נעילה מעורבת בוול סטריט; רדקום נחתכה בעוד 10%

וול סטריט התקרבה לשיא • מניות המגזר הפיננסי בארה"ב התחזקו, ואילו מדד הנאסד"ק ירד בעקבות החולשה במניות הטכנולוגיה • מניית רדקום הישראלית המשיכה לרדת בנאסד"ק, לאחר שצנחה בכמעט 30% ביום שני • המסחר במניות באירופה ננעל בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות • הזהב זינק, ומחירי הנפט הגיעו לשיא של למעלה מחודשיים • אמזון מתעתדת לפתוח כ-3,000 חנויות ללא קופה עד שנת 2021

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו קרובות לשיא, כשמדד הדאו ג'ונס  קפץ בכ-150 נקודות, וה-S&P 500  התרומם. מדד הנאסד"ק  רשם ירידות.

זאת לאחר שטראמפ החריף לפני יומיים את מלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג כשהורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר. הוא הזהיר, שיש לצפות להסלמה נוספת: המכסים יועלו לרמה של 25% בתחילת 2019.

סין צפויה להגיב בצעדים משלה, והודיעה אמש כי תטיל מכסים על סחורה אמריקאית בשווי 60 מיליארד דולר שיכנסו לתוקף בדיוק באותו התאריך שבו יופעלו הצעדים האמריקאים.

מחיר הזהב עבר את ה-1,200 דולר, ומחיר הנפט  עלה בכ-1.3%, והגיע לשיא של החודשיים האחרונים עם המחיר הגבוה ביותר מאז חודש יולי.

מניות המגזר הפיננסי בלטו בצד החיובי, ובהן מניות ג'יי.פי.מורגן  וגולדמן זאקס .

הערב פורסם כי אמזון  מתעתדת לפתוח כ-3,000 חנויות ללא קופה עד שנת 2021. כך על פי דיווח בבלומברג.

מניית רדקום  ננעלה בירידות של כ-10%. זאת לאחר שבתחילת השבוע נחתכו משווי השוק של רדקום 68 מיליון דולר והשווי הנוכחי שלה הוא 167 מיליון דולר, כשעל פי פרסום בבלומברג הסיבה לכך היא חששות מפני קשיי לקוחה משמעותית של החברה, Globe Telecom מהפיליפינים, בשל נזקי סופת הטייפון שם.

מניית טבע  עלתה, לאחר שהודיעה ביום שישי בלילה, לאחר סיום המסחר, על קבלת אישור מה-FDA לשווק את התרופה AJOVY, תרופה הניתנת בהזרקה ומשמשת כטיפול מונע של מיגרנה במטופלים מבוגרים.

מניית אופקו  ננעלה בעליות של כ-5% ומשלימה עלייה של כ-6% מאז שחזרה להיסחר בנאסד"ק ביום שישי האחרון, לאחר השעיה של שבוע. השעיית המסחר באה בעקבות הגשת כתב אישום על ידי רשות ני"ע האמריקאית (SEC) נגד פרוסט בנוגע למעורבות בהרצת מניות של כמה חברות יחד עם עוד 9 משקיעים אמריקאים.

22:00

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל היום במגמה מעורבת, כשמדדי הדאו ג'ונס  ו-S&P 500  רושמים עליות ומדד הנאסד"ק  יורד.

מניית טבע  עלתה, לאחר שהודיעה ביום שישי בלילה, לאחר סיום המסחר, על קבלת אישור מה-FDA לשווק את התרופה AJOVY, תרופה הניתנת בהזרקה ומשמשת כטיפול מונע של מיגרנה במטופלים מבוגרים.

מניית רדקום  ממשיכה לרשום ירידות, לאחר שבתחילת השבוע נחתכו משווי השוק של רדקום 68 מיליון דולר, והשווי הנוכחי שלה הוא 167 מיליון דולר, כשעל פי פרסום בבלומברג הסיבה לכך היא חששות מפני קשיי לקוחה משמעותית של החברה, Globe Telecom מהפיליפינים, בשל נזקי סופת הטייפון שם.

