אפסטרים קומרס נרכשה ע"י ענקית סחר אלקטרוני מהודו

חברת הסחר האלקטרוני הגדולה בהודו Flipcart, חברת הבת של Walmart האמריקאית, רכשה את חברת Upstream Commerce הישראלית • סכום העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך בכ-30 מיליון דולר

חברת הסחר האלקטרוני הגדולה בהודו Flipcart, חברת הבת של Walmart האמריקאית, רכשה את חברת Upstream Commerce הישראלית. סכום העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך בכ-30 מיליון דולר. גורמים המקורבים לעסקה ציינו שפליפקרט ממשיכה להתעניין בהייטק הישראלי וכי לא מן הנמנע שתרכוש חברות נוספות בהמשך.

Upstream Commerce פיתחה מערכת לתמחור בזמן אמת של מוצרים ולאופטימיזציה של מגוון מוצרים, המבוססת על שירותי ענן. החברה תמשיך לפעול בישראל כמרכז פיתוח של פליפקט, אשר מתכננת לחזק באמצעות הטכנולוגיה הישראלית את יכולתה לספק תובנות לבעלי החנויות באתר ולשפר את אסטרטגיות התמחור שלהם.

עמוס פלג, מנכ"ל Upstream אמר: "אנו שמחים להיות חלק מאחד השחקנים הגדולים בתחום הסחר המקוון בהודו. במהלך השיחות למדנו להכיר את פליפקרט, והבנו שאנחנו שותפים לאותה שאיפה לטכנולוגיה, ולאותו חזון של תרומת מדע הנתונים לעתידו של הסחר המקוון. הבחירה של פליפקרט להקים נוכחות בישראל באמצעות רכישת Upstream Commerce, מהווה הצבעת אמון חשובה בעובדים, בטכנולוגיה ובידע של החברה, ואנחנו מצפים להגדלת נוכחותה של פליפקרט בישראל".

מנכ"ל פליפקרט, קליאן קרישנמורתי, אמר: "בעקבות רכישת Upstream אנחנו מציגים נוכחות של טכנולוגיה וכישרון באסיה, בארה"ב ובישראל, המרכזים המשמעותיים בעולם החדשנות הגלובלי. אנחנו מקבלים צוות מוכשר ביותר לפליפקארט ומלאים בציפייה להפיכת ישראל לאחד ממרכזי המצוינות שלנו".

חברת Upstream Commerce הוקמה ב-2009 על ידי עמוס פלג וד"ר שי גבע, אשר עבדו לפני כן בחברת מרקדו הישראלית, שנרכשה על-ידי אומניצ’ר. החברה גייסה כ-6 מיליון דולר. בין השאר מהקרנות YL Ventures ויולה קרדיט ו-Bright Capital. בין לקוחותיה של החברה עד כה חברות גלובליות כמו Toys R US וחברת הציוד המשרדי Staples. כיום, מאגר הנתונים של החברה כולל מיליוני מוצרים ומיליארדי נקודות נתונים מודיעיניות.

בתחילת השנה וולמארט רכשה 77% מחברת פליפקרט תמורת 16 מיליארד דולר והפכה למובילת השוק ההודי. יואב לייטרסדורף, שותף מנהל בקרן YL Venturesמציין כי Walmart היא החברה הגדולה בעולם מבחינת היקף ההכנסות, שמגיעות ליותר מחצי טריליון דולר בשנה וכמו כן היא גם המעסיק הפרטי הגדול בעולם, עם 2.3 מיליון עובדים. לדבריו האיום הגדול על וולמארט היא אמזון והמאבק בין החברות מגיע גם להודו שם היקף הסחר האלקטרוני גדל ב-36% בשנה והתחזיות שיגיע ל-1.1 טריליון דולר ב-2020.

בפוסט שפירסם מציין לייטרסדורף: "חברת Upstream Commerce תחזק את יכולות הבחירה והתמחור של פליפקרט, ותביא פתרונות מתקדמים מבוססי מדע להודו, כדי לסייע לסוחרים להגביר את המכירות ולשפר את שירות הלקוחות. אני יכול לדמיין איך בעוד כמה שנים, Upstream מניעה את מערך התמחור בשווקים נוספים של האימפריה הגלובלית של וולמרט. וולמארט מגלה עניין רב והערכה אסטרטגית בטכנולוגיה ישראלית".

דוד קינן, סגן יו"ר לשכת המסחר הודו ישראל ובעל טור בגלובס, מעריך כי העסקה הנוכחית היא המשך ישיר לעסקה חברת Infosys רכשה את Panaya הישראלית לפני כשלוש שנים. "ענקיות הטכנולוגיה ההודיות מכירות בערך החדשנות הישראלית, ובמיוחד ביכולות של ניתוחי ביג-דאטה לשנות את עולם המסחר המקוון. סביר להניח שעסקה זו תהיה מנוף לעסקאות נוספות דומות, אם על ידי פליפקרט עצמה או על ידי ענקיות הודיות נוספות כדוגמת חברת האובר ההודי OLA או ענקית התשלומים המקוונים ההודית Paytm.

משרד עורכי הדין שבלת ייצג את פליפקארט ההודית, ומשרד גלוזמן ייצג את אפסטרים הישראלית.