אלביט תמכור עמדות נשק ימיות באסיה ב-173 מיליון דולר

החברה דיווחה הבוקר על עסקה לאספקת עמדות נשק ימיות הנשלטות מרחוק לכוחות הצבאיים של מדינה באזור אסיה-פסיפיק • היום עולה מניית אלביט מערכות בבורסת תל אביב בכ-3%, לאחר שאתמול עלתה בנאסד"ק בכ-0.5% • החברה נמצאת בישורת האחרונה לקראת הרכישה של תעש מהמדינה בסכום של כ-1.8 מיליארד שקל

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: תמר מצפי

חברת אלביט מערכות   דיווחה הבוקר (ה') על עסקה משמעותית בהיקף של 173 מיליון דולר, שבמסגרתה היא תספק לכוחות הצבאיים של מדינה באסיה פסיפיק עמדות נשק ימיות שנשלטות מרחוק.

המערכות, שעתידות לשמש את משמר החופים ואת חיל הים של אותה מדינה, יסופקו בתוך כ-5 שנים. באלביט מערכות לא נקבו בשם המדינה.  

אלביט מערכות היא חברה ציבורית שבבעלות איש העסקים מיקי פדרמן, והמנכ"ל והנשיא שלה הוא בצלאל (בוצי) מכליס. החברה נמצאת בישורת האחרונה לקראת הרכישה של תעש מהמדינה בסכום של כ-1.8 מיליארד שקל. מניית אלביטט מערכות נסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק. היום עולה מניית אלביט מערכות בתל אביב בכ-3%, לאחר שאתמול עלתה המניה בנאסד"ק בכ-0.5%.

לפי הודעת החברה לבורסה, במסגרת העסקה באסיה עמדות הנשק הימיות שהיא תספק ללקוח שלה יהיו קלות-משקל, מיוצבות ויותאמו להפעלה ממגוון רחב של כלי שייט. עמדות אלה יכללו מקלע 12.7 מ"מ ותחמושת, מערכת בקרת אש מתקדמת וחליפה אלקטרו-אופטית מודולרית. 

מנכ"ל אלביט מערכות יבשה ותקשו"ב, אודי ורד, מסר הבוקר בעקבות אותה עסקה כי להערכתו הביקוש לעמדות נשק מסוג זה יגבר, וזאת "בשל ההכרה של לקוחות ביכולות שלנו, המתבססים על פורטפוליו רחב של מוצרים".