השנה שתהיה בתעופה: יותר טיסות, יותר לואו-קוסט

עוד ועוד שמות של חברות תעופה יצטרפו ללוח הטיסות של הנוסע הישראלי, שימשיך לזנוח את סוכני הנסיעות לטובת האונליין • כתבי "גלובס" בתחזית לשנה הקרובה

ענף התעופה ימשיך במגמה שמאפיינת אותו בשנים האחרונות - העמקת התחרות, הרחבת מפת היעדים ושחיקת מחירי הכרטיסים. עוד ועוד שמות של חברות תעופה יצטרפו ללוח הטיסות של הנוסע הישראלי - יש להניח, ובעיקר לקוות, שנראה חיזוק מכיוון חברות התעופה הסדירות מהמזרח הרחוק עם שמות נוצצים כמו סינגפור איירליינס.

גם הזירה לארצות-הברית, היעד מספר אחת של הישראלים, מתחממת עם הגברת תדירות הטיסות ופתיחת יעדים בטיסות ישירות, דוגמת וושינגטון של יונייטד או אל-על שמצטרפת לתחרות על הקו לסן פרנסיסקו.

הגידול בתנועת הנוסעים יבוא לידי ביטוי גם בעומסים גוברים בנמלי התעופה בכל העולם - אלה נערכים עם מתיחת פנים ועם הקמת נמלים עצומים כמו זה שייפתח בקרוב באיסטנבול. ולא רק מעבר לים - נמל התעופה רמון הסמוך לאילת ייפתח בקרוב, והוא צפוי להגדיל את מספר התיירים המגיעים לעיר אילת באמצעות עשרות טיסות שבועיות ישירות מאירופה.

אנחנו לא רק טסים יותר אלא גם עצמאיים יותר - מגמת הגידול בהזמנות אונליין תימשך, וסוכני הנסיעות יצטרכו להתייעל בערך המוסף שהם נותנים.

לא רק סוכני הנסיעות ייאלצו להתאים עצמם למציאות החדשה. המילה "התייעלות" תוסיף להדהד בקרב כל חברות התעופה, ובעיקר חברות הלגאסי שנדרשות להגיב לתחרות. ההתייעלות תבוא לידי ביטוי בהגדלת מקורות ההכנסה, והמשמעות היא שכולנו נשלם יותר עבור שירותים נוספים כמו שליחת מזוודות. התייעלות היא גם ה-משימה של חברת אל-על, שחובת ההוכחה להגיע לדוחות טובים יותר השנה מונחת לפתחה.

אז שתהיה לנו שנת תעופה טובה ושנשב בראש ולא בזנב. 

לתחזיות הנוספות בפרויקט:

השנה שתהיה בחינוך: עמרי זרחוביץ' חושב שיהיו שיפורים ותיקונים, אך לא שינוי אמיתי

השנה שתהיה בכלכלה: עמירם ברקת חושב שתהיה התרופפות תקציבית והעלאת ריבית

השנה שתהיה בנדל"ן: אורי חודי חושב שהציבור יתערב יותר בהליכי התכנון

השנה שתהיה בהייטק: דור צח חושב שהמהפכות הטכנולוגיות יתבהרו

השנה שתהיה בפוליטיקה: טל שניידר חושבת שהכול יהיה אפילו יותר פוליטי

השנה שתהיה בתחבורה: סוניה גורודיסקי חושבת שבשנה הבאה יהיה פקוק מהרגיל

השנה שתהיה במשפט: חן מענית חושב שזו תהיה שנה גורלית לראש הממשלה