה לקמעונאים על התייקרות גם במחירי שתיים מסדרות התה שלה, "הגן הקסום" ו"צ'אי מאסלה" - כך נודע ל"גלובס". את מחירי התה מעלה ויסוצקי בשיעור של 7%-9%, וזאת לאחר שנמנעה מעליות מחירים מאז שנת 2011, מימי המחאה החברתית.

מוקדם יותר היום (ב') נחשף ב"גלובס" כי חברת ויסוצקי, שמפיצה את מוצרי חברת מלח הארץ, תייקר את מוצרי המלח מיד אחרי החגים. מדובר בהתייקרות בשיעור של כ-7% במחיר לקמעונאי, אליה צפויים להתווסף גם הרווח שהיה לרשת והמע"מ. נתח השוק של מלח הארץ עומד על כ-45% מהשוק.

בשנים האחרונות נמנעו יצרניות המזון הגדולות מהעלאת מחירים. כך, מוצרי מלח הארץ לא עלו מזה 5 שנים, ועדכון המחירים האחרון נעשה בינואר 2013. העלאת המחירים הנוכחית מתבצעת גם היא על רקע "התייקרות ניכרת בתשומות הייצור, בעלויות האנרגיה, שכר העובדה, ההובלה, חומרי אריזה ועוד".

עם זאת, בחברה החליטו שלא לייקר את המוצרים לפני החגים, וזאת על-מנת "לאפשר ללקוחות להצטייד במוצרים במחירם הנוכחי", כך שהתייקרות תיכנס לתוקף החל מ-2 באוקטובר, כלומר מיד לאחר חג הסוכות.

בתוך כך, נזכיר כי רק אתמול (א') תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, הודיעה על התייקרות בשיעור של עד 4% במוצרי החלב הלא מפוקחים שלה, שמצטרפת אל התייקרות בשיעור של עד 30%-15% במחירי האורז על-ידי סוגת, התייקרות של עד 30% במחירי הבשר הקפוא, כמו גם עליות גם במחירי הטונה, הנייר, וגם הפירות והירקות.

מויסוצקי נמסר בתגובה: "על אף כל עליות המחירים בתשומת הייצור, היבוא וחומרי הגלם (בעיקר בקטגוריית הצמחים), ויסוצקי לא העלתה מחירים משנת 2011 ולא תעלה מחירים ברוב סדרות התה, למעט סדרת 'הגן הקסום' ו'צ'אי מאסלה'".