ועדת הכספים אישרה: לראשונה מס יוקרה גם על רכבים חשמליים

מס הקניה על רכבי יוקרה, שעלותם מעל 300 אלף שקל, יחול גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים • המס המקסימלי לרכבי יוקרה יכול להגיע ל-103%

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ב') תיקון לעניין מס על רכבי יוקרה ועל כלי רכב היברידיים וחשמליים, במסגרתו נקבע כי הוראת שעה לעניין מס הקניה על רכבי יוקרה שעלותם מעל 300 אלף שקל תוארך בחצי שנה עד לסוף חודש אפריל 2019 וכן כי "מס היוקרה" יחול גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים.

מס הקניה המוגדל על רכבי יוקרה נכנס לתוקף כהוראת שעה בספטמבר 2013 ומאז הוארך מידי תקופה, כאשר שיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון גדול יותר מ-300 אלף שקל. ככל שמחיר הרכב לצרכן גבוה יותר כך המיסוי עליו גדול יותר, כאשר המקסימום יכול להגיע ל-20% מיסוי גבוה יותר מהמס הבסיסי העומד על 83%, קרי 103%.

מסי קניה על רכבי יוקרה
 מסי קניה על רכבי יוקרה

מעתה קובע הצו כי ההוראות יחולו גם על רכבים עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנים משיעורי מס מופחתים: רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב plug-in ורכב חשמלי. באוצר נימקו את הוספת הרכבים הירוקים לרשימה בכך שקיימת מגמה של ייבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות אלה ומחירם הגבוה נובע מהיותם רכבי פאר ולא מהטכנולוגיה המוטמעת בהם. על פי הערכת רשות המסים צפויה כתוצאה מהמהלך תוספת הכנסות של כ-150 מיליון שקל בשנה למדינה.