טויס אר אס חוזרת לחיים: הבעלים החדשים ישמרו את המותג

קבוצת קרנות הגידור שעומדות להשתלט על טויס אר אס מתכוונת להחיות את החברה שמאחורי מותגי טויס אר אס ובייביס אר אס • תוכנית הארגון מחדש כוללת חברת מיתוג חדשה שתפעיל את טויס אר אס ובייביס אר אס, תשמר את הסכמי הרישיון העולמיים ותוכל להשקיע וליצור עסקי קמעונאות חדשים תחת שם המותג

סניף לונדוני של טויס אר אס לאחר פשיטת הרגל של החברה / צילום: photocritical, שאטרסטוק
סניף לונדוני של טויס אר אס לאחר פשיטת הרגל של החברה / צילום: photocritical, שאטרסטוק

קבוצת קרנות גידור שעומדות להשתלט על טויס אר אס - אותה הקבוצה ששמה קץ השנה לתוכנית הארגון מחדש של הקמעונאית - מתכוונת להחיות את החברה שמאחורי מותגי טויס אר אס ובייביס אר אס.

במסמכים שהוגשו שלשום (ב') לבית המשפט הודיעה הקמעונאית כי למרות שקיבלה הצעות רכש מותנות לנכסיה (שכוללים את שמות המותג טויס אר אס ובייביס אר אס, רשימות מתנות לאירועים כגון חתונה, שמות אתרי אינטרנט, ג'פרי הג'ירפה ונכסים אחרים), היא החליטה לוותר על מכירה פומבית - שעוררה ציפיות רבות - של שם המותג של עצמה וכן של נכסי קניין רוחני אחרים.

תוכנית הארגון מחדש שמציעה טויס אר אס כוללת "חברת מיתוג חדשה שתפעיל את טויס אר אס ובייביס אר אס, תשמר את הסכמי הרישיון העולמיים ותוכל להשקיע וליצור עסקי קמעונאות חדשים ומקומיים" תחת שם המותג, כך נכתב במסמכים שהוגשו לבית המשפט.

קבוצת קרנות הגידור החליטה כי קרוב לוודאי שהצעות הרכש המותנות לא "יספקו חלופה טובה יותר מהתוכנית" בגלל גורמים שונים, כולל השבת חובות לנושים, וכן התועלות שיפיקו בעלי עניין אחרים מקיום המותגים "במסגרת עסק אמריקאי חדש ועצמאי".

סיבוב פרסה זה מתרחש לאחר שהחברה התייעצה עם בעלי השליטה - קבוצה של מלווים שכוללת את Solus Alternative Asset Management - שתמכו בהחלטת הקמעונאית לסגור את דלתותיה. הקניין הרוחני נחשב ל"פריט רב-ערך" מהבטוחה של המלווים, על-פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט. סולוס הכחישה כי שיחקה תפקיד כלשהו בפירוק הקמעונאית. אחד מדוברי החברה סירב להגיב, ודובר סולוס לא נענה לפנייה שבה התבקש להגיב.

השליטה בקניין הרוחני של הקמעונאית הציב את קבוצת המלווים, כולל סולוס, נגד מחזיקי האג"ח של החברות-הבנות של טויס אר אס בחו"ל. הקניין הרוחני של טויס אר אס משחק גם תפקיד במכירת פעילותה באסיה, מכיוון שכל מי שירכוש את הפעילות יצטרך לנהל משא-ומתן על השימוש והעלות של הקניין הרוחני, או להיחשף להליכים משפטיים. קבוצת מחזיקי אג"ח הגישה הצעת רכש ראשונית עבור הפעילות האסיאנית.

היעדרה של טויס אר אס יצר חור בן 11 מיליארד דולר בתעשיית הצעצועים והותיר מאות מוכרי צעצועים ללא פלטפורמה פיזית גדולה למכירת מוצריהם.

ההחלטה לסגור את כ-800 חנויות טויס אר אס בארה"ב גם הותירה 33,000 ללא מקום עבודה. בחודשים האחרונים נאבקים עובדים אלה על קבלת פיצויי פיטורים. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח ביום שישי כי חברות הפרייבט אקוויטי התומכות בטויס אר אס, ביין קפיטל ו-KKR, יקימו קרן בת 20 מיליון דולר כדי לשלם לעובדים.