עובדי חדשות 10 לרשות השנייה: "הערוץ עשוי לקרוס"

ועד עובדי חדשות 10 מבקש להגיע לישיבה הבאה של מועצת הרשות השנייה כדי להציג בפניה את ההשלכות שעשויות להיות אם המיזוג של רשת עם ערוץ 10 לא יאושר

המיזוג בין רשת וערוץ 10 / צילום: שאטר
המיזוג בין רשת וערוץ 10 / צילום: שאטר

לאחר שבמשך כל השעות האחרונות עשה ועד העובדים של חדשות 10 מאמצים גדולים שלא צלחו לקדם פגישה עם מועצת הרשות השנייה, מוציא כעת יו"ר הוועד טל שורר מכתב למועצה' שבו הוא מבקש לאפשר לוועד להגיע לישיבה הבאה ולהציג בפני המועצה את ההשלכות שעשויות להתרחש אם לא יאושר מיזוג רשת וערוץ 10. "השנה האחרונה, מאז פיצול ערוץ 2, הייתה שנה קשה לשוק הטלוויזיה והראתה שקיומם של 3 ערוצים מסחריים אינו אפשרי במדינה כישראל", כתב שורר.

"בחודשים האחרונים מנהלים ראשי הערוץ מגעים עם ראשי חברת רשת למיזוג בין החברות אשר יחזיר את השוק לשיווי-משקל. בסיכום שהושג בין הצדדים מובטח המשך קיומה של חדשות 10 באופן שיבטיח את עתידם של עובדי החברה. הבקשה לאישור המיזוג נבחנה ארוכות על-ידי הרשות להגבלים עסקיים' שאישרה את המהלך' וכעת היא ממתינה לאישור הרשות השנייה.

"אישור המיזוג בין החברות הכרחי להמשך קיומה של חברת חדשות 10, וכל דחייה שלו, ובוודאי מניעה שלו, עשויה לגרום למאות עובדים לאבד את פרנסתם. במצב הנוכחי שבו בעלי הבית מפסידים כסף בכל חודש, הערוץ עשוי לקרוס בכל רגע, ובסופו של דבר ההשתעשעות בתכניות מורכבות 'שיצילו את הערוץ' תיצור מצב שבו הוא נעלם ומשאיר את שוק הטלוויזיה עם שני ערוצים מסחריים שחולקים חברת חדשות אחת. התרחיש הזה מסוכן לדמוקרטיה, מסוכן לשוק והרסני עבור 500 עובדי ערוץ 10 ומשפחותיהם. לכן אנו מבקשים להופיע בפני מועצת הרשות השנייה כבר בישיבה הקרובה ולהסביר להם את עמדתנו ואת המצב שבו אנו נמצאים.
צר לי שפנייתי הטלפונית לאנשי הרשות לא זכתה להתייחסות".

כפי שנחשף ב"גלובס", בימים האחרונים הולכות ומתרבות האינדיקציות לכך מועצת הרשות השנייה נוטה שלא לאשר את מיזוג ערוץ 10 ורשת, זאת למרות שהממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, אישרה אותו.