פייסבוק דווקא כן מאזינה לנו: משיקה רמקול חכם עם מצלמה

פייסבוק משיקה מצלמה ביתית חכמה משולבת רמקול בשם "Portal" • בחברה מדגישים כי המוצר עצמו הוא תמצית הפרטיות, עם אפשרות לכבות את הרמקול והמצלמה בקליק אחד

Portal של פייסבוק / צילום: Facebook
Portal של פייסבוק / צילום: Facebook

פייסבוק משיקה מצלמה ביתית חכמה משולבת רמקול בשם "Portal". המוצר שדומה במראהו לטאבלט זמין לרכישה מוקדמת לקראת החגים ומגיע בשני גדלים - 10.1 אינץ' ו-15.6 אינץ' - תמורת 199 דולר ו-349 דולר בהתאמה. משתמשים יוכלו לנהל וידיאו צ'אט עם משתמשים אחרים או כל מי שיש לו מסנג'ר, להזרים וידיאו מפייסבוק Watch או להשמיע מוזיקה באמצעות שירותים כמו ספוטיפיי או פנדורה

פורטל ופורטל פלוס מצוידים במצלמה 12 מגה פיקסל ותוכנת בינה מלאכותית. המצלמה עוקבת אחרי המשתמשים בזמן שהם נעים בחלל ומאפשרת להם לשוחח עם משתמשים אחרים תוך כדי תנועה ובלי להחזיק את המכשיר בידם. המצלמה נועדה לעקוב אחרי תנועות הגוף ולהתאים את זוויות הצילום כך שיכללו את כל המשתתפים הרלוונטיים. אם אדם בודד משתמש בפורטל, המצלמה תתמקד בו, ואם יצטרפו משתתפים נוספים היא תרחיב את הזווית כדי לכלול את כולם. הרמקול המובנה מסנן רעשי רקע.

מלבד שיחות וידיאו ניתן לשמוע מוזיקה דרך הפורטל או להשתמש באלקסה, העוזרת הווירטואלית של אמזון, שמובנת במכשיר. כשהמכשיר לא בשימוש הוא יכול להקרין תמונות שונות כמו שומר מסך או מסגרת דיגיטלית סטנדרטית.

בפייסבוק מדגישים כי המוצר עצמו הוא תמצית הפרטיות, עם אפשרות לכבות את הרמקול והמצלמה בקליק אחד, ואף מצרפים כיסוי פלסטיק קטן שמתלבש על המצלמה. בכך סתמו את הגולל על המדבקות המאולתרות שרבים מאתנו שמים על מצלמות המחשבים. החברה אף מדגישה כי לא ניתן להקליט את השיחות בפורטל, שיחות הווידאו לכאורה מוצפנות, והטכנולוגיה שמפעילה את המצלמה אינה פועלת על שרתי פייסבוק עצמה.

אף שפייסבוק דוחפת את הפרטיות כאחד המאפיינים הבולטים של המוצר, הרשת החברתית הגדולה בעולם לא יכלה לבחור עיתוי גרוע מזה כדי להשיק את המצלמה. בחודשים האחרונים החברה עומדת במרכזה של ביקורת ציבורית ורגולטורית חריפה על חוסר ההצלחה שלה להגן על פרטיות המשתמשים שלה. לפעמים בטעות, לפעמים במזיד, וכמעט תמיד בשם הגדלת הרווחים.

במהלך הקיץ פייסבוק חשפה שורה של תקלות פרטיות חמורות, האחרונה היתה רק לפני שבועיים כשהודיעה שהאקרים הצליחו לנצל שלוש חולשות בקוד הרשת החברתית ושמו ידם על טוקנים של כ-50 מיליון משתמשים.

עם זאת נראה כי האווירה החשדנית סביב פעילות החברה לא פוגעת בתפיסת העצמי של פייסבוק לגבי איתנות המותג שלה. ובסופו של יום היא מעריכה כי משתמשים יסכימו להכניס לבית שלהם מוצר חדש שלה, זאת למרות שהוא נושא עימו פוטנציאל איסוף נתונים רגיש.

פייסבוק נכנסת לשוק תחרותי במיוחד של רמקולים ומצלמות חכמות עם שלוש שחקניות חזקות דומיננטיות: אמזון, גוגל ואפל. בשנה שעברה השיקה אמזון את ה-Echo Show, שמשלב את הרמקול הוותיק של החברה עם מסך שנראה דומה לפורטל של פייסבוק.

הניסיון של פייסבוק עם חומרה לא הניב לה עד כה הצלחות מסחררות. בעבר היא השיקה סמארטפון HTC מבוסס על מערכת הפעלה שלה והיום היא מוכרת באיטיות יחסית את משקפי המציאות המדומה.