סודהסטרים היא גם פס ייצור לפרסומות. הנה תזכורת

בשנים האחרונות הצליחה סודהסטרים להפוך את עצמה למותג • היא מתמקדת באיכות הסביבה ובמלחמה בבקבוקי פלסטיק, משתפת פעולה עם שחקנים בינלאומיים ואפילו הייתה החברה הישראלית הראשונה ששידרה פרסומת בסופרבול • אלה הן הפרסומות הכי זכורות שלה

מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום (עם החולצה שחורה) ושחקני "משחקי הכס" / צילום: באדיבות סודהסטרים
מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום (עם החולצה שחורה) ושחקני "משחקי הכס" / צילום: באדיבות סודהסטרים

בשנים האחרונות הצליחה סודהסטרים, שצפויה להימכר לחברת פפסיקו האמריקאת ב-3.2 מיליארד דולר, להפוך את עצמה למותג. היא עשתה זאת על-ידי התמקדות בבריאות ובאיכות הסביבה (לאחר שתמציות הסירופ שלה לא הצליחו להתחרות בקוקה-קולה), בהצהרת מלחמה על בקבוקי פלסטיק ועל-ידי פנייה לקהל צעיר עם פרסומות משעשעות שמלאות בהרבה מאוד שחקנים מפורסמים, כמו סקרלט ג'והנסון, כוכבי "משחקי הכס" ומים ביאליק מ"המפץ הגדול".

כמובן שהוצאות השיווק של החברה גדלות מדי שנה בהתאם. רק ברבעון השני של 2018 הוציאה סודהסטרים 27.2 מיליון דולר על פרסום - עלייה של 29.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 15.9% מסך ההכנסות ברבעון הקודם. בכל 2017 עלו הכנסות הפרסום שלה ב-18% ל-76.7 מיליון דולר - 14.1% מההכנסות שלה. לשם השוואה - הוצאות השיווק של קוקה-קולה היוו 11% מהכנסותיה ב-2017.

"גלובס" מציג את הפרסומות הזכורות ביותר של סודהסטרים מהשנים האחרונות 

מסר השיווקי העיקרי של סודהסטרים פשוט: למה להשתמש בבקבוקי פלסטיק מזהמים כשאפשר להשתמש במוצר של סודהסטרים. "אנחנו לא צריכים ליצור תמונה שמקשרת את המוצר שלנו לסקס, אהבה או חיים. אנחנו צריכים לחנך את הלקוחות שלנו שיש דברים שמתאימים לעתיד, ושיש דברים שמתאימים לעבר. בקבוקי פלסטיק, כפי שאנחנו מכירים אותם, שייכים לעבר", אמר מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום, למגזין השיווק הבריטי "marketingweek" ב-2017. "אם אתה עצלן, אנוכי ולא חושב על איך אפשר לתרום לכדור הארץ, תמשיך לקנות בקבוקי פלסטיק. אם אתה רוצה להיות מנהיג ולהוביל לשינוי, אתה צריך לאמץ את סודהסטרים".

 

ואכן - לפרסומות המשעשעות של סודהסטרים יש נופך חינוכי מוצהר. בין אם זו מים ביאליק שמספרת לדור הצעיר על בני האדם "הסוחבים" (בהם גם השחקן כריסטיאן נאירן מ"משחקי הכס") והמנהג המוזר שלהם להשתמש בבקבוקי פלסטיק, או הנזירה מ"משחקי הכס" שרודפת ומביישת קונה שמעז להסתובב עם מארזי שישיות. המסר שסודהסטרים מנסה להעביר הוא ברור: צרכן נבון ומתחשב סביבתית יודע לבחור במוצר הסביבתי ביותר.

ההר ממשחקי הכס (השחקן הפתור ג'וליוס ביורנסון) נגד בקבוקי פלסטיק.

לא פעם תקפה סודהסטרים את המתחרות, פפסי וקוקה-קולה, בפרסומות שלה. כך, סודהסטרים אמנם עשתה היסטוריה ב-2013 כחברה הישראלית הראשונה שפרסמה בסופרבול, אך היא נאלצה לשנות את הפרסומת, שנפסלה בטענה שהיא משמיצה את המתחרים. עם זאת, הפרסומת המקורית עלתה לדף היוטוב של החברה וזכתה למיליוני צפיות.

גם ב-2014 נפסלה הפרסומת לשידור בסופרבול, הפעם עם הפרזנטורית סקרלט ג'והנסון, מאותה הסיבה (בסוף הפרסומת שודרה ללא שמות החברות). 

סודהסטרים מתגאה בכך שהיא חברה ישראלית, ואף הוציאה סרטון מיוחד לכבוד 70 שנה למדינה.

וככה זה נראה ב-1980, עשור לפני שסודהסטרים נרכשה על-ידי סודה קלאב.