בונוס | בלעדי

ועד עובדי תאגיד השידור עוצר את העברת הכספים למועצת התאגיד

מדובר בצעד ארגוני במסגרת סכסוך העבודה • ועד העובדים: בחרנו בצעד זה הן בשל היותו מידתי והן משום שאינו פוגע בציבור ובשידורים עצמם

גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

לחברי ועד העובדים של תאגיד השידור נמאס לחכות לתגמול הבונוס שעובדי התאגיד היו אמורים לקבל עבור תקופת ההקמה, והם עוצרים את העברת הכספים למועצת התאגיד - בין היתר מחשש שהכסף עבור הבונוס הועבר מהאוצר למועצה אך משמש כעת למטרות אחרות.

כזכור, בעת הקמת תאגיד השידור סוכם כי כלל העובדים שנמנים עם התאגיד בעת ההקמה (כ-400 עובדים) יתוגמלו בבונוס בהיקף של משכורת-משכורת וחצי, בהתאם למעמדם. התאגיד עלה לשידור במאי 2017, והבונוסים היו אמורים להיות מחולקים עד סוף שנה זאת. לפני חודשים ספורים, לאחר שהכסף לא הועבר לעובדים, הכריז הוועד על סכסוך עבודה. עתה העובדים הולכים שלב קדימה ונוקטים אמצעים אקטיביים. עם זאת, מדובר בצעד שלא אמור לפגוע בצופה הסופי כמו למשל החשכת מסך.

במכתב שהעביר הערב (א') ועד העובדים של התאגיד לכל העובדים, הוא פירט את המצב כרגע: "כידוע", נכתב במכתב, "טרם הועבר לעובדים התגמול בגין שעות עבודה מאומצות רבות להן הם נדרשו במסגרת הקמתו של גוף תקשורת חדש בישראל. ממידע שהגיע לידנו עולה כי התגמול אושר על-ידי משרד האוצר, אך הוא מעוכב על-ידי מועצת התאגיד, ונעשה בו שימוש למטרות אחרות.

"שנית, למרות שנפגשנו עם ועדת כוח-אדם במועצה והסברנו את הבעייתיות הכרוכה במעבר החפוז לירושלים, החליטה ההנהלה לדחות את המעבר בשבועיים בלבד בשל שיקולים צרים, תוך המשך הפגיעה בזכויות העובדים ובבטיחותם. לפיכך החלטנו לעצור את העברת הכספים לפעילות מועצת התאגיד. מדובר בצעד ארגוני במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז כדין על-ידי ההסתדרות וארגון העיתונאים. חשוב לנו לציין כי בחרנו בצעד זה הן בשל היותו מידתי והן משום שאינו פוגע בציבור ובשידורים עצמם.

"אנו קוראים למועצת התאגיד לעמוד לצד העובדים ולהנחות את ההנהלה לשלם את התגמולים שאושרו לעובדים בגין הקמת התאגיד וכן לא לאפשר את המעבר לאתר החדש בירושלים עד אשר ילובנו כלל הבעיות הנובעות מהליך זה".