אבו מאזן לטראמפ: ״הכר במזרח ירושלים כבירת פלסטין״

יו״ר הרשות הפלסטינית אמר היום בנאומו בעצרת האומות המאוחדות כי החליט למשוך את ההכרה הפלסטינית במדינת ישראל וזאת עד ליום שבו ישראל תכיר במדינה הפלסטיני • "אני מחדש את קריאתי לנשיא טראמפ לבטל את החלטותיו האחרונות בנוגע לירושלים"

אבו מאזן נואם בעצרת האו"ם היום / צילום: רויטרס
אבו מאזן נואם בעצרת האו"ם היום / צילום: רויטרס

יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (ה') בנאומו בעצרת האומות המאוחדות כי החליט (בתמיכת הפרלמנט הפלסטיני) למשוך את ההכרה הפלסטינית במדינת ישראל וזאת עד ליום שבו ישראל תכיר במדינה הפלסטינית. הוא ציין כי בכוונתו להמשיך בתכנית לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג.

עוד בנאומו דיבר אבו מאזן על העברת חוק יסוד הלאום ו לדבריו, ״החוק הזה מפלה את הפלסטינים ומוביל למדינה גזענית, מדינת אפרטהייד".

״חוק יסוד הלאום מטיל קשיים משפטיים וחברתיים והוא מזכיר לנו את מדינת האפרטהייד בדרום אפריקה ולכן אנחנו פונים למליאת עצרת האו״ם וקוראים לגנות את החוק המפלה הזה״.

אבו מאזן המשיך והאשים את ממשל טראמפ שהדהים את הפלסטינים עם העברת השגרירות, וההחלטה לסגור את משרדי אש״ף בוושינגטון. ״אנחנו תמיד שיתפנו פעולה עם יוזמות שלום לאורך השנים. מדוע העוינות כלפי העם הפלסטיני הסובל מכיבוש ותמיכת ארה״ב לכיבוש?. אני מחדש את קריאתי לנשיא טראמפ לבטל את החלטותיו האחרונות בנוגע לירושלים, לפליטים והסיוע אם אנחנו רוצים להגיע לשלום מתמשך", אמר אבו מאזן.

בנוגע למו״מ לשלום, אבו מאזן טען בתוקף כי ״לא סירבנו לבוא לשולחן הדיונים. ההפך, הוזמנו על ידי מדינות רבות לקיים מו״מ ובכל פעם קיבלנו את ההזמנה לשבת עם נתניהו". למרות דבריו, הממשל האמריקאי, כולל השליח ג׳ייסון גרינבלט מציינים כי מאז הכרזת טראמפ על העברת השגרירות לירושלים ב-7 בדצמבר 2017, אבו מאזן ניתק מגע לחלוטין עם האמריקאים.

עוד אמר אבו מאזן, כי הוא אינו מאמין בטרור ואלימות וכי הוא מגנה את השימוש באלימות. ״שלום באיזורנו לא יושג ללא מזרח ירושלים כבירתנו והסדר על המקומות הקדושים״. הוא הדגיש שמזרח ירושלים היא הבירה הפלסטינית ולא נקודת ציון כלשהי בתוך האזור של החלק המזרחי של העיר. ״לא תצליחו לעשות מניפולציות עלינו״, הוא אמר.

בהמשך דבריו חזר אבו מאזן על הצהרות עבר, שבכוונתו לכונן הסכם של חוק אחד ונשק אחד לרשות הפלסטינית, ללא קיומן של מליציות. 

התגובה הראשונה בזירה הפוליטית הישראלית הגיעה משר הבטחון אביגדור ליברמן אשר אמר כי  ״נאום אבו מאזן היה נאום של דובי לא לא. ספירת מלאי של כל העלבונות והאכזבות מהיום שהוא נולד״.