פייסבוק רוצה לקבל את פרטי חשבון הבנק שלכם

הרשת החברתית פנתה לבנקים גדולים בארה"ב במטרה שיחברו לשירות המסנג'ר שלה ויעניקו לה גישה למידע הפיננסי של לקוחותיהם • המידע יאפשר לפייסבוק להציג בפני המשתמשים מידע בזמן אמת על מצב החשבון ולהתריע מפני הונאות

מארק צוקרברג בכנס F8 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
מארק צוקרברג בכנס F8 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

פייסבוק מבקשת מבנקים גדולים בארה"ב לחבור לשירות המסנג'ר שלה ולהעניק לה גישה למידע הפיננסי של לקוחותיהם. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", פייסבוק פנתה לג'יי.פי מורגן, לוולס פארגו, לסיטיגרופ וליו.אס בנקורפ. 

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (ב') כי פייסבוק ביקשה מבנקים מידע פיננסי של הלקוחות שלהם, כמו עסקאות שנעשו בכרטיסי אשראי ומצב החשבון שלהם. המידע ישמש את פייסבוק כדי להציג באפליקציית המסנג'ר פיצ'רים חדשים כמו מצב חשבון עדכני והתראות מפני הונאות. המידע לא יהיה נגיש בפלטפורמות האחרות של פייסבוק. לפי הרשת החברתית, שיתוף המידע יאפשר לבנקים להעניק ללקוחות שלהם שירות דרך פייסבוק, כפי שחברות כרטיסי האשראי עושות. 

כבר היום יש לפייסבוק גישה למידע של גופים פיננסיים מסוימים. המידע מקל על שירותי תמיכת הלקוחות בפייסבוק ולניהול חשבונות. בפייסבוק הדגישו כי המשתמשים מעניקים לה אישור לעשות שימוש במידע. 

"הקישור לחשבון הבנק יאפשר לאנשים לקבל עדכונים בזמן אמת דרך הפייסבוק מסנגר ויאפשר להם לעקוב אחרי העסקאות שלהם, כמו מצב חשבון, קבלות ועדכוני קניות", נכתב בהודעה של פייסבוק. "הרעיון הוא שלשלוח הודעה לבנק נוח יותר למשתמשים מאשר להמתין על קו הטלפון - זו אופציה שהיא לחלוטין הצטרפות יזומה (opt-in). אנחנו לא משתמשים במידע הזה באופן אחר, לא לפרסום או לכל דבר אחר. חלק מהותי משיתופי פעולה כאלו, הוא לשמור על המידע של המשתמשים".