פידליטי מכרה בחודשיים האחרונים חצי ממניותיה בסודהסטרים

קבוצת פידליטי (FMR), שבראשית מארס היתה בעלת המניות הגדולה בחברה, נותרה כעת עם כ-4% מהחזקות סודהסטרים וכבר אינה בעלת עניין בחברה, שנמכרה באחרונה לפפסיקו ב-3.2 מיליארד דולר

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים / צילום: איל יצהר

עוד לפני השלמת המכירה של סודהסטרים לפפסיקו תמורת 3.2 מיליארד דולר, יש כבר מי שנהנה מהעלייה במחיר המניה ומוכר מניות סודהסטרים בשוק הפתוח. מדיווח שהעבירה פילדיטי (FMR) לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) עולה כי היא מחזיקה כעת בכ-4% ממניות סודהסטרים  וכבר אינה בעלת עניין בחברה.

בתחילת מארס החזיקה פידליטי בכ-9.3% ממניות סודהסטרים והייתה בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה הישראלית. בסוף הרבעון השני, לפי דיווחי פידליטי, היא החזיקה בכ-1.7 מיליון מניות סודהסטרים שמהוות כ-7.7% ממניות החברה, והדיווח המעודכן הוא על החזקה של כ-906 אלף מניות. המשמעות היא שבמשך קצת יותר מחודשיים מכרה פידליטי כ-837 אלף מניות סודהסטרים.

המכירה: לפני או אחרי העסקה?

פידליטי אינה מחויבת לדווח מתי ביצעה את העסקאות, כך שלא ידוע האם היא מכרה את המניות לפני שדווח על העסקה עם פפסיקו (ב-20 באוגוסט) או לאחר מכן, אם כי גם לפני ההודעה על העסקה מניית סודהסטרים נסחרה במחירי שיא, כך שנראה שבכל מקרה פידליטי מוכרת את ההחזקה שלה בחברה ברווח מכובד.

פידליטי הייתה בעבר בעלת עניין בסודהסטרים והחזיקה ב-9% עד שנת 2016, אך היא ירדה אל מתחת לרף הדורש דיווח (5%) במהלך אותה שנה. ביוני 2017 היא חזרה להיות בעלת עניין בסודהסטרים, בתקופה בה מניות החברה נסחרו ברמות מחיר של 50-55 דולר, לעומת קרוב ל-143 דולר כיום, ו-144 דולר בעסקה עם פפסיקו.

סודהסטרים, בניהולו של דניאל בירנבאום, מייצרת ומשווקת מערכות לייצור מים מוגזים בטעמים, והיא נסחרת בנאסד"ק ובת"א.