תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מתחמי עבודה רפואיים: סביבה חדשנית המוקדשת לרופא ולמטופלים

כולנו מכירים את מתחמי העבודה המשותפים, המשמשים חברות סטארט-אפ ופרילנסרים, כעת מגיע לישראל MedSpace, מתחם עבודה רפואי, הפועל לפי אותו הקונספט • הוא מציע גמישות בהשכרת הקליניקות המעוצבות, גישה לאבזור רפואי מלא, שירותי מזכירות ואפשרות לשיתופי פעולה מקצועיים וקהילה רפואית תומכת

מתחם MedSpace. מעניק מעטפת מלאה לרופא /הדמיה: עדי עמרני
מתחם MedSpace. מעניק מעטפת מלאה לרופא /הדמיה: עדי עמרני

הכתבה בשיתוף MedSpace

עצמו עיניים ונסו להיזכר איך נראית קליניקה של רופא. עכשיו, דמיינו מראה של מרכז רפואי כלשהו. אנחנו מניחים שגם אם אתם רופאים ותיקים - ואולי בגלל זה - התמונה שתעלה בראשכם תהיה גנרית למדי. ומדוע? בעיקר משום שבמשך עשרות שנים לא השתנה סגנון עיצובם של קליניקות ושל מרכזים רפואיים, בארץ ובעולם.

כעת נראה כי הדבר עומד להשתנות בזכות MedSpace, מתחם העבודה היעודי הרפואי הראשון בארץ. "מדובר בקונספט מהפכני בישראל", מסביר טל רויכמן, מנכ"ל MedSpace, "המתחם כולל קליניקות מאובזרות לרופאים ולמטפלים מתחומים פרא-רפואיים. הוא מציע סביבת עבודה שיתופית-קהילתית, עיצוב אדריכלי יוקרתי, שירותי מזכירות וקביעת תורים, אשר עומדים לרשות הרופא, חלל לסדנאות והרצאות ומערכות מחשוב מתקדמות".

המתחם, בבעלות קבוצת גירון, המקימה ומנהלת מזה 20 שנה קליניקות רפואיות, ממוקם ברעננה - ולא במקרה. גם כאן החשיבה היא על הרופא אשר בוחר להשתמש בקליניקה שבמקום. "MedSpace נמצא בלב רעננה, ובכך מציע מיקום מרכזי ונגיש הן עבור הרופאים והן עבור המטופלים מאזור השרון והמרכז", מסביר רויכמן. נשמע מעניין? הגיע הזמן להכיר לעומק את השחקן החדש בענף.

זמני עבודה גמישים, אבזור מתקדם וקהילה מקצועית

כשמדברים בארץ על מתחמי עבודה או על חללי עבודה, מכוונים בעיקר לאותם מרכזים העומדים לרשות סטארט-אפיסטים, אנשי עסקים, פרילאנסרים ועוד. בשנים האחרונות הפכו המתחמים הללו לנפוצים מאוד בישראל, אך עד כה הם נותרו לרוב נחלת אותם סקטורים ספציפיים. מתחם עבודה רפואי הוא משהו שונה בנוף הזה. "במתחמים כאלו נהנים הרופאים מגמישות מבחינת השעות והימים שירצו לעבוד בהם - לפי הצורך", מספר רויכמן. "לצד זה, הם מקבלים, כאמור, גישה לאבזור רפואי מלא בקליניקה מכובדת ולמערכות מחשוב מתקדמות, ויש באפשרותם להשתמש בשירותי מזכירות ושירות קביעת תורים ובחלל ייעודי לסדנאות ולהרצאות".

מתחם MedSpace. העבודה במקום מעודדת קשרים ושיתופי פעולה בין הרופאים /הדמיה: עדי עמרני
 מתחם MedSpace. העבודה במקום מעודדת קשרים ושיתופי פעולה בין הרופאים /הדמיה: עדי עמרני

למעשה, יכול הרופא לשכור ב-MedSpace קליניקה לכמה שעות, לכמה ימים או לתקופה מוגדרת, בהתאם לצרכיו באותה העת. מתווה השכירות המוצע לאותו רופא מומחה, איש מקצוע פארא-רפואי, מטפל, נציג חברות רפואה ואף נציג מכוני רפואה ואסתטיקה - גמיש מאוד, והמחירים נמוכים מהנהוג בשוק.

"הבַנו שהרופאים של היום זקוקים לסטנדרט גבוה של עיצוב, נוחות, טכנולוגיה ושירות", מרחיב רויכמן. "במתחם עבודה יעודי שכזה ניתן לספק למטופלים וללקוחות חוויית שירות מיטבית".

