חמי פרס העניק לרון לאודר את "מדלית השלום והחדשנות"

פרס הבן, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "השגריר לאודר הוא אחד המנהיגים היהודים הבודדים שמדברים, שמביעים את דעתם, שאכפת להם, שנוקטים פעולות בכל מקום, ואני גאה להעניק לו את הפרס דווקא היום"

חמי פרס ורונאלד לאודר / צילום: נעה גרייבסקי
חמי פרס ורונאלד לאודר / צילום: נעה גרייבסקי

היזם ואיש העסקים חמי פרס, בנו של הנשיא המנוח שמעון פרס, העניק בשבוע שעבר את "מדלית השלום והחדשנות" של "מרכז פרס לשלום וחדשנות" לאיש העסקים המליארדר רונאלד (רון) סטיבן לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי. המדליה, שעוצבה על-ידי שמעון פרס, הוענקה ללאודר באירוע אותו ערכו מרכז פרס בשיתוף ארגון נשות האו"ם לשלום (UNWFPA).

חמי פרס, ממייסדי ומנכ"ל קרן ההון סיכון פיטנגו, בנו של שמעון פרס, הנשיא השביעי, מכהן גם כיו"ר מרכז פרס. הוא הזכיר לנוכחים כי אביו לקה בשבץ בדיוק לפני שנתיים. עוד הוא ציין את קרבתו של אביו ללאודר ודיבר על מורשתו. 

"השגריר לאודר הוא אחד המנהיגים היהודים הבודדים שמדברים, שמביעים את דעתם, שאכפת להם, שנוקטים פעולות בכל מקום, ואני גאה להעניק לו את הפרס דווקא היום", אמר פרס הבן.

לאודר, מצדו, הזכיר את הפעם בה לקח את שני נכדיו לפגוש את הנשיא פרס בביתו בירושלים ודיבר על נסיעותיהם המשותפות, בהן נסיעה לכנס ננו-טכנולוגיה בפנסילבניה, בה גילה הנשיא המנוח בקיאות בנושא. בנוגע לפתרון לסכסוך אמר לאודר כי "האמונה הבסיסית שלי היא שעתידה של מדינת ישראל טמון בשלום עם שכנינו הערבים, והחשש שלי, שנפספס שוב הזדמנות לפני שנצליח להגיע למטרה".

נזכיר כי בחודש שעבר פרסם לאודר מאמר ב"ניו-יורק טיימס", בו תקף בחריפות בעיקר את חוק הלאום ואת הקמפיין של הממסד הדתי בישראל.