נעילה מעורבת בארה"ב; מניית נטפליקס צללה ב-6.17%

נעילה מעורבת בבורסת וול סטריט • מניות נטפליקס טוויטר, פייסבוק ואלפאבית גלשו מטה בעקבות השימוע בסנאט • אירופה ננעלה בירידות שערים: מדד סטוקס 600 ירד לשפל של חודשיים • שוקי המניות באסיה ננעלו עם ירידות שערים בכל מדדי הבנצ'מרק

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק  איבד מערכו 1.2% ומדד S&P 500  ירד ב-0.3%. מדד דאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.09%. 

היום נערך בסנאט האמריקאי שימוע למנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי ולמנכ"לית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג, שבמסגרתו ענו על שאלות המחוקקים. השימוע עסק בנושא הניצול לרעה של רשתות חברתיות, ונערך בפני ועדת המודיעין של הסנאט. מנכ"ל אלפבית ומייסד גוגל לארי פייג' הוזמן גם הוא לשימוע, אך סירב להגיע. בעקבות השימוע ואיום של הקונגרס כי תוטל רגולציה על הרשתות, ירדו המניות של ענקיות האינטרנט - פייסבוק , טוויטר , נטפליקס  ואלפאבית  וגררו את מדד הטכנולוגיה מטה. מניית נטפליקס איבדה מערכה 6.17%. 

21:00 

בשעה זו מתנהל המסחר בבורסת ארה"ב במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס  עולה, ואילו נאסד"ק  ו-S&P 500  יורדים. מניות פייסבוק , טוויטר , נטפליקס  ואלפאבית  ממשיכות בירידות ומושכות את מדד הטכנולוגיה מטה. את העליות במדד דאו ג'ונס מובילות מניות קטרפילר , וולמארט  ווריזון. 

18:45

יום המסחר בבורסות אירופה השונות ננעל בירידות שערים. מדד סטוקס 600  הכלל אירופי איבד מערכו 1.15% והוא נמצא בשפל של חודשיים. גם המדדים המובילים באירופה ירדו כולם. פוטסי הלונדוני ירד ב-1% לשפל של 19 שבועות. מדד קאק  הצרפתי ירד ב-1.54%, דויטשה בורס איבד מערכו 1.39% ואירונקסט  ההולנדי איבד 1.15%.  

18:00

מניות טוויטר , פייסבוק  ואלפאבית  מושכות בשעה זו את מדד נאסד"ק מטה, בשעה שנערך השימוע בסנאט, שבו מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי ומנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג עונים על שאלות המחוקקים. השימוע עוסק בנושא השימוש לרעה ברשתות חברתיות במבצעי השפעה זרים, ונערך בפני ועדת המודיעין של הסנאט.   

16:45

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח היום (ד') במגמה שלילית, על רקע הירידות בשוקי אירופה ואסיה. המדדים המובילים, הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  יורדים עם פתיחת המסחר. 

באירופה מתנהל המסחר כעת במגמה שלילית. מדד סטוקס 600  הכלל אירופי וגם המדדים המובילים באירופה - פוטסי , קאק  דויטשה בורס  ואירונקסט  - יורדים. הליש"ט הוסיף לערכו 0.9% מול הדולר האמריקאי. 

הבנק ההולנדי ING נקנס אתמול ב-775 מיליון דולר. זהו סכום שיא אירופי שניתן כקנס לבנק כדי להימנע מתביעה מחשד להלבנת הון.  

מדד השווקים המתעוררים MSCI Emerging Market ירד לשפל של שלושה שבועות. 

הכלכלה הברזילאית יוצאת כיום מאחת מתקופות המיתון הארוכות בתולדותיה. המשבר בברזיל, שהחל ב-2014, לווה במשבר פוליטי ששיאו בהדחת הנשיאה דילמה רוסף באוגוסט 2016 והחלפתה על ידי סגנה, מיכאל טמר, עד למועד הבחירות באוקטובר הקרוב. החוב הציבורי בברזיל עומד כיום על 74% מהתוצר. אמנם החוב לא חריג בקנה מידה עולמי, אך לשוק מתפתח זהו נטל חוב גבוה יתר על המידה. נכון להיום, קצב הצמיחה הנומינלי עומד על 4%, כמעט מחצית מהגירעון הממשלתי. דינמיקת החוב הברזילאי אינה בת קיימא וכי נטל החוב רק צפוי להמשיך ולתפוח. 

 

11:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות. כך, מדדי פוטסי , קאק  ודויטשה בורס  יורדים. גם סטוקס 600  ואירונקסט  יורדים. סטוקס אף נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז יולי. מניות חברות הכרייה ויצרניות הרכב מובילות את הירידות במדד. 

חברת  Biomerieux  הצרפתית מזנקת במסחר לאחר שדיווחה על דוחות טובים מהמצופה. לעומתה, מניית ענקית התרופות והכימיקלים באייר  נופלת, לאחר פרסום דוחותיה של החברה לרבעון השני של 2018. 

המסחר באסיה ננעל במגמה שלילית.  כך, מדדי הנייקי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  סיימו בירידות. 

6:30

השווקים באסיה נסחרים הבוקר (ד') בירידות שערים. כך, מדדי הנייקי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  יורדים. אתמול המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת ואילו באירופה ובארה"ב הוא נסגר בירידות.

הירידות בשווקים הן על רקע החששות סביב דיוני הסחר בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו. היום קנדה וארה"ב צפויות לחזור לשולחן הדיונים, לאחר שבשבוע שעבר לא הצליחו להגיע להסכם לגבי הצטרפות קנדה להסכם סחר שיחליף את נפט"א. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע לקונגרס שהוא מעוניין לחתום על הסכם חדש עם מקסיקו, ואולי גם עם קנדה, בתוך 90 יום. 

הדולר מתחזק הבוקר מול הין היפני ב-0.11% אתמול. ואילו הדולר נחלש ב-0.09% מול היואן הסיני. מחיר הנפט  נסחר הבוקר בירידות.