לקראת פירעון האג"ח: GFI מוכרת החזקותיה במלון בדטרויט

התמורה עבור מלון הילטון גארדן אין מסתכמת בכ-50 מיליון דולר • חברת הנדל"ן הזרה הנפיקה בת"א 2 סדרות אג"ח בהיקף של כ-570 מיליון שקל • עד תחילת אפריל 2019 אמורה לפרוע תשלומי קרן וריבית בסך 156 מיליון שקל

נדל"ן מניב / צילום: shutterstock
נדל"ן מניב / צילום: shutterstock

חברת הנדל"ן הזרה ג'י.אפ.איי ג'י.אפ.איי  ריל אסטייט מצטיידת במזומנים. החברה דיווחה היום כי חתמה על הסכם מחייב למכירת החזקותיה במלון הילטון גארדן אין בדטרויט שבארה"ב, תמורת כ-50 מיליון דולר. להערכת החברה, תושלם העסקה במהלך חודש דצמבר הקרוב.

ג'י.אפ.איי, שבבעלות יזם הנדל"ן האמריקאי אלן גרוס, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, כשעיקר פעילותה מתמקד בהשכרת 2,350 דירות ברחבי מישיגן, קנזס, טקסס, פלורידה, ג'ורג'יה וניו-יורק. בנוסף מחזיקה החברה ב-2,072 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים, בקרקעות לבנייה וכן ב-1,619 חדרי מלון בניו-יורק, דטרויט וקליפורניה.

לג'י.אפ.איי אג"ח בהיקף של כ-570 מיליון שקל שהונפקו לציבור הישראלי ושנסחרות בשתי סדרות (א' וב') בבורסה בת"א. עד תחילת אפריל 2019 אמורה החברה לפרוע למחזיקים תשלומי קרן וריבית בהיקף של 156 מיליון שקל (43 מיליון דולר). בקופת החברה היו בסוף יוני השנה מזומנים חופשיים בשווי של 8.5 מיליון דולר ועוד 6.4 מיליון דולר בפיקדונות מוגבלים בשימוש.

עם זאת, בדוחות לסיכום הרבעון השני של 2018 הדגישה ג'י.אפ.איי כי קיימות לה מספר חלופות לשם פירעון האג"ח בשנה הקרובה. בין היתר עדכנה אז החברה על האפשרות למכירת החזקותיה במלון, וכן ציינה כי התקשרה בשתי עסקאות למכירת נכסים תמורת 53 מיליון דולר.

האג"ח הגיבו בעליות של 0.4%-0.5%

אחת משתי עסקאות אלו, בהיקף של כ-30 מיליון דולר, הושלמה בימים האחרונים לאחר שדווחה כאמור לראשונה בסוף אוגוסט. מדובר בעסקת השקעה שביצעה קרן מימון נדל"ן מקבוצת רילייטד האמריקאית, בהון מועדף של מלון ביקמן (Beekman) בניו-יורק, הנמצא בשליטת ג'י.אף.איי.

כמשקיע האקוויטי המועדף, תהיה הקרן של רילייטד זכאית להחזר מועדף בסכום השווה לריבית ליבור בתוספת 8%, מתוכו מחצית מההחזר יהיה מתזרים המזומנים של המלון והיתרה תצטבר. מג'י.אף.איי נמסר כי בתוך תקופה של שלוש שנים, היא תוכל לבצע את החזר הקרן והריבית שתצטבר. כמו-כן, במקרה שג'י.אף.איי תחליט, לפי שיקול דעתה הבלעדי, שלא לבצע תשלום כאמור, תידרש רילייטד להיפרע מבעל השליטה אלן גרוס.

אג"ח א' של ג'י.אפ.איי, בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 1.9 שנים, הגיבה היום להודעה בעלייה של כ-0.4% והיא נסחרת כעת לפי תשואה שנתית לפדיון של 5%. אג"ח ב' של החברה, בעלת מח"מ ארוך יותר של 2.7 שנים, עלתה ב-0.5% ונסחרה לפי תשואה שנתית לפדיון של 6.7%. שתי הסדרות זוכות לדירוג A מינוס מחברת S&P מעלות.

ג'י.אף.איי סיימה את המחצית הראשונה של 2018 עם רווח נקי של 2.7 מיליון דולר ועם רווח כולל של 9.7 מיליון דולר. מאזן החברה (סולו) כולל הון עצמי של 277.4 מיליון דולר ונכסים בשווי של 436.2 מיליון דולר.