כתב אישום חדש נגד "ההאקר מאשקלון": ניסה לברוח ממעצרו

"ההאקר מאשקלון" ניסה לברוח ממעצרו בגין עבירות מחשב מרובות שביצע כלפי מוסדות בכל העולם וכן ביצע עבירות נוספות מבית המעצר, ובהן איום על בתי ספר, קניונים ובתי מלון כי הטמין פצצות במוסדותיהם – כך עולה מכתב אישום חדש שהוגש נגד הקטין ששמו נאסר לפרסום

האקרים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
האקרים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

האקר מאשקלון" ניסה לברוח ממעצרו בגין עבירות מחשב מרובות שביצע כלפי מוסדות בכל העולם וכן ביצע עבירות נוספות מבית המעצר, ובהן איום על בתי ספר, קניונים ובתי מלון כי הטמין פצצות במוסדותיהם, ועומד להתרחש בהם מרחץ דמים - כך עולה מכתב אישום חדש שהוגש נגד הקטין ששמו נאסר לפרסום.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נוסף נגד הנאשם המוכר בכינויו "ההאקר מאשקלון" בגין ניסיון בריחה ממשמורת חוקית, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, פרסום ידיעות כוזבות ועבירות נוספות. זאת, לאחר שלאחרונה הרשיע אותו בית המשפט המחוזי בתל-אביב בכך שאיים והטיל אימה על מוסדות בארצות-הברית, התריע על פצצות במטוסים (ואף גרם לחלקם לנחות) וסחט אנשים - וכל זאת מביתו באשקלון.

שמו של הנאשם נאסר לפרסום, היות וחלק מהמעשים בוצעו בעת היות קטין.

מכתב האישום החדש עולה כי גם מבית המעצר המשיך הצעיר בהתנהגותו הפלילית. לפי כתב האישום החדש, שהוגש על-ידי עו"ד יוני חדד, בעת מעצרו בגין האישום הקודם, בשעה שהתארגן לקראת יציאה לבדיקה שנקבעה מראש, ביצע הצעיר פעולות שונות על-מנת שיתאפשר לו לברוח מהמעצר. כך, על-פי האישום, גרב ההאקר הצעיר 4 זוגות גרביים, על-מנת למנוע הידוק של האזיק לרגלו, כדי שיתאפשר לו בהמשך לשחרר את האזיק. לאחר הבדיקה, במהלך הנסיעה בחזרה לבית המעצר, שחרר ההאקר את האזיק ברגלו ודפק בעוצמה מספר פעמים על דלת רכב הליווי של שרות בתי הסוהר, עד אשר עקר את הדלת ממקומה, וזאת במטרה לברוח מן המעצר. עקב כך, נטען, עצרו אנשי שב"ס את הרכב בשולי כביש 4 וזינקו לעבר הדלת, מנעו ממנו לצאת מהרכב ולאחר מכן אזקו אותו באזיקים נוספים והעבירו אותו לבית המעצר באמצעות רכב אחר.

לפי אישום נוסף, במהלך אפריל 2018, בעת ששהה הנאשם בבית המעצר, הוא ריכז מספרי טלפון של בתי ספר, קניונים ובתי מלון על גבי פתקים אותם הסתיר בתאו וסביבתו, במטרה להטיל אימה על האנשים הנמצאים במקומות אלה. הנאשם השיג במרמה את מנוי הטלפון של אחד מהאסירים האחרים והתקשר לשני בתי ספר יסודיים במרכז הארץ. על-פי האישום, הנאשם איים על צוות בתי הספר כי הטמין פצצות במוסדות וכי עומד להתרחש בהם מרחץ דמים. בעקבות איומיו פונו התלמידים מכיתות הלימוד, והוזעקו למקום כוחות משטרה וחבלנים שסרקו את השטח במטרה לאתר מטעני חבלה.

לפי האישום, הנאשם אף התקשר לבית מלון באילת ואיים על קצינת הביטחון של המלון כי הוטמנה פצצה במלון שעתידה להתפוצץ בקרוב. עקב כך מסר צוות המלון למשטרה ידיעה כוזבת על הטמנת הפצצה, והוזנקו לבית הספר חבלן וכוחות משטרה נוספים, אשר ערכו סריקות במלון ובסביבתו במטרה לאתר מטעני חבלה.

איים על 2,000 מוסדות

התיק העיקרי נגד "ההאקר מאשקלון" מתנהל מזה למעלה משנה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בפני השופט צבי גורפינקל. במסגרת התיק העיקרי יוחסו להאקר מאשקלון ביצוע שורה ארוכה של פעולות איום והפחדה כלפי למעלה מ-2,000 מוסדות ברחבי העולם: נמלי תעופה, חברות תעופה, בתי ספר, מוסדות יהודיים, תחנות משטרה ועוד וכן כלפי מספר אישים. כתב האישום נגדו כלל אלפי עבירות של סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה, עבירות מחשב והלבנת הון שביצע  במשך כשנתיים וכן עבירות של נשיאת נשק, תקיפת שוטר, תיווך לסחר בסמים, מתן אמצעים לביצוע פשע, פרסום והחזקת חומרי תועבה פדופיליים ועוד.

לאחרונה קבע בית המשפט כי הנאשם ביצע את כל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי והוא אחראי להן. כמו כן, בית המשפט הרשיע את הנאשם בכל העבירות אותן ביצע כבגיר. זאת, לאחר ניהול ההליך שהתמקד בשאלת מצבו הרפואי ואחריותו למעשיו במהלך ביצוע העברות.

כעת ממתין ההאקר מאשקלון לטיעונים לעונש בתיק העיקרי ולגזירת דינו לאחר מכן.

*** גילוי נאות: הצעיר המכונה "ההאקר מאשקלון" הוא בגדר נאשם בלבד בפרשה הנחשפת היום, ולא הורשע בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום החדש. בכל הנוגע לפרשות החדשות, הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות.