שקד: "כבר היו יושבי-ראש לשכת עוה"ד שהיו תחת חקירות על דברים יותר חמורים"

שרת המשפטים איילת שקד מתייצבת לצד בעל בריתה, יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה: "ממליצה להתאפק עד שהפרקליטות תסיים את עבודתה"

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שרת המשפטים, איילת שקד, ממשיכה להתייצב לצד בעל בריתה, עו"ד אפי נוה, בניסיון להרגיע את הקריאות ההולכות וגוברות להדיחו מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין: בכנס המנהיגים 2018 של "מעריב" שנערך הבוקר (ב') בירושלים אמרה שקד כי "עובדתית היו כבר יושבי-ראש לשכת עורכי הדין שהיו תחת חקירות על דברים יותר חמורים, כמו שוחד לדוגמה. לא ראינו אז התנפלות כזו. אבל אני מציעה לשים את זה ב'הולד', אני ממליצה להתאפק שבועיים-שלושה, הפרקליטות תסיים את עבודתה אני מעריכה עד סוף החודש, ונדע מה הם החליטו בעניין".

באשר למקומו של נוה בוועדה לבחירת שופטים, ציינה שקד: "בכל מקרה אין ישיבת ועדה לבחירת שופטים באוקטובר, רק בסוף נובמבר, והוא גם אמר שאם זה לא יסתיים, הוא לא יגיע לישיבה, אז אפשר להירגע". 

פרשת ביקורת הגבולות של יו"ר לשכת עורכי הדין נחשפה בכתבה של כתב חברת החדשות גיא פלג, אשר פרסם כי עו"ד נוה נחקר לאחרונה באזהרה במשטרה, בעקבות החשד כי סייע למקורבת שלו לעבור ללא החתמת דרכון בביקורת הדרכונים בנמל התעופה בן-גוריון, בכניסתה לארץ. בימים האחרונים התבהרו פרטי הפרשה במלואם, לאחר שנוה הודה בכך כי בעקבות "לחץ" ו"טעות בשיקול-דעת" סייע לחברתו לצאת ולהיכנס לישראל מבלי שתירשם בביקורת הגבולות, זאת על רקע הליך גירושים קשה שהוא עובר.

על רקע הפרשה הלכו וגברו הקריאות להדחתו של נוה מתפקידיו הציבוריים, כאשר מנגד זוכה נוה גם לתמיכה רבה ממקורביו ומגורמים בכירים בעולם המשפט.

ברית עם שרת המשפטים

עו"ד אפי נוה, בעליו של משרד פרטי שמתמחה בדיני נזיקין וביטוח, משמש כראש לשכת עורכי הדין מזה כ-3 שנים. בתקופה הזאת הצליח נוה, פעמים רבות בשיתוף עם שקד, לקדם רפורמות משמעותיות במערכת המשפט, כגון הארכת תקופת ההתמחות במשפטים משנה לשנה וחצי ושינוי מתכונת בחינת הלשכה.

בנוסף, ברית שיצרו נוה ושקד הביאה למינוי שופטים המקובלים עליהם לבתי המשפט בכלל, ולעליון בפרט. לא אחת נמתחה ביקורת על נוה בשל הברית הזו ועל כך שהיא מביאה לפוליטיזציה של מערכת המשפט. לפני כשנתיים, בנובמבר 2016, פורסם בתוכנית "עובדה" תחקיר שחשף טלוויזיונית את הברית שנוצרה בין שקד לבין נוה בכל הנוגע למינוי שופטים, ברית המאפשרת לשניים לקדם ולמנות שופטים כמעט כאוות נפשם.

איילת שקד בכנס מעריב / סיון פרג'
 איילת שקד בכנס מעריב / סיון פרג'