ח"כ איתן כבל על סאגת האירוויזיון: "משוגעים, רדו מהאנטנה"

יו"ר ועדת הכלכלה יוצא נגד הממשלה ותאגיד השידור: "שני הצדדים נוהגים באופן חסר אחריות, ואני קורא להם להתעשת; זה בלתי מתקבל על הדעת שמדינת ישראל תפספס אירוע הסברתי מהמדרגה העליונה"

ח"כ איתן כבל / צילום: שלומי יוסף
ח"כ איתן כבל / צילום: שלומי יוסף

"משוגעים, רדו מהאנטנה" - במילים אלה השתמש יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, כשפתח את דיוני הוועדה הבוקר (ג') ולא יכול היה להימנע מלהתעסק בנושא שנראה שמעסיק כרגע את כל המדינה: קיום האירוויזיון בישראל.

בניגוד לקולגה שלו, יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי ליבני, שבבחרה אתמול (ב') להתנגח בממשלה ולהאשים אותה באחריות לביטול אפשרי של האירוויזיון - כבל האשים את שני הצדדים המעורבים, הממשלה ותאגיד השידור.

"אנחנו בדקה ה-90", אמר כבל. "מה שקורה בתהליך הזה הוא מופרך ומביך, משני הצדדים. המדינה מנהלת משא-ומתן עם התאגיד, והתאגיד מנהל משא-ומתן עם הממשלה דרך התקשורת? זה איום ונורא. אני לא מצליח להבין מה קורה פה, וזה בלתי מתקבל על הדעת שמדינת ישראל תפספס אירוע הסברתי מהמדרגה העליונה, שגם יכניס יותר כסף ממה שצריך להוציא. אני פונה לגורמים האלה ואומר להם: תירגעו, רדו מהעץ וצאו לדרך. אני רוצה לקוות שהם באמת יצאו לדרך. אני חושב ששני הצדדים נוהגים באופן חסר אחריות מהמדרגה העליונה, ואני קורא להם להתעשת. אפשר להתווכח גם אחרי, עכשיו חשוב שהאירוע יתקיים בארץ".

ההתבטאות של כבל מגיעה אחרי ערב שבו גם התאגיד וגם הממשלה העבירו זה לזה מסרים מאיימים באמצעות התקשורת. בממשלה האשימו את התאגיד בבזבזנות ובכוחניות ואיימו שאם האירוויזיון יבוטל, התאגיד יפוצל. בתאגיד, מנגד, בחרו לתדרך ולהסביר כי התקציב המבוקש ריאלי ועומד בקנה אחד עם השקעות שנעשו במדינוות אחרות בשנים האחרונות.