אחרי 20 שנה: האיש ששינה את עולם הגיימינג פורש

מייק מורהיים, מנכ"ל ונשיא בליזארד, הודיע אמש כי הוא פורש מתפקידו • מי שיחליף אותו יהיה ג'יי. אלן בראק, המפיק הביצועי של וורלד אוף וורקראפט, אחד המשחקים המצליחים אי פעם

מייק מורהיים, מנכ"ל ונשיא בליזארד / צילום: Flickr: cc by Rory O'Donnell
מייק מורהיים, מנכ"ל ונשיא בליזארד / צילום: Flickr: cc by Rory O'Donnell

מייק מורהיים, מנכ"ל ונשיא בליזארד, הודיע אמש (ד') כי הוא פורש מתפקידו. התפטרותו של מורהיים, המוביל את החברה בשני העשורים האחרונים, נכנסה לתוקף לאלתר, אם כי ייתכן שהוא ימשיך לכהן כיועץ אסטרטגי. בכך נפתח עידן חדש מבחינת אחת ממפתחות ומפיצות משחקי הווידאו המצליחות בעולם, שאחראית לסדרות כמו וורקראפט (וכמובן וורלד אוף וורקראפט), סטארקראפט ודיאבלו.

מי שיחליף אותו יהיה ג'יי. אלן בראק, המפיק הביצועי של וורלד אוף וורקראפט, אחד המשחקים המצליחים אי פעם, שהפך גם לתופעה תרבותית נרחבת. בראק עובד בבליזארד 12 שנים, שבהן הוא הוביל את צוות וורלד אוף וורקראפט. בנוסף לבראק, הצטרפו לצוות המנהיגות הביצועית של בליזארד גם סמנכ"ל הפיתוח ריי גרסקו ואלן אדהאם, אחד ממייסדי החברה.

מורהיים השתתף ב-1991 בהקמת בליזארד, שנקראה אז Silicon & Synapse, מונה לנשיא החברה שבע שנים לאחר מכן, וב-2007 הפך גם למנכ"ל. בנוסף לכך, הוא תרם כמפתח לרבים מהמשחקים של החברה, ותפקד כמתכנת, מפיק או מפיק ביצועי בכותרים כגון הוויקינגים האבודים, כל שלושת משחקי וורקראפט, וורלד אוף וורקראפט המקורי ושני משחקי דיאבלו הראשונים.

ב-2008 נכנס מורהיים להיכל התהילה של האקדמיה לאמנויות ולמדעים אינטראקטיביים, והוא גם מנגן בס בלהקה של בליזארד, (Elite Tauren Chieftain (ETC.

"אני רוצה להודות לכל האנשים המוכשרים והשקדנים בבליזארד על מסירותם, יצירתיותם והתלהבותם", מסר מורהיים. "זו הייתה זכות להוביל את הצוות הזה. אני גם מאוד אסיר תודה לחברי קהילת המשחקים של בליזארד על תמיכתם".

ההודעה שיצאה אתמול התפרסמה שנתיים בלבד לאחר שכריס מצן, גם מוותיקי בליזארד, פרש מהחברה. חובבי בליזארד צפויים לשמוע עוד על השינויים עם פתיחת כנס BlizzCon 2018 באנהיים בעוד חודש. באופן מסורתי, מורהיים נשא את נאום הפתיחה בכנסים אלה.