"חשבתי שזה מרתק שגשר יכול לחבר בין אנשים"

גבי רוטר (61), בעלים ומנכ"ל משותף של קבוצת קסטרו, חלם להיות מהנדס בניין ולתכנן גשרים • פרויקט חגיגי לראש השנה: אנשי עסקים בכירים מדברים בפתיחות על המסלולים שלא בחרו בהם בחייהם 

גבי רוטר / צילום: ענבל מרמרי
גבי רוטר / צילום: ענבל מרמרי

עבר: "בצעירותי, תכננתי להיות מהנדס בניין. למדתי בניין ואדריכלות וסיימתי כהנדסאי בניין. רציתי מאוד לתכנן גשרים, כי חשבתי שזה מרתק שגשר יכול לחבר בין אנשים. כשהתחתנתי עם אתי (רוטר, בתו של אהרון קסטרו ז"ל, מייסד חברת קסטרו, יב"י), הייתי עוד חייל סדיר בצבא - לפני שהתחתנו הייתי בקורס טיס ואחרי החתונה יצאתי משם כדי להשתחרר תוך שלוש שנים - וכשהשתחררתי באתי לעזור לאהרון לתקופה קצרה. הוא בכלל חיפש מישהו שיבוא לסגור בשבילו את קסטרו. הוא עבד מגיל 14 ואחרי הצלחה גדולה המצב היה קשה. זאת הייתה תקופת האינפלציה של שנות ה-80 והוא החליט שמספיק. הגעתי בלי שום מושג בהלבשה ובבגדים, אבל אני למדתי לבנות. אני לא בן אדם שסוגר עסקים.

"הייתי אז צעיר מאוד, היו לי אז מחשבות להשלים את התואר בהנדסת בניין בארה"ב ורציתי גם ללמוד חשבונאות ומחשבים והייתי בסימן שאלה. החלטתי לתת לקסטרו שנה ולראות מה קורה. ויתרתי על הלימודים באוניברסיטה והתמסרתי. בסופו של דבר החלטתי שזה מה שאני הולך לעשות ושזו תהיה חברה נפלאה".

הווה: "היום, כמנכ"ל, אתה צריך להיות יותר אוניברסלי בעולם הידע שלך, בייחוד בתחום של אופנה ולייף סטייל. מצד אחד אתה צריך להיות קריאטיבי, ומצד שני - הנדסאי. בנוסף קיים גם כל עולם הדיגיטל, שמייצר עולמות חדשים לגמרי, ואתה צריך לדעת איך לשחות בתוכם כדי להצליח לנצל אותם לטובתך ולהרוויח כסף".

לו הייתי: "תמיד דגדג בי לעשות דברים שקשורים באדריכלות או בבניין, כי זה הידע המקצועי שלי, אבל לא במובן של הרהורים לגבי ההחלטה והדרך. ההחלטה המוקדמת הייתה כבר בצבא, כשהייתי בקורס טיס ואתי ואני החלטנו שאנחנו מתחתנים. אז הודעתי על פרישה מהקורס כדי לצאת מהצבא תוך שלוש שנים ולהיות מסוגל להרוויח כסף ולעמוד בזכות עצמי. אין לי הרהורים של החלטה - ברגע שאני מחליט אני רץ. ברור שכל כיוון שאתה לוקח מבטל כיוון אחר, אבל אני מרגיש מאוד שלם עם הדרך".

איור: גיל ג'יבלי
 איור: גיל ג'יבלי

כתבות נוספות בפרויקט "דלתות מסתובבות: בכירי המשק מדמיינים מסלולים חלופיים":

ארנה ברי: "פיתחתי רמה מסוימת של אוטיזם לדברים שמסיתים מהדרך"

צבי סטפק: "מעבר להעברת ידע, אתה גם עוזר לתלמידים לצלוח מכשולים בחיים"

ראסל אלוונגר: "כישלון קורה כשאדם לא מעריך נכון את הדרך שהוא עושה"

דב מורן: "אני היום מה שהייתי רוצה להיות, עם ההצלחות והצלקות"

אברהם קוזניצקי: "הדבר הכי יציב במדינה שלנו הוא חוסר יציבות"

אבי כץ: "אם הייתי באקדמיה, הייתי מקים את הפקולטה הכי חזקה בארץ"

צבי יוכמן: "ממליץ לכל אחד שנכנס לעולם העסקים ללמוד ראיית חשבון"

אבישי אברהמי: "לא הייתי משנה כלום, אבל הייתי עושה את זה יותר טוב"