דרעי מצטרף לאורן חזן: "לא לנישואי תערובת, לוסי אהריש תתגיירי"; הפוסט של חזן טרם הוסר חרף תלונות

לאחר שכלי התקשורת דיווחו אתמול על חתונתם של לוסי אהריש וצחי הלוי, פרסם ח"כ חזן פוסט בפייסבוק בו כתב בין היתר: "לא מאשים את אהריש שפיתתה נפש יהודי במטרה לפגוע במדינתנו ולמנוע מעוד צאצאים יהודים להמשיך את השושלת היהודית" • הפוסט עורר סערה, וגולשים זועמים פנו לרשת החברתית בדרישה להסיר את הפוסט • הבוקר הצטרף שר הפנים אריה רדעי לדעתו של חזן: "לילדים שלכם תהיה בעיה בישראל"

אורן חזן ואריה דרעי / צילומים: שלומי יוסף ואיל יצהר
אורן חזן ואריה דרעי / צילומים: שלומי יוסף ואיל יצהר

הבוקר (ה') תרם שר הפנים אריה דרעי את חלקו לסערת הנישואים בין מגישת הטלוויזיה לוסי אהריש והשחקן צחי הלוי. בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל הצטרף שר הפנים לביקורת על ברית הנישואים והאהבה של אהריש והלוי ואמר, בין היתר, כי מדובר בהתבוללות. השר המליץ ללוסי אהריש להתגייר, כדי למנוע בעיות עתידיות מילדי השניים.

אורן חזן על אהריש: פיתתה נפש יהודי

בתוך כך, למרות תלונות ודיווחים של גולשים לפייסבוק על הפוסט הבוטה שהעלה חבר הכנסת אורן חזן, הפוסט לא הוסר עדיין. הפוסט, שעלה אתמול (ד') בשעות הערב המוקדמות, זכה בתוך שעות ספורות לעשרות שיתופים ותגובות זועמות שהאשימו את חזן בשלל האשמות, שגזענות היא הקלה בהן. 

אנשי תקשורת, פרסומאים, עיתונאים ועוד הגיבו בזעם על ההתקפה הבוטה על בני הזוג לוסי אהריש וצחי הלוי, שכל חטאם בכך שהם לא בני אותה דת. ברשת גם עלו קריאות רבות לדווח על הפוסט כדי שיוסר, ול"גלובס" אף הגיע מידע על אנשים שיצרו קשר עם פייסבוק ודיווחו על הפוסט הפוגע.

אתמול בשעות הערב המוקדמות דיווחו אמצעי התקשורת על חתונתם של אהריש והלוי, שהסתירו את הזוגיות שלהם במשך מספר שנים, בשל החשש מהתגובות על הזוגיות ה"מעורבת" (אהריש ערבייה, והלוי יהודי). לא חלף הרבה זמן, וח"כ חזן העלה פוסט שהבהיר היטב מדוע השניים לא מהרו לחשוף את הקשר ביניהם:

"לא מאשים את לוסי אהריש שפיתתה נפש יהודי במטרה לפגוע במדינתנו ולמנוע מעוד צאצאים יהודים להמשיך את השושלת היהודית - להפך, היא מוזמנת להתגייר", כתב חזן. "כן מאשים את צחי המתאסלמלוי שלקח את פאודה צעד אחד רחוק מדי - אחי צא מהסרט. לוסי זה לא אישי, אבל דעי, צחי אחי, ועם ישראל עמי, די התבוללות".

כאמור, גולשים זועמים פנו לרשת החברתית בדרישה להסיר את הפוסט. בפייסבוק נוטים בדרך-כלל להסביר כי תהליך הורדת פוסטים פוגעניים כרוך באישור הצוותים באירלנד, אך הניסיון מלמד כי במקרים בהם בוחרת פייסבוק להתערב, פוסטים מוסרים תוך דקות ספורות. כך למשל בעת מחאת הלהט"ב התפרסמם פוסט פוגעני נגד "הומואים, לסביות, טרנסז'נדרים ושאר מוטציות פיזיות תוצר התקדמות ברפואה". הפוסט עורר באופן טבעי את זעמם של חברי הקבוצה שאחד החברים בה הוא בכיר בפייסבוק. הפוסט הוסר תוך דקות ספורות.

נציין כי גם ללא תלונות קשה היה להתעלם מהסערה סביב הפוסט גם למי שבמקרה לא מחובר לאינטרנט: בתוכניות הטלוויזיה דיווחו על החתונה - לרבות על הפוסט של חזן ועל התגובות שהוא מעורר.