הסייבר הישראלי חוגג בניו יורק, היפנים פותחים את הבורסה בתל אביב

וגם: באירוע הקמת מרכז הסייבר הגלובלי בניו יורק נחגגה בחירת SOSA הישראלית לקחת חלק במיזם במבנה משלה • במעונו הפרטי של מנהיג חסידות צאנז ונשיא ביה"ח לניאדו, האדמו"ר רבי צבי אלימלך הלברשטאם, נאסף בשבוע שעבר פורום עסקי בנוכחות נדב חן, מנכ"ל לניאדו

גיא פרנקלין, עזי שפר ואנה ארינו / צילום: נעם עטיה
גיא פרנקלין, עזי שפר ואנה ארינו / צילום: נעם עטיה

חגיגות הסייבר הישראלי בניו יורק נמשכות

באחרונה כתבנו כאן על האירוע שערכה קרן ההון סיכון JVP בניו יורק, כאשר בעיר התקיים בשבוע שעבר אירוע נוסף תחת אותה שמחה - הקמת מרכז הסייבר הגלובלי בעיר, עליו הכריזה עיריית ניו יורק.

הפעם התמקדה החגיגה בבחירתה ב-SOSA הישראלית לקחת חלק במיזם במבנה משלה. במסגרת זו SOSA תקים מרכז שיהווה בית לתעשיית הסייבר המקומית וייצור שיתופי פעולה בין כלל השחקנים על ידי עבודה ישירה עם התאגידים הגדולים בעיר וחיבורם לטכנולוגיות הגנת סייבר מתקדמות מישראל ומהעולם. SOSA מונה 8,500 סטארט-אפים ומעל 150 תאגידים ומשקיעים.

בחוגגים במלון W ביוניון סקוור: דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק; ינון אלרועי, ראש המשלחת הכלכלית הישראלית בניו יורק ועוד. נשאו דברים: עזי שפר, מנכ"ל SOSA; גיא פרנקלין, מנהל SOSA ניו יורק; נדב צפריר, לשעבר מפקד 8200 לשעבר ומנכ"ל קרן ההון סיכון המתמחה בהגנת סייבר Team8; ג'ף בראון, סמנכ"ל האבטחה והסייבר של העיר ניו יורק; אנה ארינו, סמנכ"לית האסטרטגיה של ניו יורק ועוד. 

שפר הסביר כי "ההשקעות בסטארט-אפים ישראליים היו 16% מכלל ההשקעות העולמיות בתחום הגנת הסייבר ב- 2017 - 814 מיליון דולר - כאשר ישראל ניצבת שנייה אחרי ארה"ב, ומביאה לשוק יכולות יוצאות דופן. שוק זה ילך ויגדל לאור הצורך ההולך וגובר של תאגידים כמעט מכל תחום בפתרונות סייבר. הפוטנציאל עבור התעשייה הישראלית ברור. על רקע זה, מרכז הסייבר החדש מספק הזדמנות אדירה ליזמי הסייבר הישראלים לחשיפה ונגישות לחברות הגדולות בארה"ב, לשיתופי פעולה עסקיים, מקצועיים ואקדמיים".

גיא פרנקלין עדי שפר ואנה ארינו  / צילום: נעם עטיה
 גיא פרנקלין עדי שפר ואנה ארינו / צילום: נעם עטיה

עסקים ובריאות נפגשים בבית האדמו"ר

במעונו הפרטי של מנהיג חסידות צאנז ונשיאו של בית החולים לניאדו בנתניה, האדמו"ר רבי צבי אלימלך הלברשטאם, נאסף בשבוע שעבר פורום עסקי בנוכחות נדב חן, מנכ"ל לניאדו, וחברי הנהלת בית החולים.

בתוכנית: הרצאה של הכלכלן שלמה מעוז בנושא השפעת מהפכת נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על הכלכלה הישראלית, ונאום של האדמו"ר מצאנז אודות אופיו המיוחד של בית החולים, כמוסד הרואה את קדושת חיי האדם כערך עליון ואת אופיו של בית החולים כמקום עבודה המאופיין בסובלנות ואהבת האדם באשר הוא. האדמו"ר מצאנז הוא בנו וממשיך דרכו של מייסד לניאדו רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם, שהקים את בית החולים כהגשמת הנדר אותו נדר לאחר שאיבד את אשתו ואחד עשר ילדיו בשואה.

במשתתפים: ז'ק בר מנכ"ל טמפו; יאיר אבידן, יו"ר מרכנתיל דיסקונט וחבר בהנהלת בנק דיסקונט; רו"ח משה שוורץ, שותף מנהל בדלויט; איש העסקים מוטי זוננפלד ואחרים.

יאיר אבידן ונדב חן  / צילום: לניאדו
 יאיר אבידן ונדב חן / צילום: לניאדו

פתיחה יפנית: המכון לחקר האינטרנט פתחה את יום המסחר בתל אביב

את יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, פתחו הבוקר (ב') נציגי המכון לחקר האינטרנט, החברה היפנית הראשונה שהונפקה בבורסה הישראלית. 

באוגוסט האחרון, בניסיון השני שלה ולאחר שהפחיתה את השווי המבוקש, הצליחה החברה להפוך לחברה ציבורית בבורסה של תל אביב, והשלימה הנפקה ראשונית, במסגרתה גייסה כ-20.3 מיליון שקל. החברה השלימה הנפקה ראשונה לציבור של מניות (IPO) וגייסה סך של כ-20 מיליון שקל הון מניות, על-פי שווי של כ-80 מיליון שקל אחרי הכסף.

חברת המכון לחקר האינטרנט פועלת באמצעות חברת IRI יפן שהיא חברה בת, וחברות בנות נוספות, ומתמקדת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט (בעיקר האינטרנט של הדברים - IoT), אבטחת סייבר ובינה מלאכותית. פעילותה כוללת ייעוץ, מחקר, השקעות והפקת כנסים ואירועים בתחומים אלה. החברה השקיעה במספר חברות ישראליות אך לא חשפה את שמותיהן. בראיון ל"גלובס" אמר בעבר נשיא ומנכ"ל החברה, ד"ר הירושי פוג'יווארה, כי "המליצו לי להגיע קודם כל לתל אביב - אם המשקיעים הישראליים יבינו היטב את החברה, הם ישקיעו בה", הוא אמר אז. 

הבוקר על הפודיום אמר פוג'יווארה "אני מכבד את ישראל יותר מהכל, ומרגיש כבוד להנפיק פה. אנחנו רוצים להיות גשר בין יפן וישראל. רק הגעתי לישראל אתמול, וביקרתי במוזיאון יד ושם. כדי להבין מדינה יש להכיר את ההיסטוריה ואת התרבות. ההנפקה היא רק נקודת ההתחלה שלנו פה".

עוד נכחו: שגריר יפן המיועד קויצ'י איבושי; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה בתל אביב; אמנון ניויבך, יו"ר הבורסה; דרורית וילנאי, מנהלת מחלקת הנפקות בבורסה; אוקה סאן, נציגת IRI; זאב וייס, יו"ר לשכת המסחר ישראל יפן; נאקאגוואה סאן סמנכ"לית תפעול בחברה היפנית; מיריי קורודה, סמנכ"לית הכספים ורוני היימן, מפורום CFO.

בן זאב ניובך וילנאי סאן וייס סאן קורודה והיימן / צילום: גיא אסייג
 בן זאב ניובך וילנאי סאן וייס סאן קורודה והיימן / צילום: גיא אסייג