יעזוב את לאומי? ורבורג פינקוס רוצה להשאיר את ירון בלוך בתפקיד יו"ר לאומי קארד

בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס שהוביל את מכירת לאומי קארד לקרן, הוא המועמד המועדף על הרוכשת לתפקיד היו"ר • מכשול בדרך למינוי: מגבלות על שכרו של יו"ר חברת כרטיסי האשראי

ירון בלוך/ צילום:עמרי מירון
ירון בלוך/ צילום:עמרי מירון

האם ירון בלוך יעזוב את בנק לאומי לטובת המשך תפקידו כיו"ר חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, הפעם תחת הבעלים החדש קרן ורבורג פינקוס? ל"גלובס" נודע כי בקרן ורבורג פינקוס היו רוצים לראות את בלוך, המשמש כמנכ"ל לאומי פרטנרס, ממשיך בתפקיד יו"ר חברת כרטיסי האשראי. בקרן אף החלו לבדוק את האופציה הזו מול בנק ישראל.

יחד עם זאת, המינוי עדיין אינו ודאי - בין מהיתר בשל סוגיות בנושא מגבלות בנושא השכר. לאומי קארד אמנם אינה כפופה למגבלות חוק שכר הבכירים בפיננסים, אך על יו"ר החברה חלות מגבלות, מעצם היותה מפוקחת על ידי בנק ישראל. בתפקידו הנוכחי כמנכ"ל לאומי פרטנרס נהנה בלוך משכר נאה, שעלותו עמדה אשתקד על 4.3 מיליון שקל.

בנוסף, ישנן סוגיות פתוחות נוספות כגון הגדרת מהות התפקיד, היקפו וסמכויותיו, ועל כן בלוך עדיין לא העניק לקרן תשובה סופית בנוגע להצעה. במקביל בוחנים בקרן מועמדים נוספים שהביעו התעניינות בתפקיד.

בלוך ניהל את פעילות הבנקאות להשקעות וההשקעות הריאליות של לאומי במשך כעשור באופן מוצלח, שהניב ללאומי רווחים נאים לאורך השנים. על רקע ההערכה לתפקודו החליטה מנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח למנות אותו לאחראי על תהליך המכירה של חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד ובמקביל לכך מונה בלוך גם ליו"ר החברה.

בלוך הוביל את התהליך מטעם הבנק, וניהל מגעים עם מספר גופים שהתעניינו ברכישת החברה. בסופו של דבר נחתמה לפני מספר חודשים העסקה למכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס בתמורה לכ-2.5 מיליארד שקל, המשקף פרמיה של 30% מעל ההון העצמי של החברה.

לקרן ורבורג פינקוס אין נציגים בישראל, ובמהלך השיחות עם לאומי נוצרו יחסי אמון בינה לבין בלוך. גורמים בשוק ההון ציינו בסמוך לחתימה על ההסכם שבקרן מעריכים את בלוך ועשויים להציע לו להיות נציגם הבכיר בדירקטוריון לאומי קארד.

בנוסף לכך, מבחינת הקרן הישארותו של בלוך כיו"ר לאומי קארד תסייע להעברה חלקה יותר של הבעלות על החברה מבנק לאומי לקרן. נציין כי גם מנכ"ל לאומי קארד רון פאינרו צפוי להמשיך בתפקידו לאחר העברת הבעלות.

בלוך (53) הצטרף כאמור ללאומי פרטנרס לפני כעשור, תחילה כמשנה למנכ"ל ובהמשך כמנכ"ל. לפני כן ניהל את הפעילות של בנק UBS בישראל, וקודם לכן כיהן כראש מחלקת הברוקראז' של אילנות בטוחה.