מישורים רוכשת מרכז מסחרי באוקלהומה סיטי בכ-83 מיליון ש'

את העסקה מבצעת מישורים עם שותף מקומי בשם מעוז גולדשטיין, הצפוי לנהל את המרכז הנרכש "כנגד תמורה שתוסכם בין החברה לבינו"

חברת הנדל"ן מישורים  עדכנה היום על השקעה של 23 מיליון דולר (כ-83 מיליון שקל) ברכישת מרכז מסחרי באוקלוהומה סיטי שבארה"ב. שטח המרכז הנרכש - Rockwell Plaza - עומד על קרוב ל-24 אלף מ"ר, ושיעור התפוסה בו עומד על כ-75%. במרכז כמה שוכרים עיקריים כיום, עיקרם חנויות דיסקאונט גדולות, המחזיקות יחד יותר מ-40% מסך השטחים בו.

במישורים, שבשליטת נשיא החברה גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, צופים מהנכס דמי שכירות שנתיים של כ-3 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה, על בסיס התפוסה הקיימת שלו, ורווח תפעולי נקי (NOI) של כ-2.2 מיליון דולר, שלפי מישורים מבטא תשואת NOI של 9.6% על הנכס.

את העסקה, שהשלמתה צפויה עד סוף השנה בכפוף לכמה תנאים, מבצעת מישורים עם שותף מקומי בשם מעוז גולדשטיין, הצפוי לנהל את המרכז הנרכש "כנגד תמורה שתוסכם בין החברה לבינו ועל בסיס הסכם המסגרת בין הצדדים".

גולדשטיין שותף עם מישורים בכמה מנכסיה בארה"ב, ועד לימים האחרונים כיהן כדירקטור בחברה הבת שלה סקייליין , הפועלת עבור מישורים בעיקר בתחום המלונאות ואתרי נופש בקנדה ובארה"ב, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-530 מיליון שקל - אחרי שחיקה של כ-4% בערכה מתחילת השנה.

במישורים ציינו בעניין הנכס הנרכש כי החברה בוחנת קבלת מימון חיצוני לטובת מימון חלק מההון העצמי הנדרש לביצוע העסקה. בשבועות האחרונים חתמה מישורים על הסכם לרכישת חניון בעיר מיאמי, בהשקעה של כ-18 מיליון דולר (כ-66 מיליון שקל), שכולל כ-750 מקומות חנייה.

מישורים משקיעה בנכסי מסחר ומשרדים בישראל ובארה"ב, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-220 מיליון שקל, אחרי שאיבדה כ-15% מערכה מתחילת השנה.

אספן מוכרת מבנה בהמבורג

עוד בנדל"ן מניב, חברת אספן גרופ עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכם למכירת מבנה משרדים ולוגיסטיקה בעיר המבורג שבגרמניה תמורת כ-31 מיליון שקל (כ-7.5 מיליון אירו).

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם פינוי הנכס עד סוף 2018.

באספן, שבשליטת רוני צארום, צופים כי העסקה תייצר לה לפני מס רווח של כ-10 מיליון שקל (כ-2.5 מיליון אירו) ותזרים מזומנים חופשי של 22 מיליון שקל (כ-5 מיליון אירו).