רווחי אלרוב נפגעו משערוך נדל"ן; ענת לוין מצטרפת לדירקטוריון

למרות שיפור בפעילות השוטפת, הכנסותיה של קבוצת אלרוב נדל"ן ירדו ב-23% והרווח הנקי צלל כמעט ב-80% ברבעון השני • לוין מתמנה לדירקטוריון הקבוצה, לאחר שבאחרונה התפטרה מתפקידה כמנהלת ההשקעות הראשית של כלל ביטוח

ענת לוין. דירקטורית חדשה באלרוב / צילומים: תמר מצפי
ענת לוין. דירקטורית חדשה באלרוב / צילומים: תמר מצפי

במקביל לדיווח על שיפור בתוצאות הפעילות השוטפת ופגיעה משערוך נכסים, קבוצת הנדל"ן אלרוב נדלן  של אלפרד אקירוב מחזקת את הרכב הדירקטוריון שלה ומצרפת אליו את ענת לוין, אחת מהדמויות הבכירות בשוק ההון המקומי.

לוין (55) עזבה באחרונה את תפקידה כמשנה למנכ"ל, מנהלת ההשקעות הראשית ומנהלת הפיננסים של קבוצת כלל ביטוח, תפקיד אותו מילאה במשך כשלוש שנים וחצי. היא התפטרה מכלל תוך שהתמודדה על תפקיד מנכ"ל החברה, אליו נבחר לבסוף יורם נוה.

שמה של לוין נקשר לאחרונה למועמדות לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, במקומה של הממונה דורית סלינגר, שתעזוב את תפקידה בעוד ימים אחדים. בעבר כיהנה לוין, בין היתר, כמנכ"לית קבוצת מגדל במשך תקופה קצרה וכמנהלת ההשקעות הראשית של הקבוצה במשך שנים רבות, וגם כמשנה למנכ"ל והממונה על החטיבה לשווקים פיננסיים של בנק הפועלים.

לוין מצטרפת לכמה שמות בולטים נוספים מתחום הפיננסים, הכלכלה ושוק ההון המאיישים את דירקטוריון אלרוב נדל"ן, ובהם איתן רף, לשעבר יו"ר בנק לאומי; רוני בר-און, לשעבר שר האוצר; ודוד גרנות, שכיהן עד לאחרונה כממלא מקום יו"ר חברת התקשורת בזק ובעבר ניהל כמה בנקים.

כלל ביטוח, ממנה מגיעה לוין, היא בעלת עניין באלרוב נדל"ן, עם החזקה של כ-12.5% מהונה, ובעל השליטה אקירוב, מחזיק בכ-70% מהון המניות של החברה. אלרוב נדל"ן פועלת בתחום הנדל"ן להשקעה, במסגרתו היא מחזיקה בנכסים מניבים בעיקר בשוויץ ובצרפת, וכן עוסקת בתחום המלונאות בישראל ובאירופה. כן לחברה פעילות השקעה בני"ע סחירים, שם ההחזקה המרכזית שלה היא מניות בנק לאומי. מניית החברה התחזקה מתחילת השנה בכ-13% ומשקפת לאלרוב נדל"ן שווי של כ-3 מיליארד שקל.

מלון חדש בפריז, עלייה בהוצאות המימון

הבוקר סיכמה החברה את הרבעון השני של השנה עם שיפור בפעילות השוטפת, אולם נפגעה משינוי בסעיף שערוך נכסים, כך שסך הכנסותיה נשחקו ב-23% ל-282 מיליון שקל והרווח הנקי שלה צלל כמעט ב-80%, ועמד על קצת פחות מ-30 מיליון שקל.

כאמור, בשורת ההכנסות נהנתה אלרוב ממגמה חיובית בפעילויות העיקריות, בהן הפעלת בתי מלון, דמי שכירות וניהול נכסים, אולם סך הכנסותיה נפגעו לאחר שבשנה שעברה נהנתה משערוכי נכסים בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל.

בצד ההוצאות הרבעוניות, נרשמה עלייה בהוצאות בגין פעילות בתי המלון שלה, בהשפעת פתיחת מלון בפריז, ועוד בדרך לשורת הרווח ספגה אלרוב נדל"ן עלייה בהוצאות המימון שלה. בסיכום מחצית השנה המגמה דומה, עם ירידה של 12% בהכנסות שהגיעו ל-511 מיליון שקל, וירידה של 66% ברווח הנקי שהסתכם ב-51 מיליון שקל.

מכרה חלק מהחזקותיה בלאומי

עוד מעדכנת אלרוב בדוחות כי מסוף הרבעון השני של השנה ועד היום היא מכרה מניות לאומי בתמורה כוללת של 134 מיליון שקל, וכי שווי ההשקעה שלה במניות לאומי עומד כעת על כ-600 מיליון שקל.

אקירוב, בנוסף לתפקידו כיו"ר החברה, מכהן כבר יותר משנה גם בתפקיד המנכ"ל, לאחר החלטת המנכ"ל הקודם, רון גלר, לצאת לדרך עצמאית. עם עזיבתו של גלר לקח על עצמו אקירוב את התפקיד "לתקופת גישור קצרה עד שיאותר מנכ"ל לחברה התואם את צרכיה". אולם, אחרי שנת חיפושים עקרה למחליף אפשרי, בתחילת חודש יולי הוארכה כהונתו של אקירוב בתפקיד לתקופה של עד חצי שנה נוספת.