משה ברקת | בלעדי

ברקת ושיזף הם המועמדים הסופיים להחליף את סלינגר

ד"ר משה ברקת, רו"ח וד"ר למינהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה, שימש בעבר כיו"ר חברת הפניקס ולפני כן שימש כמנהל פיננסים ואסטרטגיה ראשי בקבוצת תשובה • בני שיזף שימש עד לפני זמן קצר כמשנה למנכ"ל הפניקס ומנהל תחום חיסכון ארוך הטווח וסיכוני חיים ונחשב לבעל היכרות מצוינת עם ענף הביטוח

בני שיזף / צילום: אמיר מאירי
בני שיזף / צילום: אמיר מאירי

בחירת המחליף/ה של דורית סלינגר לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, נכנסת לישורת הסופית. ועדת האיתור לבחירת אחד התפקידים הבכירים ביותר ברגולציה הישראלית, אמורה לסיים את עבודתה בימים הקרובים ולאחר מכן להגיש את רשימת המועמדים הסופיים לעיונו של שר האוצר משה כחלון - דבר שיקרה אחרי החג. בראש וועדת האיתור עמד שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, ועל חבריה נמנים פרופ' שמואל האוזר, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך; פרופ' גבריאלה שלו, שכיהנה כרקטור הקריה האקדמית אונו ולשעבר שגרירת ישראל באו"ם; מאיר לוין, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ואילן רם, מנהל מינהל הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה.

על-פי המידע שהגיע לידי "גלובס", מסתמן כי שני המועמדים הבולטים שהגיעו לקו הגמר הם ד"ר משה ברקת ובני שיזף, שניהם עם ותק רב והיכרות בענייני רגולציה (במיוחד ברקת) ושיזף (במיוחד בביטוח). ד"ר ברקת, רו"ח וד"ר למנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה, שימש בעבר כיו"ר חברת הפניקס ולפני כן שימש כמנהל פיננסים ואסטרטגיה ראשי בקבוצת תשובה. לברקת גם רקורד עשיר ברגולציה: הוא שימש בעבר כמנהל מחלקת התאגידים ברשות ניירות ערך וכחשבונאי הראשי שלה. ברקת אף שמש במשך כ-7 שנים במחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, שם היה אחראי על נושאי תקינה חשבונאית וביקורת דוחות כספיים של בנקים.

משה ברקת / צלם: תמר מצפי
 משה ברקת / צלם: תמר מצפי

שיזף שימש עד לפני זמן קצר כמשנה למנכ"ל הפניקס ומנהל תחום חיסכון ארוך הטווח וסיכוני חיים ונחשב לבעל היכרות מצוינת עם ענף הביטוח. הוא שימש בעבר, בין היתר, כראש אגף פנסיה וביטוח בבנק הפועלים ועבד תקופה קצרה בחברת הביטוח איילון. כיום משמש שיזף כיועץ חיצוני בתחום.

בימים האחרונים, לקראת בחירת המחליף של סלינגר, מתנהל קמפיין הפחדה אגרסיבי ופופוליסטי בסגנון "מסכנים לכם את הפנסיה" ו"בוחרים לתפקיד יס-מנים", בניסיון לטרפד בכל מחיר בחירתו של כל מועמד מהסקטור הפרטי, שהופך ל"חשוד" ו"אינטרסנט" באופן אוטומטי, בלי כל קשר לכישוריו וניסיונו. אך בחירת ברקת ושיזף לשני המועמדים הסופיים מוכיחה שמדובר בשני מועמדים ראויים, ותיקים, מנוסים ובעלי ידע והכירות מאוד רחבה בנושאי רגולציה, פנסיה, ביטוח ושוק ההון. עכשיו לא נותר אלא לחכות לבחירתו של כחלון.