לשכור קליניקה בגמישות ב-MedSpace, מתחם עבודה ייעודי לרופאים>>>

הדבר הבולט ביותר בנוגע למתחמי העבודה הרפואיים, שאגב פועלים בצורה כזו או אחרת כבר כמה שנים בארה"ב למשל, הוא השיתופיות - הקהילתיות, התחושה שכל הרופאים הפועלים במקום הם חלק ממשהו גדול ומאחד. בכך דומים אותם מתחמים לחללי העבודה המוכרים לנו, אותם הזכרנו קודם: צורת העבודה הזו מעודדת שיחות, יצירת קשרים ומיסוד שיתופי פעולה בין הנוכחים, למען תמיכה ועזרה מקצועית הדדית, ולשם יצירת סביבת עבודה מפרה.

"מתחמי העבודה הרפואיים מספקים מרחב פורה לשיתופי פעולה", מסכים רויכמן. הוא מוסיף כי "הרחבת קשרים מקצועיים ויצירת הזדמנויות לצמיחה, במקביל ליצירת קהילה רפואית מקצועית, חשובים מאוד לרופא, כמו לכל בעל מקצוע אחר. כל אלה בתוספת השירותים שעומדים לרשות המשתמשים במתחם, מסייעים לאנשי הרפואה להתנהל בצורה הנכונה בעידן החדש - שמצריך שיפור מקצועי מתמיד, מענה ללקוחות ומערך שירות ושיווק מלא ותומך".

אותה קהילתיות לא מסתכמת רק במילים, כפי שממשיך לפרט רויכמן: "במתחם ישנו מנהל קהילה, המסייע בחיבורים בין החברים וביצירת שיתופי פעולה, לטובת גיבוש קהילה של ממש בין כתליו. בנוסף, מתקיימים בו אחת לתקופה אירועים ופעילויות מאורגנות מיוחדות, שמטרתם לקדם היכרות בין חברים ולספק להם השראה הדדית, שתחזק את הקהילה".

קליניקה ב-MedSpace. "הרופאים של היום זקוקים לסטנדרט גבוה של עיצוב, נוחות, טכנולוגיה ושירות"/הדמיה: עדי עמרני
 קליניקה ב-MedSpace. "הרופאים של היום זקוקים לסטנדרט גבוה של עיצוב, נוחות, טכנולוגיה ושירות"/הדמיה: עדי עמרני

חשיבה עמוקה גם על המטופלים

נדמה כי עד כה המיקוד במתחם היה ברופא או במטפל בלבד, אך זה המקום לומר ולהדגיש כי כל אותם תנאים אשר עומדים לרשות המטפל מוענקים לו, בסופו של דבר, למטרה אחת עיקרית: לספק את הסביבה הטיפולית הטובה ביותר ואת השירות המתאים ביותר למטופל. הרי כאשר הרופא עובד בתנאים אופטימליים, וכאשר עומד לרשותו כל הציוד הרפואי שהוא זקוק לו, וברמה הגבוהה ביותר, הוא יכול להעניק למטופל את המענה הרפואי המיטבי ואת מלוא תשומת הלב.

"מרחב העבודה הרפואי מאפשר למטופלים למצוא במקום אחד רופאים מומחים, מטפלים מובילים ואנשי מקצוע מתחום האסתטיקה", מציין רויכמן. "הדור הבא של מתחמי הרפואה מאפשר, כאמור, שיתופי פעולה נרחבים בין נותני השירותים, ומציע מגוון אפשרויות ייעוץ וטיפול מקצועיות במקום אחד, מה שיוצר מרחב נוח ומקצועי גם בעיניו של המטופל".

לצד זה נזכיר כי המטופלים נהנים גם מחלל המתנה מרווח ומטופח ומבית קפה לנוחותם - מה שהופך את את השהות במקום לנעימה יותר (בוודאי בהשוואה לאווירה המאפיינת את רוב בתי החולים).

לסיכומו של עניין, נראה כי מתחמי עבודה רפואיים מספקים פלטפורמה נוחה גם לרופאים וגם למטופליהם. האם הם יהפכו לתופעה סוחפת, ויצוצו כפטריות אחרי הגשם - כמו "אחיהם", חללי העבודה הפזורים ברוב חלקי הארץ? ימים יגידו.

סביבת עבודה קהילתית ומחיר נוח - MedSpace, מתחם ייעודי לרופאים>>>

nkrantz.com