שיבושים באספקת בקבוקי מי עדן בעקבות זיהום בנחלים בגולן

ההערכה היא שהמחסור נוצר בין היתר על רקע הודעת משרד הבריאות בנוגע למספר מקרים שנדבקו ככל הנראה במחלת העכברת (לפטוספירוזיס), שמקורה ככל הנראה במקור מים ברמת הגולן • מי עדן: "בחודש האחרון הופסק הייצור פעמיים למשך מספר ימים בעקבות חריגה; מי עדן שבה לייצר לאחר שווידאה כי מי המעיין תקינים"

בשיא החום של אוגוסט: קמעונאים מדווחים על מחסור בבקבוקי מים של חברת מי עדן בחלק מרשתות השיווק. מי עדן היא שחקנית מובילה בקטגוריית המים המינרליים ומחזיקה כ-35% מנתח השוק הכספי והכמותי, זאת על-פי נתוני נילסן. 

במשרד הבריאות ובמי עדן מאשרים היום (ג') כי במהלך הקיץ האחרון היו שני אירועי חריגות במי המעיין, שגרמו להפסקת הייצור למשך מספר ימים. לפי המשרד, "מרגע גילוי החריגות המפעל הפסיק מילוי ושיווק מוצרים עד לקבלת תוצאות תקינות, וזאת בהתאם לנהלים. לאחר קבלת תוצאות תקינות, ב-6 באוגוסט חודש הייצור במפעל. מאז מתבצעות בדיקות שוטפות, ואין חריגות".

קמעונאים שפנו למי עדן בימים האחרונים כדי להבין ממה נגרם החוסר, אשר ברשתות מסוימות התבטא באספקה חלקית של הזמנות, קיבלו מענה לפיו "יש ביקוש גבוה, ואין מספיק סחורה".

בנוסף לביקוש הגבוה למים שמתרחש מדי שנה על רקע החום הכבד, ההערכה היא שהמחסור נוצר על רקע הודעה של משרד הבריאות, אשר לפיה נוצר זיהום במקור מים ברמת הגולן. לפי ההודעה, משרד הבריאות בודק מספר של מקרים שנדבקו ככל הנראה במחלת העכברת (לפטוספירוזיס), שמקורה כאמור ככל הנראה במקור מים ברמת הגולן.

ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד בודק ויעדכן שיתקבלו תוצאות מעבדה מדויקות. המשרד פועל בשיתוף רשות הטבע והגנים והרשויות המקומיות".

בהמשך לכך, המשרד ביקש לעדכן גם את המטיילים בצפון הארץ כי "בכל מקרה יש לפעול בהתאם לשילוט במסלולי טיולים ברמת הגולן, ומומלץ שלא להיכנס למקווי מים עומדים". 

מי עדן: אין זיהום במעיין, אין מחסור במוצרים

מחברת מי עדן נמסרה בתגובה: "אין זיהום במעיין הסלוקיה, וחברת מי עדן מייצרת באופן מלא את מוצריה, ואין כל מחסור במוצריה בשוק.

"מי עדן דוגמת את מי המעיין פעמיים ביום. הדגימות נבדקות על-ידי מעבדה המוסמכת על-ידי משרד הבריאות. בנוסף, מי עדן מבצעת מדי שעה ניטור שוטף בתהליך הייצור להבטחת איכות מוצריה. המוצרים משווקים בחלוף 48 שעות לפחות ממועד ייצורם, וזאת על-מנת להבטיח כי המוצרים המשווקים בטוחים וראויים לשימוש.

"במקרה שנמצאת חריגה כל שהיא במי המעיין, כניסת המים למפעל מופסקת במיידית, ועמה גם תהליך הייצור. בחודש האחרון הופסק הייצור פעמיים למשך מספר ימים בעקבות חריגה אשר נמצאה במי המעיין. מי עדן שבה לייצר לאחר שווידאה כי מי המעיין תקינים ולאחר אישורו של משרד הבריאות, כמתבקש במקרים מעין אלה.

"מי עדן פועלת בהתאם תקני איכות מהמחמירים והמובילים בעולם ותוך שיתוף-פעולה ושקיפות מלאה למול משרד הבריאות. מי עדן מדגישה ומציינת כי כל מוצרי החברה המשווקים על-ידה, ואשר נמצאים ברשות הלקוחות וברשתות השיווק, הם איכותיים, בריאים וכמובן ראויים לשתייה".

ממשרד הבריאות בתגובה: "ככלל, בהתאם לחקיקה ייצור ומילוי של מים מינרליים מחויבים בביצוע בדיקות יומיות למקור המים. גם חברת מי עדן מחויבת על-פי חוק לבצע בין היתר בדיקות מיקרוביולוגיות למקור המים, כולל לתוצרת מוגמרת ובטרם שיווק המוצרים. לכן מתבצעות בדיקות שוטפות כל הזמן, וכאשר יש חריגה, הייצור והשיווק נעצרים. במהלך הקיץ האחרון היו שני אירועי חריגות במי המעיין. מרגע גילוי החריגות המפעל הפסיק מילוי ושיווק מוצרים עד לקבלת תוצאות תקינות, וזאת בהתאם לנהלים. לאחר קבלת תוצאות תקינות, ב-6 באוגוסט חודש הייצור במפעל. מאז מתבצעות בדיקות שוטפות, ואין חריגות".