מנכ"ל חדש לאבגול: שחר רחים יחליף את דיוויד מלדרם

רחים הצטרף לאבגול בינואר 2010 ושימש בתפקידים ניהוליים שונים לאורך תשע שנים, כולל כסמנכ"ל הכספים וכן כמשנה למנכ"ל מאז 2014 • רחים יתחיל בתפקידו ב-1 בינואר 2019 • מלדרם התפטר מתפקידו כמנכ"ל יצרנית הבדים הלא-ארוגים, לאחר שמילא אותו במשך ארבע שנים

מפעל אבגול בברקן / צילום:איל יצהר
מפעל אבגול בברקן / צילום:איל יצהר

כחודשיים לאחר שהושלמה עסקת רכישת השליטה ביצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול על ידי אינדורמה ונצ'רס התאילנדית, הודיע מנכ"ל החברה, דיוויד מלדרם, לדירקטוריון על התפטרותו. את מלדרם, שכיהן בתפקיד המנכ"ל 4 שנים, יחליף, החל מ-1 בינואר 2019, המשנה למנכ"ל, שחר רחים.

שחר רחים הצטרף לאבגול בינואר 2010 ושימש בתפקידים ניהוליים שונים לאורך 9 שנים, כולל כסמנכ"ל הכספים וכן כמשנה למנכ"ל מאז 2014. רחים, רואה חשבון בהשכלתו, אמר היום כי "לאבגול נקודות חוזק רבות שיאפשרו ניצול נכון ויעיל של הזדמנויות חדשות העומדות בפניה. אבגול הוכיחה ומוכיחה את הצלחתה ואני מאמין כי לאבגול, עם צוות העובדים המצוין שלה וכחברה מובילה בקבוצת Indorama Ventures, יש את האסטרטגיה והטכנולוגיה שיבטיחו את המשך צמיחתה ורווחיותה כחלק מהגידול הנמשך בביקוש העולמי לחיתולים לתינוקות ולמוצרי ספיגה למבוגרים".

פעילותה של אבגול מתרכזת בייצור מוצרי בד לא-ארוג, המשמש חומר גלם לשוק מוצרי ההיגיינה - בעיקר לחיתולים חד-פעמיים, תחבושות חד-פעמיות לנשים, מוצרים רפואיים חד-פעמיים ומגבונים. מדובר בחברה ותיקה, שהוקמה בשנת 1953 והייתה הראשונה שהביאה לישראל, בשנת 1988, את טכנולוגיית "ספאנבונד" לייצור מוצרי בד לא-ארוג.

אבגול מעסיקה כיום כ-860 עובדים ויש לה שישה אתרי ייצור - בארה"ב, בסין, ברוסיה, בישראל ובהודו. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-30 מדינות. את המחצית הראשונה של השנה סיימה אבגול עם צמיחה של 18.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-204 מיליון דולר. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-5.3 מיליון דולר לעומת רווח של 214 אלף דולר בתקופה המקבילה.

האקזיט: מעל 100% תשואה בשש שנים

בסוף יולי השנה השלימה אינדורמה את רכישת מניות השליטה באבגול מידי הקרן הזרה את'מבה ולאומי פרטנרס, שהחזיקו יחד בכ-66% מההון, במחיר של 1.62 דולרים למניה (5.88 שקלים) - כלומר, לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקל לאבגול. בעסקה רשמו המוכרות אקזיט מזהיר, עם תשואה של יותר מ-100% על השקעתן בתוך שש שנים. מאז ההכרזה על העסקה לפני כחמישה חודשים רשמה מניית אבגול  עלייה של אחוזים בודדים ושווי השוק של החברה עומד היום על כ-1.2 מיליארד שקל.

אינדורמה היא חברה ציבורית הנסחרת בתאילנד. החברה נמנית עם היצרנים המובילים בעולם של מוצרים פטרוכימיים. לחברה פעילות ייצור באפריקה, באסיה, באירופה ובצפון אמריקה. הפורטפוליו של החברה כולל קטגוריות של מוצרים חיוניים ומוצרי ערך מוסף העשויים מפולימרים ומאריגים. המוצרים של אינדורמה משמשים לתעשיית מוצרי הצריכה המתכלים ולתעשיית הרכב, למוצרים דוגמת משקאות (בקבוקים וכדומה), מוצרי היגיינה וטיפול אישי, צמיגים ואביזרי בטיחות.