אלביט מערכות נתנה חסות לאקסלרטור מבית HTC

סכום ההשקעה לא פורסם • אלביט: שמחים לתרום מהניסיון שלנו ורואים פוטנציאל גדול לשיתופי-פעולה בתחומי המציאות הרבודה, המציאות הווירטואלית והבינה המלאכותית

 עומרי כהן, מנכל HTC ישראל / צילום: סיון פרג'
עומרי כהן, מנכל HTC ישראל / צילום: סיון פרג'

חברת אלביט מערכות נתנה חסות לאקסלרטור VIVE X מבית HTC. היקף ההשקעה לא פורסם. VIVE X ישראל מנוהלת על-ידי עומרי כהן, שהוא גם היבואן של מכשירי הסלולר של HTC בישראל. 

האקסלרטור VIVE X של HTC מנהלת קרן השקעות בהיקף של 100 מיליון דולר בתחומי המציאות המדומה והווירטואלית והבינה המלאכותית. המחזור הקרוב של VIVE X יחל באמצע חודש ספטמבר ויימשך כ-4 חודשים. מומחי טכנולוגיה של אלביט מערכות ילוו את חברות הסטארט-אפ שישתתפו בתוכנית ויאפשרו להן ליהנות מעשרות שנות ניסיון ומובילות בתחומים אלה.

עומרי כהן, מנכ"ל TOUCH Group ומנכ"ל VIVE X ישראל ציין: "אנו רואים בשיתוף-הפעולה עם אלביט מערכות חיבור חשוב ומשמעותי שיוכל לעזור לחברות סטרט-אפ להתקדם במהירות בעולמות ה-AR- Augmented Reality, וה-VR - Virtual reality. העומק הטכנולוגי של אלביט מערכות בתחומים הללו והידע המצטבר שלה בביצוע תהליכי חדשנות פתוחה יספקו ערך מוסף ייחודי לחברות שיתקבלו למחזור זה. לפי הערכות יש בישראל כ-400 חברות סטארט-אפ בתחום ועוד כ- 1,000 שנוגעים בתחום בעקיפין. נפגשנו עם חלקם ונדהמנו מהיכולות ומהרעיונות המופלאים שיש בארץ". 

רן בר-סלע, סמנכ"ל החדשנות של אלביט מערכות, ציין: "אנו שמחים להשתלב בהפעלת המחזור הקרוב של האקסלרטור VIVE X ולתרום מהניסיון הנרחב שיש לנו בתחומים אלה לפיתוחן של טכנולוגיות חדשות ופתרונות פורצי דרך. אנו רואים פוטנציאל גדול לשיתופי-פעולה עם חברות סטארט-אפ בתחומים אלה בישראל". 

לדברי כהן, האקסלרטור VIVE X הוא הגדול בעולם בתחומי ה-AR ,VR, וה-AI ובפורטפוליו שלו יותר מ-85 חברות סטארט-אפ. אקסלרטור VIVE X פועל בסין, טאיוואן, ארה"ב ובישראל (באמצעות חברת TOUCH Group המייצגת את HTC בתחום הסמארטפונים וה-VR).