שקד מחלקת ציונים

מה רע עשה עם ישראל שהופלה עליו שרה לא דתייה שלא מפסיקה לעבוד בשביל הדתיים?

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: מארק ניומן, לע"מ
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: מארק ניומן, לע"מ

מה יקרה אם בג"ץ יקבל את העתירות המונחות בפניו לפסילת החוק הקרוי חוק הלאום? הבוקר (ג') התייצבה שרת המשפטים איילת שקד כדי להגיב על שאלה חשובה זו. ובכן, מה שיקרה, על-פי שקד, הם הדברים הבאים: יסודות המשטר עלולים להתמוטט; צעד כזה הוא "משחק באש", לפי שקד. ולסיכום: פסילת חוקי יסוד בכלל, וחוק הלאום בפרט, היא "מעשה חלם".

חלמאים בעליון

מכאן נובע ששופטי בית המשפט העליון הם חלמאים, שהאיי-קיו הנמוך שלהם אינו מאפשר להם להבין את מה שאומרת השרה שלהם. איך הם מצליחים להימנע מלראות את ההתמוטטות שתבוא עלינו אם ייגעו בחוק הלאומי המקודש? מה הם עשו בבתי הספר למשפטים בהם למדו? ומה עם הניסיון הרב שצברו בעשרות שנים של שפיטה ועיסוק במשפטים? אחרי כל זה הם לא מבינים את החשיבות העצומה של חוק הלאום?

חוק חשוב - למי?

האמת העובדתית, כמובן, היא שהחוק באמת חשוב מאוד אבל בעיקר לחרדים ודתיים, ובתוכם נציגיהם, מפלגת הבית היהודי. לכל השאר, כלומר בשביל רוב הציבור, החוק הזה הוא כאב ראש פוליטי וחברתי. השאלה הרלוונטית לגביו אינה מה יעשה בו בג"ץ, אלא איך בכלל ההזיות של שקד מצליחות להגיע למעמד של הצעות חוק, חוקים ואפילו חוקי יסוד. מה רע עשה עם ישראל שהופלה עליו שרה לא דתייה שלא מפסיקה לעבוד בשביל הדתיים?

"להוכיח" לברק שהוא טועה

מה רע עשינו שאישה צעירה שהשכלתה במשפטים מוגבלת לא מפסיקה "להוכיח" לאהרן ברק שהוא טועה, ולצפות ממנו שיחזור בתשובה אל חיק התובנות של שקד. בינתיים חושבת שקד שכבר הגיעה אל פרקה, והיא יכולה גם ללגלג על השופטים - החלמאים, כאמור. אסור לתת להם, לחלמאים, "ליצור ערכי יסוד מוסכמים", היא מתריסה נגדם. מאיפה מקבלת שקד את התובנות המפרכות הללו? מנפתלי בנט המתפתל בין לאומנותו לבין דתו? מאחד הרבנים המסתובבים במסדרונות הבית היהודי?

ללמוד קצת

אני חושב ששקד עשתה טעות כאשר ביצעה קפיצת ראש היישר לשולחן הממשלה. היה נכון יותר, ובוודאי נבון יותר לה ולנו, לו ניצלה את החודשים שקדמו להקמת הממשלה כדי לחבוש לתקופה מסוימת את ספסל הלימודים בפקולטה למשפטים. זה היה מונע ממנה לומר לפחות חלק מהשטויות שהיא פולטת בחופשיות ובביטחון של אדמו"ר. עדיין לא מאוחר.