תעש תספק לצה"ל רקטות מדויקות וטילים במאות מיליוני ש'

"חיל הטילים" יוצא לדרך • לדברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן מדובר ב"עסקה ראשונה למערך הטילים שיאפשר לכסות בתוך כמה שנים כל נקודה, בטווחים קצרים ובינוניים"

משרד הביטחון הזמין רקטות מדויקות מתעש מערכות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. לדברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן מדובר ב"עסקה ראשונה למערך הטילים שיאפשר לכסות בתוך כמה שנים כל נקודה, בטווחים קצרים ובינוניים".

מערך הטילים והרקטות שצה"ל מקים צפוי להעצים את יכולות האש המדויקת שלו לקראת עימותים צבאיים עתידיים. בחודשים האחרונים דווח כי מערכת הביטחון מתכוונת להקים בצה"ל "חיל טילים" תוך רכש של רקטות מדויקות, בעיקר מתעש, בסכום העשוי להגיע ל-8 מיליארד שקל בעשור הקרוב.

במשרד הביטחון אמרו היום (ב') כי את התכנית מובילה המינהלה לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) ביחד עם תעש מערכות ובמסגרתה יעשו פיתוח והצטיידות בחימוש מתקדם. הרקטות החדשות יישמו טכנולוגיות מתקדמות באופן שיתאים אותן לשדה הקרב המודרני. הרקטות יוכלו לפגוע במטרות שבין 30-150 קילומטרים. בידי תעש יש כבר רקטות מדויקות לטווחים אלה, מסוג רומח, כידון קסום ואקסטרא.

עוד טרם יישום תכנית הקמת מערך הטילים והרקטות החדש של צה"ל, רקטות מסוג רומח כבר החלו להיקלט בחיל התותחנים. בשנים הקרובות הקליטה של רקטות אלה, כמו גם רקטות מדויקות נוספות- תתרחב: "התכניות להקמת מערך הטילים והרקטות המדויקות נמצאת בתנופת עשייה", מסר היום שר הביטחון, ליברמן: "חלק מהטילים והרקטות כבר בייצור וחלק אחר בתהליכים של השלמות מחקר ופיתוח. מערכות האש המדויקת יאפשרו לנו למקד ולהעצים את מערך התקיפה של צה"ל", אמר.

יו"ר תעש מערכות, יצחק אהרונוביץ, מסר כי "הרקטות החדישות שבהן צה"ל יצטייד במסגרת עסקה זו מבטאים את יכולותיה הטכנולוגיות של החברה, שמתמחה ביכולת כוח אש מדויקת לפגיעה נקודתית במגוון מטרות קרקעיות".

בקרוב תושלם הפרטת תעש, תוך מכירתה לאלביט מערכות שבבעלות איש העסקים מיקי פדרמן. אלביט צפויה לרכוש את תעש מהמדינה בכ-1.8 מיליארד שקל. הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין אישרה בימים האחרונים את המיזוג של שתי החברות הביטחוניות.