חברת שידורי הספורט הישראלית HEED גייסה 35 מיליון דולר

את סבב הגיוס השני של הסטארט-אפ הישראלי, לאחר השקעה ראשונית בהיקף 25 מיליון דולר, הובילה סופטבנק היפנית

סטארט-אפ שידורי הספורט הישראלי HEED גייס 35 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית. מדובר בסבב גיוס שני לאחר ההשקעה הראשונית בחברה בהיקף 25 מיליון דולר, שנעשתה על ידי חברת AGT International של איש העסקים מתי כוכבי. החברה הודיעה כי ההון שגויס ישמש להרחבת שיתופי הפעולה עם ליגות, איגודי ספורט ומועדונים ברחבי העולם, ולהמשך פיתוח של הטכנולוגיה.

חברת היד פיתחה פלטפורמה דיגיטלית לאוהדי ספורט, המבוססת על בינה מלאכותית וטכנולוגיה. הטכנולוגיה מבוססת על בינה מלאכותית, המזהה את רגעים מלהיבים באירועי ספורט חיים, וכן על ניתוח מבוסס אינטרנט של הדברים כדי לייצר תובנות וסיפורים חדשים. התוכן מועבר לסמארטפון של האוהדים בכלים ויזואליים מתקדמים באופן אוטומטי וקרוב לזמן אמת.

אלוק סאמה, נשיא ומנהל הטכנולוגיה בקבוצת סופטבנק, אמר: "בזכות חיבור מתוחכם בין בינה מלאכותית וטכנולוגיית IoT , פיתחה היד פלטפורמה ייחודית, שמשנה את האופן שבו אוהדים צופים ומתחברים לספורט. היד לוקחת חוויה, שהיא בדרך כלל פאסיבית ומספקת לאוהדים תובנות עמוקות לתוך ההיבטים הפיסיים והרגשיים של אירועי ספורט, הודות לאיסוף וניתוח כמות גדולה של נתונים מורכבים בזמן אמת. אנו נרגשים לחבור למתי ולצוותו, שממשיכים לפתח ולהעצים את הטכנולוגיה המהפכנית הזו".

מתי כוכבי אמר: "סופטבנק היא מהמשקיעות המובילות את מהפכת הבינה המלאכותית והאינטרנט של הדברים. יש חשיבות אסטרטגית לכך שגוף בעל עוצמה כזאת מצטרף כמשקיע מרכזי כבר בשלב מוקדם ותומך בחזון ובטכנולוגיה שהצגנו. העולם הפיזי מרתק לא פחות מהעולם הדיגיטאלי והיכולת לנתח אותו באמצעות בינה מלאכותית מבוססת על IoT תיתן לנו תובנות ייחודיות וחדשניות על ספורט בזמן אמת״.

מנכ"לית החברה, דנה רבין, אמרה: "הפלטפורמה שבנינו מאפשרת לליגות או מועדוני ספורט יכולת חדשנית להתחבר לאוהדים צעירים ולהרחיב את הקהל שלהם ללא מגבלות גיאוגרפיות ובענפי ספורט מגוונים. ההשקעה הנוכחית היא צעד מרגש קדימה בדרכנו לשינוי האופן בו אוהדים חווים אירועי ספורט חיים, ובדרך בה קבוצות מתחברות לאוהדים שלהן״.

חברת היד הוקמה בשנת 2016 על ידי החברות AGT ו- Endeavor . ומטה החברה פועל בניו יורק. במרכז הפיתוח של החברה בהרצליה מועסקים כ-50 מפתחים, מומחי בינה מלאכותית, אנשי תוכן, מעצבים ועורכי וידאו.