קים קרדשיאן תצטרף לקרולינה למקה תמורת 30 מיליון דולר

בר רפאלי כבר לא לבד: סכום-העתק ישולם לכוכבת הריאליטי קים קרדשיאן, שתהפוך לפרנזטורית של קרולינה למקה לצד רפאלי ותהיה אחראית גם על יצירת ליין משקפיים בעיצובה • כמו כן, החברה מתחייבת להקצות לקרדשיאן 10% ממניות כל חברה שתוקם על-ידה בארה"ב לטובת המותג

קים קרדשיאן ובר רפאלי / מתוך אינסטגרם
קים קרדשיאן ובר רפאלי / מתוך אינסטגרם

השותפה החדשה של בר רפאלי: נחתם ההסכם בין מותג משקפי השמש קרולינה למקה לבין הכוכבת הבינלאומית קים קרדשיאן כחלק מהתרחבות החברה בארה"ב.

במסגרת ההסכם, שנערך בין קבוצת קסטרו-הודיס, חברת-האם של קרולינה למקה, תשלם החברה לקרדשיאן סכום של עד 30 מיליון דולר כבר בשנה הראשונה, והיא צפויה להפוך לפרזנטורית של המותג לצידה של בר רפאלי. השתיים ידגמנו יחד כבר בעונת קיץ 2019. בנוסף תהיה קרדשיאן אחראית גם על יצירת ליין משקפיים בעיצובה שיכלול מהדורה מוגבלת של מוצרים, והיא אף תגיע לביקור בישראל במארס הקרוב.

כאן לא נעצרים התנאים הנדיבים שמהם תהנה קרדשיאן במסגרת ההסכם: בנוסף לסכום האסטרונומי הזה, היא צפויה לקבל גם תגמול בדמות מניות, כשהחברה מתחייבת להקצות לה 10% ממניות כל חברה שתוקם על-ידה בארה"ב לטובת המותג.

פרטי ההסכם בין קים קרדשיאן לקרולינה למקה
 פרטי ההסכם בין קים קרדשיאן לקרולינה למקה

להערכת קסטרו-הודיס, סך העלות הכרוכה בהתקשרות בהסכם ובהקמת פעילות המותג בארה"ב, ובכלל זאת הוצאות מכירה ושיווק, תשלום התגמול השנתי הקבוע לפי ההסכם, הוצאות לוגיסטיקה והון חוזר (לא כולל תגמולי המכירה בהיקף שאינו ידוע בשלב זה והקצאת הזכויות בחברות-בת), מסתכם בסך של בין 20-30 מיליון דולר לשנת הפעילות הראשונה - הערכה שעשויה להשתנות בין היתר כתלות בהיקף הפעילות בשוק האמריקאי. ההסכם בין הצדדים נחתם לתקופה של שנתיים, אך כאמור הסכום המדובר מתייחס לשנת הפעילות הראשונה שתחל במארס 2019.

בנוסף, בתמורה לשירותי קידום המכירות תשלם קרולינה למקה לקרדשיאן תשלום שנתי קבוע, תמלוגי מכירה בגין דגמי מוצרים שיפותחו ויעוצבו בשיתוף-פעולה עם קרדשיאן בשיעור הנמוך מ-5% ממחזור ההכנסות מאותם מוצרים במהלך תקופת ההסכם, תישא בהוצאות מסוימות שהוגדרו בקשר עם מתן השירותים על-ידי קרדשיאן, וכאמור, התחייבה להקצות לקרדשיאן 10% ממניות כל חברה שתוקם על-ידי קרולינה למקה בארה"ב לצורך פעילות המותג. 

קרדשיאן ורפאלי./ צילום מסך מאינסטגרם
 קרדשיאן ורפאלי./ צילום מסך מאינסטגרם

צעד משמעותי לקסטרו-הודיס 

מדובר בצעד משמעותי עבור קסטרו -הודיס שמתרחש על רקע תוכניות ההתרחבות שלה בשוק הבינלאומי בכלל והכניסה לשוק האמריקאי בפרט. מותג המשקפיים קרולינה למקה נוסד לפני 7 שנים על-ידי מעצבת המשקפיים קרולינה למקה מגרמניה שעלתה לארץ והקימה את הרשת. החברה מפעילה כ-70 נקודות מכירה בישראל וכן סניפים בערים במדינות נוספות, ביניהן ברצלונה, לונדון, תאילנד ואוסטרליה.

ההסכם בין הצדדים נחתם כאמור לתקופה של שנתיים, אך הוא ניתן להארכה בשנה נוספת, בכפוף לרצון של הצדדים. "ההתקשרות בהסכם היא חלק מכוונת החברה-הבת להמשיך ולהתרחב בפעילותה הגלובלית ובפרט בארה"ב, ובכלל זאת להקים לצורך כך מערך תפעול, שיווק ומכירה בארה"ב", מפרטים היום בחברה. במסגרת זו קרולינה למקה אף מתכננת לפתוח אתר מכירות אינטרנטי לשם שיווק מוצריה בארה"ב.

גידול של 20% במכירות  

קרולינה למקה נחשבת למותג החזק של קבוצת הודיס - חברה שמייצרת ומשווקת משקפי שמש ומרוויחה גולמית כמו חברת הייטק (כמעט 70%); גדלה במכירות (עלייה של 20% ב-2017 ל-167 מיליון שקל) ומציגה רווח תפעולי (ללא הוצאות בגין הענקת אופציות למנהלים) של קרוב ל-20 מיליון שקל.

המותג שהיה מזוהה יותר מכל עם בר רפאלי יקבל כעת חיזוק בדמותה הסנסציונית של קרדשיאן המוכרת בין היתר בשל הריאליטי שבו היא מככבת בעשור האחרון לצד משפחתה, כמו גם בשל היותה מעצבת אופנה, אשת עסקים ודוגמנית אמריקאית. קרדשיאן נשואה לראפר הידוע קניה ווסט, ולהם 3 ילדים.

כיום רפאלי היא הפרזנטורית של מותג המשקפיים קרולינה למקה ואף החזיקה 5% מקבוצת הודיס, אך בעקבות עסקת המיזוג עם קסטרו הן דוללו להחזקה של כ-1% בקבוצה הממוזגת. כאמור, בחודש שעבר הושלמה עסקת הענק של קסטרו-הודיס במסגרת רכשה קבוצת קסטרו 100% מהמניות של קבוצת הודיס בעסקה של החלפת מניות, וצירפה לפורטפוליו שלה את המותגים הודיס, אורבניקה, קרולינה למקה, טופ טן ואקססורייז. עם השלמת העסקה שווי השוק של החברה הממוזגת עמד על כ-860 מיליון שקל.