תלוש החג של רמי לוי: מכר 2.5% ממניות הרשת ב-63 מיליון שקל

בעל השליטה ברשת הסופרמרקטים מכר את המניות, ככל הידוע, לשתיים מחברות הביטוח הגדולות בישראל • קרן גרין לנטרן מיהרה לממש מניות שקיבלה בעסקת קופיקס תמורת כ-15 מיליון שקל

רגע לפני ראש השנה, בסוף השבוע האחרון סידר לעצמו רמי לוי מתנת חג נאה בהיקף של יותר מ-60 מיליון שקל, שקיבל תמורת מכירת נתח ממניות רשת הסופרמרקטים הנמצאת בשליטתו ונושאת את שמו. במסגרת העסקה מכר לוי ביום חמישי האחרון מחוץ לבורסה כ-2.5% מהון החברה, לפי מחיר מניה של כ-173 שקל - נמוך בכ-5% משוויה ביום חמישי בבוקר, ובתמורה כוללת של כ-63 מיליון שקל.

בעקבות המכירה, חלקו של לוי ברשת הסופרמרקטים עומד על קצת יותר מ-41%, לעומת כ-45% טרם העסקה. ככל הידוע, את מניותיו מכר לוי לשתיים מחברות הביטוח הגדולות המקומיות. מניית רמי לוי , שאיבדה ביום חמישי כ-3%, נחלשה בכ-5% מתחילת השנה ומשקפת לרשת שווי נוכחי של כ-2.3 מיליארד שקל. שווי החזקותיו של לוי בחברה עומד על יותר מ-1 מיליארד שקל.

המימוש הקודם שביצע לוי במניות הרשת היה לפני קצת פחות משנתיים, בסוף 2016, אז הוא מכר נתח מהחזקותיו תמורת סכום כולל של קצת יותר מ-70 מיליון שקל, ולפי מחיר מניה של 154 שקל, שמאז עלתה בכ-15% ומציגה התחזקות דומה שלוש שנים אחורה.

מכירת המניות של לוי אז נעשתה לקראת המועד הקובע לגבי החזקות הציבור במניות, במסגרת רפורמת המדדים שקידמה הבורסה, בין היתר במטרה להגדיל את חלק הציבור ברשת ולהגדיל את משקלה של מניית רמי לוי במדד ת"א-90 , שהחליף את מדד ת"א-75. כשנתיים קודם, מכר לוי נתח נוסף ממניותיו תמורת כ-30 מיליון שקל. 

מכירת המניות של רמי לוי:
 מכירת המניות של רמי לוי:

לצד מכירת המניות של לוי, השלימה רשת רמי לוי בימים האחרונים את השתלטותה על רשת בתי הקפה והסופרמרקטים המוזלים קופיקס, באמצעות הקצאת 1.4% ממניות רמי לוי לבעלי קופיקס, שבפועל הועברו לקרן גרין לנטרן בבעלות ריצ'י האנטר ושותפים נוספים.

גרין לנטרן החזיקה עד היום בפעילות המרכולים השכונתיים יחד עם קופיקס, וכעת נודע כי היא פעלה למימוש מהיר של נתח מהחזקתה הציבורית החדשה. הקרן ביצעה עסקה למכירת מניות חסומות (לתקופה של חצי שנה) של רמי לוי בהיקף המוערך בכ-15 מיליון שקל. ככל הידוע, עסקה זו, שנעשתה מול קרן גידור, בוצעה בדיסקאונט של כמה אחוזים על מחיר השוק של המניה.

ההשתלטות של רמי לוי על קופיקס נעשית כצעד משלים לתכניות ההתרחבות שלה, במטרה לסייע לה להתרחב במרכזי הערים, שם פועלים סניפי המרכולים של קופיקס. במסגרת החדירה לערים לאחרונה רכשה החברה גם את השליטה ברשת הפארם גוד-פארם שמונה 10 סניפים עירוניים.

בדוחותיה הכספיים האחרונים של רשת רמי לוי, שפורסמו בסוף חודש אוגוסט, הציגה החברה את תכניות הצמיחה שלה וציינה כי היא מזהה פוטנציאל "להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים שבהם הרשת אינה פועלת".

המשך ההתרחבות סייע לרשת לסכם את מחצית השנה הראשונה של 2018 עם עלייה של 4% בהכנסותיה שהגיעו ל-2.6 מיליארד שקל ולהציג עלייה דומה (4%) ברווח הגולמי.

עוד עלה מהדוחות הכספיים כי צמצום חלקן של הוצאות המכירה והשיווק של הרשת מסך ההכנסות (למרות היקפן שעלה) סייע לשיפור דו-ספרתי ברווח התפעולי במחצית השנה ולקפיצה של 17% ברווח הנקי לתקופה זו, שהגיע ל-69 מיליון שקל.

רמי לוי גם מקדמת את פעילות הרכישות באינטרנט ומתכננת הקמת 12 אתרים לוגיסטיים למתן שירות ומענה לצרכנים בתחום בפריסה ארצית. לצורך כך, חתמה הרשת באחרונה על הסכם עם ספק להקמת האתרים, כשבשלב הראשון יוקמו שניים שיתחילו לפעול עד סוף 2019, והיתר יוקמו עד סוף חודש יולי 2021.

כיום מפעילה רמי לוי 46 סניפי סופרמרקטים ברחבי הארץ ו-3 סניפים נוספים בזכיינות.