מחליפים את הסלוקיה: עקב הזיהום מי עדן תשאב ממקור חלופי

על רקע הזיהום שהתגלה במים: מי עדן מודיעה כי תפסיק לשאוב מים ממעיין הסלוקיה • החברה הודיעה כי תחל באופן מיידי לשאוב מים ממאגר תת-קרקעי הסמוך למפעל החברה בקצרין

לאחר שלוש פעמים שבהן נאלצה לעצור את שאיבת המים בחודש האחרון, הערב מודיעה החברה כי בעקבות החריגות הנמשכות מהתקן במי המעיין ממנו היא שואבת מים, כי היא עוברת לקידוח 'מי עדן 1' הסמוך למעיין הסלוקיה ולמפעל החברה בקצרין, ותפסיק לשאוב מים לשתייה מהמעיין.

בחברה מודים היום (א') כי לאורך השנים שאבה מים ממי מעיין הסלוקיה ברמת הגולן עבור מוצריה, כשמעת לעת התגלו חריגות בערכים בהתאם לתקן שקבע משרד הבריאות, דבר אשר הוביל להפסקות זמניות בהפקת מי המעיין למפעל, "במטרה להבטיח כי כלל מוצרי החברה עומדים בתקנים המחמירים ביותר". ואולם, לצד הירידה בכמויות הגשם בשנים האחרונות, חלה העלייה במספר הפעמים בהן התגלו חריגות במי המעיין אשר הובילו לשיבושים באספקת מי המעיין למפעל.

המהלך מתבצע לאחר שחברת מי עדן קיבלה אישור להפקת מים מינרליים טבעיים ממקור 'מי עדן 1' ממשרד הבריאות, רשות המים וחברת מקורות, והוא יתבצע באופן מיידי.

במי עדן מסרו היום כי הם מאמינים שיוכלו "לחזור בימים הקרובים לפעילות מלאה" ולהמשיך "לספק ללקוחותיה את המוצרים האיכותיים ביותר כפי שעשתה עד כה".

בחברה מצייינים היום כי בשנים האחרונות "בחנה חברת מי עדן מעבר להפקת מים בשאיבה ממקור תת-קרקעי", אשר יחליף את הנביעה הטבעית של מעיין הסלוקיה. לדבריה, "החברות הגדולות והמובילות בעולם פועלות כך מזה שנים", וזאת במטרה "להבטיח את הרציפות והאיכות של המים המינרליים הטבעיים המופקים ממי האקוויפר המצויים במעמקי האדמה" ואשר "אינם חשופים למזהמים שעל פני הקרקע".

בחברה מפרטים כי באמצע שנות ה-90 חיפשה מי עדן מקור מים חלופי הקרוב בהרכבו המינרלי למי מעיין הסלוקיה ואשר מקורם באבני הבזלת של רמת הגולן. בהתאם לכך, בשיתוף כל הגורמים המוסמכים, בוצע קידוח 'מי עדן 1' בסמוך למפעל החברה בקצרין. עוד מפרטים במי עדן כי "איכות המים ממקור זה נבחנה על-ידי החברה לאורך השנים ונמצאה יציבה". באמצעות מקור מים זה "מבטיחה החברה שמירה על הרכבם, איכותם וטעמם הייחודי של מי עדן".

מי עדן מציינת כי כחלק מהערכות לקראת המעבר לקידוח 'מי עדן 1', היא ערכה מבחני טעימה בקרב ילדים ומבוגרים ובהם "עלה כי טעמם של המים מהמקור החדש זהה לטעמם של מי מעיין הסלוקיה". ממצאי המחקר חיזקו את החלטת מנהלי החברה לבחור במקור מים זה ולבצע את המעבר בהקדם.

יריב שפירא, מנכ"ל חברת מי עדן, מסר הערב: "מי עדן הינה חלוצת המים המינרליים בישראל. לאורך השנים הקפידה החברה לספק ללקוחותיה מוצרים איכותיים, בריאים ובטוחים לשתייה. במעבר זה אנו מבטיחים לקהל לקוחותינו הנאמן, כי איכותם וטעמם של המים ישמרו. אנו נפיק מים ממקור 'מי עדן 1' מעומק האדמה באופן שיבטיח את איכותם וטעמם. אני מאמין כי המעבר למקור מים חלופי יתמוך בשימור מעמדנו המוביל וכושרנו התחרותי".

לפי החברה, קידוח 'מי עדן 1' הנמצא גם הוא ברמת הגולן, מספק מים מינרליים טבעיים אשר "מקורם באקוויפר הרגיונלי בעומק 280 מטרים, המוגן מזיהומים הנובעים מפעילות בעלי חיים וזיהומים אקראיים. מקור זה נבדק על-ידי החברה ועומד בתקנים המחמירים ביותר".

חברת מי עדן, עוסקת בהפקה, שיווק והפצת מים מינרליים טבעיים ממעיין סלוקיה ברמת הגולן. החברה מפעילה מערך הפצה ישירה של מים מינרליים טבעיים בכדים לבית ולמשרד. ביוני 2016 נרכשה קבוצת מי עדן ע"י חברת קוט (Cott) האמריקאית.