מייסד אוקולוס נגד מג'יק ליפ: "הבטחות שווא פוגעות בתעשייה"

משקפי המציאות המעורבת של מג'יק ליפ אינם פונקציונליים למפתחים, ואין בהם דבר מהפכני • כך טוען פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס, שהוא עצמו נחשב לדמות שנויה במחלוקת

פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס / צילום: רויטרס, רוברט גלבריית'
פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס / צילום: רויטרס, רוברט גלבריית'

פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס, כתב בבלוג האישי שלו ביקורת נוקבת נגד הסטארט-אפ מג'יק ליפ והמוצר הראשון שלו, שהוציא לשוק החודש תחת השם Magic Leap One Creator Edition. "אני רוצה את הטוב ביותר עבור כל הטכנולוגיות בתחום ה-AR וה-VR, כולל מג'יק ליפ" כתב. "אבל לרוע המזל, המוצר שהם מציעים כרגע הוא טרגי, ואפילו יותר טרגי כששוקלים את המימון העצום שזכו לו ואת כל ההייפ שיצרו", כתב.

לאקי מתייחס לכך שמג'יק ליפ פיתחה את משקפי המציאות המעורבת שלה במשך שבע שנים תחת מעטה סודיות, וגייסה 2.3 מיליארד דולר לאורך השנים, בזכות הבטחות רבות שמתארות את הטכנולוגיה שהיא מפתחת כמהפכנית.

לאקי כתב כי המוצר, שנועד בשלב זה למפתחים, אינו פונקציונלי עבורם, ואף כי לא ניתן להשתמש בו בדרך משמעותית כלשהי. הוא אף טוען כי המוצר לא עומד באף אחת מההבטחות שבזכותן מג'יק ליפ גייסו כל כך הרבה כסף.

הוא כתב כי השלט של המכשיר מגיב באיטיות, שבניגוד לטענה של מג'יק ליפ שפיתחו מערכת הפעלה, "זה פשוט אנדרואיד עם התאמות אישיות", ושבמכשיר נעשה שימוש באותה טכנולוגיה שבה "כולם משתמשים כבר שנים". פאלמר כתב כי "הבטחות שלא ניתן לקיים פוגעות בתעשייה כולה, וליצרני חומרה יש מחויבות לתקשר בבירור את היכולות של המכשירים שלהם למפתחים". משקפי המציאות המעורבת של מג'יק ליפ עולות 2,295 דולר. המוצר מורכב משלושה חלקים: המשקפיים, מחשב ושלט.

לאקי נחשב לדמות שנויה במחלוקת. אוקולוס, חברת ה-VR שהקים נמכרה לפייסבוק תמורת 2 מיליארד דולר. לאחר מכן שמו נקשר עם ארגון ימין קיצוני אמריקאי שאחת ממטרותיו הייתה לתקוף את הילארי קלינטון אונליין. בהמשך לאקי עזב את פייסבוק, ונסיבות העזיבה לא פורסמו. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, טען שהסיבה לא הייתה פוליטית כשנשאל על כך במהלך השימוע שנערך לו בסנאט. היום לאקי עומד בראש חברת Anduril Industries, שפיתחה מערכת מעקב מתקדמת לפיקוח על גבולות המבוססת על VR ובינה מלאכותית.