דיווח בבריטניה: תרזה מיי בודקת ביצוע בחירות בזק בנובמבר

עיתון ה"סאנדיי טיימס": עוזריה של ראשת ממשלת בריטניה החלו לעבוד על תוכנית לביצוע בחירות בזק בחודש נובמבר הקרוב, בניסיון להציל את משרתה ואת ה"ברקזיט"

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

עוזריה של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, החלו לעבוד על תוכנית לביצוע בחירות בזק בחודש נובמבר הקרוב, בניסיון להציל את משרתה וגם את ה"ברקזיט". כך מדווח הבוקר ה"סאנדיי טיימס". 

לפיו הדיווח בעיתון, שני עוזרים בכירים של מיי החלו לנהל "משחקי מלחמה" במטרה לקדם את הרעיון, לאחר שבשבוע שעבר הרעיונות שהעלתה מיי בנוגע לתוכנית ה"ברקזיט" זכו לביקורת רבה בפסגה שנערכה בזלצבורג. 

ביום שישי אמרה מיי כי האיחוד האירופי ובריטניה הגיעו למבוי סתום בשיחות לגבי יישום תהליך הברקזיט . מיי הדגישה כי היא לא תשנה את ההחלטה שהתקבלה במשאל העם ב-2016. בנוסף, ציינה מיי כי ההצעות של האיחוד היו בלתי קבילות ויעשו "צחוק ממשאל העם".

"אתמול נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק אמר כי ההצעות שלנו יחלישו את האיחוד. הוא לא הסביר איך או נתון לנו הצעת נגד. כך שאנחנו במבוי סתום", אמרה מיי. בהתייחס לטון של שאר מנהיגי אירופה במהלך המו"מ, מיי ציינה כי עתיד היחסים עמם נמצא בסיכון. "במהלך המשא ומתן, התייחסתי לאיחוד בכבוד, ובריטניה מצפה ליחס דומה. היחסים הטובים בסוף התהליך הזה תלויים בכך".

ביום חמישי האחרון דחו מנהגי האיחוד את הצעותיה של מיי. האיחוד מעוניין להגיע להסכמות עם בריטניה לגבי הברקזיט בחודש הבא, אך הוא סירב להצעתה של מיי לכונן אזור מסחר חופשי בין בריטניה לאיחוד האירופי למוצרי תעשייה וחקלאות. בנוסף, האיחוד הזהיר את מיי כי השיחות עשויות לקרוס אם היא לא תעניק מרחב תמרון בנוגע לסוגיות הגבול של צפון אירלנד והסחר עמה.

בריטניה צפויה לעזוב את האיחוד ב-29 במארס 2019. העזיבה המוחלטת תתבצע בסוף 2020.