ממשלת גרמניה הנמיכה את תחזית הצמיחה ל-2018-2019

הממשלה, שאמורה לפרסם את תחזותיה המעודכנות מחר, הורידה את תחזית הצמיחה הכלכלית ב-2018 וב-2019 ל-1.8% מ-2.3% ו-2.1% בהתאמה לפני כן

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר הפנים הורסט זיהופר / רויטרס
קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר הפנים הורסט זיהופר / רויטרס

ממשלת גרמניה הנמיכה את תחזית הצמיחה הכלכלית של המדינה השנה ובשנה הבאה, והיא צופה הסלמה בסכסוך הסחר העולמי בין ארה"ב, סין ואירופה, שבו היא רואה את הסכנה הגדולה יותר לעתיד, לפי מסמך שהגיע לידי רויטרס היום (ד').

הממשלה, שאמורה לפרסם את תחזותיה המעודכנות מחר, הורידה את תחזית הצמיחה הכלכלית ב-2018 וב-2019 ל-1.8% מ-2.3% ו-2.1% בהתאמה לפני כן, לפי המסמך.

הסיבה להפחתה היא סחר עולמי חלש, צריכה ממשלתית נמוכה יותר, תיקונים לנתונים שכבר פורסמו וייצור חלש יותר במגזר הרכב בגלל קשיי הסתגלות לתקן מניעת זיהום אוויר חדש.

הסיכונים לכללת גרמניה כוללים את הברקזיט המתקרב (במארס הקרוב), ואת החשש משברים כלכלייים בטורקיה ובארגנטינה, שיתרחבו לכלכלות מתעוררות נוספות, לפי המסמך.

הממשלה צופה צמיחה של 1.8% בשנת 2020, המסמך מראה. הביקוש המקומי בגרמניה יישאר חזק, את הסביבה הכלכלית העולמית תהיה קשה יותר.

כלכלת גרמניה, מוטת יצוא באופן מסורתי, מצויה כעת בשנת התרחבות התשיעית שלה, והיא נשענת כעת על הוצאת משקי בית כאשר הצרכנים נהנים משיא בתעסוקה, עלייה בשכר הריאלי, ביטחון במקומות העבודה ועלויות כסף נמוכות.

בגלל התהדקות שוק העבודה, שבאה לביטוי באבטלה הנמוכה וביותר ממיליון משרות פנויות במשק, הממשלה צופה שהגידול הנומינלי בשכר ממוצע יהיה 3% השנה ו-3.1% בשנתיים הבאות כל אחת.

מאחר שהאינפלציה צפויה להסתכם ב-1.9% השנה וב-2% ב-2019, כוח הקנייה ישתפר במונחים ריאליים. הוצאות משקי הבית צפויות לעלות ב-1.6% השנה וב-2% בשנה הבאה.

התקצוב הזמני של הממשלה במחצית הראשונה של השנה בגלל הקשיים בהרכבת הקואליציה גורם לכך שההוצאה של המדינה תידחה לשנה הבאה, נאמר במסמך. הצריכה הציבורית תעלה השנה ב-1.4% ובשנה הבאה ב-2.5%. ההשקעה הממשלתית תעלה השנה ב-5.9% ובשנה הבאה ב-5.2%.