חברת הפארמה החדשה של בלדגרין יוצאת לגייס 100 מיליון דולר

חברת אלוגן פארמה שהקים יזם הביוטק המצליח לפני פחות משנה, יוצאת לגייס 100 מיליון דולר • בלדגרין הוא ישראלי תושב ארה"ב שכבר ביצע אקזיטים בתחום הרפואי מהם הרוויח לכיסו סכומים של מיליארדי דולרים, ביניהם חברת קייט פארמה

חברת אלוגן פארמה שהקים יזם הביוטק המצליח פרופ' אריה בלדגרין לפני פחות משנה, יוצאת לגייס 100 מיליון דולר בנאסד"ק. בלדגרין הוא ישראלי תושב ארה"ב שכבר ביצע אקזיטים בתחום הרפואי מהם הרוויח לכיסו סכומים של מיליארדי דולרים, ביניהם חברת קייט פארמה שנוסדה ב-2009 ולפני שנה נמכרה לתאגיד גליאד במעל 11 מיליארד דולר. בלדגרין הקים את אלוג'ן מייד אחרי שמכר את קייט, והחברה אמורה להציע לשוק מוצר משופר באותה הקטגוריה.

אלוג'ן מפתחת תרופות מסוג CAR-T, תרופות הפועלות על ידי חיבור בין נוגדנים ספציפיים לגידול הסרטני, לבין נוגדנים כלליים, "תאי הרג" מסוג T, שהם פחות ספציפיים אבל הרבה יותר קטלניים לתא הסרטני. על ידי שילוב בין שני סוגי התאים ממערכת החיסון, מקבלים תרופה אחת שהיא גם מדויקת וגם קטלנית.

המוצר של קייט, מבוסס על הנדסה גנטית של תאי ה-T שנלקחים מן החולה עצמו, כדי לשלב בהם נוגדנים שהונדסו ספציפית כדי לתקוף את תאי הסרטן של החולה עצמו. תהליך זה מאפשר תרופה מאוד ממוקדת, אבל התהליך יקר ומורכב לוגיסטית. אלוג'ן, שלא חשפה הרבה לגבי הטכנולוגיה שלה עד כה, חשפה כי היא מפתחת מוצר דומה אך שאמור להיות מוצר מדף, ולא מהונדס גנטית מתאי החולה. את תאי ה-T במקרה הזה, משיגים מתורמים.

אף שהחברה צעירה, היא לא יוצאת לדרך רק על בסיס הבטחות אלא כבר ביצעה ניסוי שלב I במוצר שלה, אם כי פרטי הניסוי טרם נחשפו שכן התשקיף עדיין איננו פומבי. החברה מעריכה כ תוכל להמשיך לניסוי שלב II, בסרטן מסוג לוקמיה לימפובלסטית (ALL), סרטן דם שונה מזה בו מטפלת קייט (אם כי בסופו של דבר שתי החברות מכוונות לסוגים רבים של סרטני דם וסרטנים מוצקים). החברה מסרה כי היא מקווה להתחיל ניסויי שלב II במהלך 2019. אם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, תתרשם מהתוצאות של מוצר זה כמו שהתרשמה מאלה של קייט, ייתכן שלא יידרש ניסוי שלב III רב מרכזי גדול.

אלוג'ן יצאה לדרך בסבב גיוס ענק של 300 מיליון דולר. את כספי ה"סיד" הללו היא קיבלה מקרן Two River בה משמש בלדגרין כשותף ויו"ר, והמשקיעים הנוספים הם: TPG, Vida Ventures, BellCo Capital של בלדגרין, אוניברסיטת קליפוניה ותאגיד התרופות פייזר. באפריל השנה הודיעה אלוג'ן כי חתמה על הסכם שת"פ עם פייזר, אשר העבירה ידע משלה בתחום לאלוג'ן, ככל הנראה מתוך אמונה כי חברה זו תוכל לקדם את התרופות בתחום מהר ובהצלחה רבה יותר מהתאגיד עצמו.

חתמי ההנפקה הם גולדמן זאקס, מורגן סקיוריטיז, קוון אנד קו וג'פריז.