מדובר בלקוחה השנייה בגודלה של רדקום שתרמה 12% מהכנסות רדקום ב-2017, אך על רקע חידוש חוזה בסוף אותה שנה, זינק חלקה היחסי של הלקוחה בהכנסות רדקום לכ-34% ברבעון השני - כ-3.6 מיליון דולר. בשני המקרים הייתה הלקוחה השנייה בגודלה של רדקום. בסוף 2017 חודש החוזה בין החברות לשלוש שנים נוספות, בהיקף של כ-15 מיליון דולר.

הזהב מזנק, ומחירי הנפט  קופצים ומגיעים לשיא של למעלה מחודשיים לאחר 5 שבועות של ירידה בכמות חביות הנפט.

19:30

המסחר בשוקי המניות בארה"ב ביום המסחר השלישי לשבוע זה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, עם עלייה במדדי דאו ג'ונס  ו-S&P 500  לצד ירידה במדד הנאסד"ק .

בין המניות היורדות בולטות אמזון  ומיקרוסופט . מניות המגזר הפיננסי בולטות בצד החיובי, ובהן מניות ג'יי.פי.מורגן  וגולדמן זאקס .

מניית רדקום  הישראלית יורדת בכ-6% במסחר בנאסד"ק, לאחר שאתמול (יום ג') עלתה מעט. ביום שני צנחה רדקום ב-29% על רקע דיווחים על פגיעה בתשתיות של חברת הטלקום הפיליפינית, שהיא הלקוח השני בגודלו של רדקום, בעקבות סופת הטייפון במזרח אסיה בשבוע שעבר.

מניית אופקו , חברת הביופארמה של פיליפ פרוסט, לשעבר יו"ר טבע, עולה בכ-4% ומשלימה עלייה של כ-6% מאז שחזרה להיסחר בנאסד"ק ביום שישי האחרון, לאחר השעיה של שבוע. השעיית המסחר באה בעקבות הגשת כתב אישום על ידי רשות ני"ע האמריקאית (SEC) נגד פרוסט בנוגע למעורבות בהרצת מניות של כמה חברות יחד עם עוד 9 משקיעים אמריקאים.

הבורסות באירופה ננעלו הערב בשערים "ירוקים", זה היום הרביעי ברציפות. מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי עלה בכ-0.3%, מדד DAX  הגרמני עלה ב-0.5%, מדד פוטסי  100 הבריטי עלה ב-0.4%, ואילו מדד CAC  40 הצרפתי טיפס ב-0.56%.

מניית Danske , הבנק הגדול בדנמרק, הייתה בין היורדות הבולטות היום באירופה, על רקע התפטרותו של המנכ"ל, תומאס בורגן, בעקבות פרשת הלבנת הון שהבנק היה מעורב בה. מנגד, נרשמה עלייה בולטת במניות מגזר הכרייה, ובהן Anglo American , Antofogasta ו-Rio Tinto .

המסחר בוול סטריט נפתח היום במגמה מעורבת, עם שינויים קלים בלבד במדדי המניות העיקריים. מדד S&P 500 עלה בכ-0.1% עם פתיחת המסחר, כשרוב המגזרים במדד נסחרו בשערים "ירוקים". במקביל, מדד הדאו ג׳ונס עלה בכ-0.4% ואילו מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.1%. אתמול (יום ג') ננעלו הבורסות בארה"ב במגמה חיובית, עם עליות בשלושת המדדים העיקריים.

התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב עולות כבר חמישה ימים ברציפות. תשואת האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה עם פתיחת המסחר בנקודת בסיס אחת ל-3.06% והגיעה לרמה הגבוהה ביותר זה ארבעה חודשים.

המסחר במניות באסיה ננעל הבוקר במגמה חיובית. מדדי המניות בטוקיו , בשנגחאי  ובהונג-קונג  עלו ביותר מ-1%.

הבורסה בתל-אביב תחזור מחר (יום ה׳) לפעילות, לאחר יומיים של חופשה לרגל יום הכיפורים. ביום שני, לפני יום הכיפורים, ננעל המסחר בתל-אביב במגמה חיובית, עם עליות בכל מדדי המניות, למעט מדד הביומד ומדד הבנקים. מדד ת"א-35 עלה ביום שני ב-0.39%, ות"א-125 עלה ב-0.51%.